bato-adv
کد خبر: ۲۲۵۳۱۷
برترین‌های موسیقی در سال 93 (2)

احسان خواجه امیری غرق در "پاییز و تنهایی"

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
احسان خواجه امیری - (ویژه نوروز)

فرارو- هفتمین آلبوم احسان خواجه امیری زمستان امسال به بازار آمد. «پاییز، تنهایی» مورد توجه مخاطبان موسیقی پاپ قرار گرفت و در سایت «موسیقی ما» بر اساس 733 رای 64 درصد آرا را از آن خود کرد.  
 
به گزارش فرارو؛ احسان خواجه امیری یکی از محبوب‌ترین خوانندگان پاپ کشور است. پس از موفقیت فراوان او در آلبوم پیشینش «عاشفانه‌ها»، توقع‌ها هم از او بالاتر رفته بود. تمام ترانه‌های این آلبوم برای «روزبه بمانی» و آهنگسازی آن بر عهده خود خواجه امیری و «علیرضا افکاری» بود. «هومن نامداری» هم تنظیم ترانه‌ها را بر عهده داشت.
 
«عاشقانه‌ها» در نخستین جشن سالانه «موسیقی ما» عنوان بهترین آلبوم پاپ از دید کارشناسان موسیقی را از آن خود کرد و خواجه امیری هم در دو سال گذشته کنسرت‌های فراوانی را برای این آلبوم برگزار کرد.

پس از این آلبوم موفق خواجه امیری «پاییز، تنهایی» را وارد بازار کرد. هفتمین آلبوم خواجه امیری همان طور که از نامش هم پیداست قرار بود تا در پاییز منتشر شود اما در دی ماه و با تیراژی بالایی منتشر شد. این آلبوم 12 قطعه دارد که از این میان «گذشته‌ها» با آهنگسازی «مهرداد نصرتی» در قالب تک آهنگ و «تاوان» با آهنگسازی «علیرضا کهن دیری» در قالب تیتراژ سریال «آوای باران»، پیش‌تر منتشر شده بودند.
 
در «پاییز، تنهایی» دو ترانه توسط «زهرا عاملی» و یک ترانه توسط «حسین غیاثی» سروده شده و سایر قطعات سروده‌ «روزبه بمانی» است.
 
آهنگسازی این آلبوم هم همچون آلبوم گذشته بر عهده خود خواجه امیری و علیرضا افکاری بوده است. «هومن نامداری» - رهبر ارکستر این خواننده - که در «عاشقانه‌ها» 9 قطعه از 10 قطعه‌ی آلبوم را تنظیم کرده بود، این بار 3 قطعه را تنظیم کرده است.
 
 «علیرضا کهن دیری» که تجربه‌ی موفقی چون «سلام آخر» را با احسان داشته، یک تنظیم در آلبوم دارد. «آرون حسینی» با (2 قطعه)، «سعید زمانی» (4 قطعه)، «معین راهبر» (1 قطعه) و «بهروز علیاری» (1 قطعه) نیز اولین همکاری خود را با احسان خواجه‌امیری تجربه کردند.

پس از ارائه این آلبوم تور کنسرت‌های آن هم آغاز شد. خواجه امیری دور تازه تور کنسرت‌های شهرستان خود را از استان سیستان و بلوچستان آغاز کرد و اولین سری جدید کنسرت‌ها در زاهدان برگزار شد. پس از این اجرا که در اواسط بهمن ماه بود، خواجه امیری در جشنواره موسیقی فجر حضور یافت.

با آنکه پیش از این کنسرت شنیده می‌شد که خواجه امیری در این برنامه قطعات آلبوم «پاییز، تنهایی» را اجرا نمی‌کند اما اینچنین نشد و او چند قطعه از این مجموعه را در جشنواره موسیقی فجر با حاضران زمزمه کرد.

اما کنسرت اصلی آلبوم «پاییز، تنهایی» در تهران در تاریخ نهم و دهم اسفند ماه در سالن تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

خواجه امیری شاید در ابتدا درصدی از شهرتش را مدیون نام پدرش «ایرج» خواننده قدیمی موسیقی سنتی ایرانی بود. اما بعد از ادامه کار و انتشار چند آلبوم بعدی و همچنین برگزاری کنسرت‌های فراوان مشخص شد که تنها میراث پدر برای او موفقیت در این زمینه را به همراه نیاورده است. فروش زیاد آلبوم‌ها و تمدید زمان کنسرت‌هایش گواه این مطلب بود.

او که در ابتدا قصد داشت در حرفه آهنگسازی فعالیت داشته باشد پس از ساخت موسیقی سریال «غریبانه» قاسم جعفری و مورد توجه قرار گرفتن ترانه «هر چی آرزوی خوبه ...» به دنیای خوانندگی وارد شد.

احسان خواجه‌امیری پیش از این آلبوم‌های «من و بابا» (1380)، «برای اولین بار» (1384)، «سلام آخر» (1386)، «فصل تازه» (1387)، «یه خاطره از فردا» (1389) و «عاشقانه‌ها» (1391) را منتشر کرده بود.

بسیاری هم او را با ترانه‌های تیتراژهای سریالی می‌شناسند. سریال «در مسیر زاینده رود»، «مثل هیچ کس»، «از نفس افتاده»، «زیر زمین»، «مادرانه» و «آوای باران» از آن جمله هستند. 
 
ترانه «تاوان» آخرین قطعه آلبوم «پاییز، تنهایی» است که پیش از این به عنوان تیتراژ سریال آوای باران شناخته شده بود. می‌توانید این آهنگ را از لینک زیر بشنوید.

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۹
فوق العادست .... اینو پس از 2 ماه گوش کردن میگم ;)
عباس ج
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
متاسفانه آلبوم پاییز تنهایی نتونست به اندازه آلبوم عاشقانه ها نظر مخاطبان رو جلب کنه.
به نظر بنده حقیر،پاروی بی قایق چاوشی با اختلاف بهترین و کاملترین آلبوم 93 هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
آلبوم خیلی قشنگیه
ممنونم از آقای بمانی بابت ترانه های قشنگشون

اگه فکر احساسمونی برو
اگه عاشق هر دومونی برو
تو این نقطه از زندگی مرگ هم
نمی تونه از من بگیره تو رو
سپید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
اشتباهی منفی دادم
راضیم ازش :))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
مرسی
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۵
مجله فرارو