bato-adv
کد خبر: ۱۹۵۲۲۶

از سر گیری کمک ها به تروریست های داعش

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
یک روزنامه انگلیسی نوشت کمک ها به گروه تروریستی داعش از سر گرفته شده است و این گروه اکنون به یکی از ثروتمندترین گروه های تروریستی تبدیل شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز در گزارشی تأکید کرد: حامیان بخش خصوصی در کشورهای حوزه خلیج فارس، میلیون ها دلار را در حمایت از داعش صرف کرده و متعهد شده اند تا میلیون ها دلار دیگر را با هدف فتنه انگیزی و دامن زدن به بحران سوریه در اختیار تروریست ها قرار دهند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، بعد ازانتشار گزارش هایی درباره اقدامات وحشیانه داعش در سوریه، تا حدودی از میزان پول ها و کمک ها به این گروهک کاسته شد؛ اما هم اکنون این کمک ها دوباره از سرگرفته شده و داعش به یکی از ثروتمندترین گروه ها تبدیل شده است.

تایمز می تویسد: داعش دارای حساب های بانکی به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون پوند است، و درحال نزدیک شدن به استقلال مالی است.

به نوشته تایمز، داعش دارای هزاران نیرو درعراق و سوریه است و دارایی های این گروه به اندازه‌ای است که به قبایل محلی و برخی از مسؤولان باج یا حقوق می دهد.

درگزارش تایمز آمده است که حامیان تروریست ها در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از اواخر سال 2011، کمک های زیادی را در اختیار تروریست ها قرار دادند ولی دولت های حوزه خلیج فارس این کمک ها را نادیده گرفتند.

براساس این گزارش، این دارایی ها از طریق حواله های بانکی و بسته های اسکناس در کویت و قطر جمع آوری می شود و سپس از طریق مرزها به ترکیه منتقل می شود.

با آغاز بحران سوریه در سال 2011 و با کمک های غرب و کشورهای مرتجع عربی، سیل تروریست ها به سویه سوریه روان شد که با مقاومت مردم و ارتش این کشور طی بیش از 3 سال و شکست چشمگیر تروریست ها، رویکرد اقدامات تروریستی گروهک داعش (به عنوان یکی از گروهک های تروریستی حاضر در سوریه) به سمت اقدامات تروریستی در عراق تغییر جهت داد.

اکنون حدود 10 روز است که گروهک تروریستی داعش مردم و حکومت عراق را هدف قرار داده و با جنایات فراوان موجب ناامنی این کشور شده است.
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
علت ظهور گروهاى تكفيرى و تفرقه بين مسلمين توهين به مقدسات اهل سنت توسط مداحان بى بصيرت است كه بهانه به دست انها مى دهند.
فردوس توسیوند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
عجب!!!
یک فرهنگی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
خدا لعنت کند این گروه خبیث و حامیانش. بی شرفها پول در اختیار اینها میگذارند تا کودکان و زنان و بی گناهان را قتل عام کنند.
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
اوباما برای دوستی با عقب افتاده ترین رژیم های دنیا-عربستان سعودی- حاضر به درگیر شدن با داعش نیست
فتانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
خطر بیخ گوش ماست. آن را جدی بگیریم و با یکدیگر اختلاف و دعوا نداشته باشیم
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
لعنت خدا بر گروه داعش و کسانی که کمکشون می کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
منتظرم ببینم کی میاد جمله تاریخی "اونایی که منفی میدن با این گروهکها فرقی ندارن" رو مینویسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
دلم میخواد بدونم اونایی که منفی دادن از دلشون چی میگذره............
سارینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
این که منفی دادین یعنی چی !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
چرا خیال میکنید ملحد و کافر و جانی بین ما زندگی نمیکنن اینترنت نمیان خبر نمیخونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
راه مقابله با خطر جدی داعش، حفظ وحدت و انسجام داخلی در ایران و جهان اسلام است. کسانی که به وحدت داخلی در ایران و درون جهان اسلام لطمه می زنند نیز حامیان داعش اند.
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین