bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۰۹۳۶۳

حراج گیتار «جان لنون»

گیتاری که «جان لنون» در زمان ضبط ترانه‌ی گروه «بیتل‌ها» در دست ‌می‌گرفت، به قیمت تخمینی 600هزار پوند برای فروش گذاشته می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۳
گیتاری که «جان لنون» در زمان ضبط ترانه‌ی گروه «بیتل‌ها» در دست ‌می‌گرفت، به قیمت تخمینی 600هزار پوند برای فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش گاردین، گیتاری که «جان لنون» نوازنده‌ی مشهور گروه موسیقی «بیتل‌ها» برای ضبط ترانه‌ی به‌یادماندنی «Paperback Writer» از آن استفاده کرد، به‌زودی چوب حراج می‌خورد.

لنون این گیتار «گرچ 6120» را در نوامبر 1967 یک سال پس از ضبط این آهنگ به پسرخاله‌ی خود هدیه کرد. این ابزار موسیقی یکی از چند گیتاری بود که او در طبقه‌ی بالای خانه‌اش نگهداری می‌کرد.

گفته می‌شود این ساز از مهم‌ترین یادگاری‌های این نوازنده است که در 30 سال گذشته در حراجی‌ها عرضه شده است. ترانه‌ی «Paperback Writer» که توسط «پل مک‌کارتنی» و لنون به نگارش درآمد، در آن زمان صدرنشین جدول‌ محبوب‌ترین آهنگ‌های آمریکا و انگلیس شد.

حراج آن‌لاین گیتار لنون 14 نوامبر در لندن صورت می‌گیرد. در این حراجی بیش از 100 یادگاری از اعضای گروه انگلیسی «بیتل‌ها» مانند جلد امضاشده‌ی آلبوم‌ها و دست‌خط این چهار شگفت‌انگیز برای فروش گذاشته می‌شود.

جان لنون به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتل‌ها» و یکی از تأثیرگذار‌ترین چهره‌ها در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته می‌شود. لنون همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به‌شمار می‌آید. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، او به‌صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.

لنون در موسیقی سبک «راک اند رول» دهه‌ی 1960 میلادی، تأثیر بسزایی داشت، به‌طوری که برخی از ترانه‌های خوب «بیتل‌ها» از کارهای او هستند. «دشت‌های توت‌فرنگی برای همیشه» و «من گراز دریایی هستم» از تک‌آهنگ‌های به‌یادماندی او به‌شمار می‌روند.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین