bato-adv
کد خبر: ۲۱۰۲۵۶

تصویری که «پابلو پیکاسو» از خودش کشید

خودنگاره‌ای دیده‌نشده از «پابلو پیکاسو» در لندن به‌نمایش درمی‌آید.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
خودنگاره‌ای دیده‌نشده از «پابلو پیکاسو» در لندن به‌نمایش درمی‌آید.

به گزارش بی بی سی، خودنگاره‌ای که پابلو پیکاسو، استاد اسپانیایی سبک کوبیسم در سال 1901 میلادی خلق کرد، اواخر این هفته در مرکز لندن در معرض دید عموم گذاشته می‌شود.



این تابلو، پیکاسوی 30 ساله را در حال نقاشی کردن زیر نور شمع نشان می‌دهد. در این نمایشگاه همچنین خودنگاره‌ی سال 1969 «فرانسیس بیکن» نقاش معروف و آثاری از «جف کونز» و «دامین هرست» نیز نمایش داده می‌شود.

نمایش این آثار هنری ارزشمند تا 13 دسامبر در گالری «اوردووا»ی لندن ادامه خواهد داشت.

پابلو پیکاسو در کنار «هنری ماتیس» و «مارسل دوشامپ» به‌عنوان سه هنرمند انقلابی شناخته می‌شوند که در دهه‌های نخستین قرن بیستم هنر پلاستیک را توسعه دادند. او در مجسمه‌سازی، قلم‌زنی، حکاکی روی چوب و معماری تبحر داشت.

دوره‌ی اول هنری او در طبقه‌بندی‌ها به‌ نا‌م‌های «رز و آبی» معروف است. در دوران آبی، سبک کاری او اغلب شامل سایه‌های آبی کشیده‌شده از اجسامی بود که فقط نیمی از آن‌ها به تصویر کشیده می‌شد. پیکاسو در این دوره بیشتر چهره‌ی آکروبات‌ها، بندبازها، گدایان و هنرمندان را نقاشی می‌کرد و در طول روز، در پاریس مشغول تحقیق روی شاهکارهایش در موزه‌ی «لوور» بود.

کار پابلو پیکاسو در تابستان 1906 به مرحله‌ی جدیدی وارد شد که بیانگر تأثیر هنر یونان، شبه‌جزیره‌ی ایبری و آفریقا در کار اوست. وی سبک «پرتوکوبیسم» را به‌وجود آورد که از سوی منتقدان نقاش معاصر مورد توجه قرار نگرفت.

آخرین دوره‌ی کاری پیکاسو دوره‌ی سورئالیستی است که از 1924 آغاز شد، اما همیشه فاصله‌اش را با سورئالیست‌ها حفظ کرد. پابلو پیکاسو هشتم آوریل 1973 در سن 91 سالگی درگذشت.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین