bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۵۹۳۴

آمادگی ایران برای برگزاری رزمایش مشترک با چین

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵
 رییس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کشورمان برای برگزاری رزمایش مشترک با جمهوری خلق چین خبر داد.

به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار سپهبد «چانگ وان چوان» وزیر دفاع جمهوری خلق چین با اشاره به روابط دوستانه میان دو کشور و تاکید بر ضروت همکاری در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: روابط دفاعی ایران و چین از پیشینه بسیار خوبی برخوردار است.

وی افزود: جمهوری خلق چین و نیروهای مسلح این کشور از دوستان بسیار خوب ما بوده و جمهوری اسلامی برای توسعه و تعمیق همکاری‌های دفاعی و نظامی از جمله برگزاری رزمایش‌های نظامی میان دو کشور آمادگی کامل دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از نقش سازنده کشور چین در معادلات جهانی، بر تداوم این نقش به منظور مقابله با سلطه‌طلبی و تجاوزگری استکبار جهانی تاکید کرد.

سرلشکر باقری همچنین با اشاره به روابط دوجانبه و عزم طرفین برای ارتقاء روابط به یک سطح راهبردی، بر اجرای تفاهم‌نامه امضا شده میان دو کشور، که دستور کاری برای برنامه‌ها و اقدامات نظامی دو کشور است، تاکید کرد.

وی به مذاکرات روز گذشته وزرای دفاع ایران و چین اشاره کرد و گفت: ما از توافقنامه‌ای که در این رابطه به امضای دو طرف رسید، با تمام توان حمایت می‌کنیم و امیدواریم مبنایی برای توسعه روابط نظامی دو کشور باشد.

سپهبد چانگ وان چوان نیز در این دیدار، روابط دو کشور را بسیار امیدوارکننده توصیف و با اشاره به جایگاه مهم و معتبر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: نیروهای مسلح چین به اجرا و تحقق کامل توافقات دفاعی و نظامی میان دو کشور پای‌بند هستند.

وزیر دفاع چین با ابراز خرسندی از حضور در ایران گفت: هنگامی که وارد مرزهای ایران شدم، حس خوبی داشتم و از بدو ورود متوجه دوستی و مهمان‌نوازی مردم شریف و نیروهای مسلح ایران شدم.

وی با بیان اینکه ایران و چین به واسطه «جاده ابریشم» با یکدیگر مرتبط شدند، یادآور شد: سابقه دوستی دو ملت به 2 هزار سال قبل برمی‌گردد.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو