bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۰۵۷۹
معاون وزیر علوم خبر داد:

مشکل دانشجویان سنواتی حل شد

با توجه به اینکه مساله عطف به ماسبق کردن، موجب اختلال در برنامه آموزشی می شود، به موجب ماده ۳۳ و ۳۲ که اختیار تفسیر این آیین نامه را برعهده معاون آموزشی وزارت علوم قرار داده است، دربخشنامه مذکور به دانشگاه ها اعلام کردیم، که دیگر عطف به ماسبق صورت نگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
مجتبی شریعتی نیاسر شب گذشته در حاشیه نشست شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با اشاره به مشکلات سنوات دانشجویی، گفت: آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی که سال گذشته ابلاغ شد، به ورودی های ۹۳ به بعد مربوط است، در ماده ۳۳ این آیین نامه آمده است که می تواند عطف به ماسبق نیز شود، مشروط بر اینکه خللی در برنامه دانشجویان ایجاد نکند.  

مشکل سنواتی ها حل شد

وی ادامه داد: با توجه به درخواست تعداد قابل توجهی از دانشجویان و استعلام تعداد زیادی از مدیران دانشگاهی در خصوص اینکه عطف به ماسبق شود یا خیر، روز گذشته بخشنامه ای را به دانشگاه ها ابلاغ کردیم.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: با توجه به اینکه مساله عطف به ماسبق کردن، موجب اختلال در برنامه آموزشی می شود، به موجب ماده ۳۳ و ۳۲ که اختیار تفسیر این آیین نامه را برعهده معاون آموزشی وزارت علوم قرار داده است، دربخشنامه مذکور به دانشگاه ها اعلام کردیم، که دیگر عطف به ماسبق صورت نگیرد.

وی ادامه داد: بنابراین دانشجویان ورودی قبل از ۹۳ هیچ مشکلی نباید داشته باشند، چون مشکل این دانشجویان به دلیل عطف به ماسبق شدن برای دانشجویان قبل از ۹۳ ایجاد شده بود که با ابلاغ این بخشنامه مشکل دانشجویان حل می شود.

شریعتی نیاسر درباره اعتراض عطف به ماسبق شدن آیین نامه آموزشی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری گفت: این مساله مشمول دانشجویان تحصیلات تکمیلی نمی شود، آیین نامه کارشناسی ارشد و دکتری منحصرا، برای ورودی های ۹۵-۹۴ است.

وی افزود: آنچه محل ابهام برای دانشجویان و مدیران دانشگاهی بود آیین نامه کارشناسی بود که در ماده ۳۳ آن تصریح شده بود که می تواند عطف به ماسبق شود و بر این اساس دانشجویان سال های قبل دچار مشکل شده بودند که با این بخشنامه مشکل حل شد.
bato-adv
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
مشکل دانشجویان حل شد یا مشکل صندلی های خالی و بیزنس دانشگاه ها؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین