bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۲۹۶۳۹۱

ناطق نوری: احمدی‌نژاد روی هوا حرف می‌زد

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵
«ناطق‌نوری» در ديدار با حزب اسلامي ايران‌زمين، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٨٤ گفت: «سال ٨٤ در همین دفتر جلسه‌ای گذاشتیم، احمدی‌نژاد می‌گفت من برنامه دارم، مرحوم عسگراولادی هم حضور داشت.

 پس از آنکه احمدی‌نژاد حرف‌هایش را زد، مرحوم عسگراولادی رو به من گفت: این برادر ما احساس می‌کند اسلام را فقط او می‌فهمد، انقلاب را او به اینجا رسانیده و کشور را فقط او می‌تواند اداره کند. من نیز رو به احمدی‌نژاد گفتم، حرف‌هایت را خوب گوش دادم، یا سوادت خیلی بالاست و ما نمی‌فهمیم یا شما روی ابرها حرف می‌زنید که وی قهر کرد و رفت. بر همین اساس دیگر کاندیداها را نیز آوردیم، از آنها برنامه خواستیم، دفاع کردند و بعد هم دیدیم خیلی مایل نیستند کار تشکیلاتی پیش رود، من هم گفتم شما را به خیر و ما را به سلامت».

«ناطق‌نوري» گفت: «باید در همه کارها به خبره آن کار مراجعه و از او سؤال کرد. خبره می‌‌تواند خبره را انتخاب کند و معنی حزب همین است. شورای مرکزی یک حزب کارشناس مسائل حزبی است که بدنه و عامه مردم در مسائل انتخابات باید به آن مراجعه کنند و او بتواند پاسخ‌گو باشد که متأسفانه نوعا احزاب ما این‌گونه نیستند که باید به این سمت حرکت کنیم تا بتوانیم خبره کار ریاست‌جمهوری یا مجلس را به جامعه معرفی کنیم، امروز بیشتر احزاب ما به تعبیر مقام معظم رهبری «قبیله‌اند» نه حزب!»

او افزود: «تنها حزبی که می‌‌شد حزب نامید، حزب توده بود که در کف خیابان بود و هرکسی را که خوب حرف می‌زد؛ از کارگر حمامی که مثل لنین حرف می‌زند که سال ٤٦ هم به زندان افتاد، گرفته تا صف اتوبوس و قهوه‌خانه‌ها و مجالس ختم و...، همه افراد را به خود جذب می‌‌کرد. حزب توده سازوکار حزبی داشت و آن‌قدر قدرت گرفته بود که رژیم شاه نتوانست آن را از پا درآورد».

«ناطق‌نوري» با اشاره به فعالیت احزاب در بعد از انقلاب، گفت: «بعد از انقلاب بهترین حزب، حزب جمهوری اسلامی است که هرچه داریم از آنجاست و از جیب آن داریم می‌خوریم؛ حزبی که با نظر امام تشکیل شد و بهترین شخصیت‌ها مانند رهبر معظم انقلاب ‌اسلامی، مرحوم شهیدبهشتی، هاشمی‌رفسنجانی و موسوی‌اردبیلی در رأس آن بودند. بعدها به تشخیص امام راحل و به دلیل عدم سازگاری با ساختار حکومتی فتیله‌اش پایین کشیده شد».

او با بیان اینکه مشکل دیگر احزاب ما این است که آنها به قاعده کار حزبی آگاه نیستند، افزود: «در کشور ایتالیا میانگین عمر یک دولت ١,٥ است، دولت عوض می‌شود ولی کشور تکان نمی‌خورد، چراکه در این کشور سیستم وجود دارد و رئیس‌جمهور از هر حزبی باشد حق دارد مشاوران، وزرا و معاونان را از حزب خود برگزیند، اما از آن به پایین کارشناسان هستند که تعیین می‌کنند و رئیس‌جمهور حق ندارد مدیرکل یا رئیس اداره‌ای خاص را تغییر دهد، اما در کشور ما یک جناح روی کار می‌آید و همه را رد می‌کند، آن که رأی می‌آورد، کارکنان جناح رقیبش را کنار می‌گذارد».

او با اشاره به تغییر وزرا، گفت: «ما قاعده بازی را بلد نیستیم، کشوری که ٣٧ سال حکومت جمهوری اسلامی دارد، نباید این‌گونه باشد، دکتر روحانی سه وزیر را که در مجلس قبلی رد شده بودند، پیشنهاد می‌کند و آنها در این مجلس رأی می‌آورند! چنین چیزی بار را به منزل نمی‌رساند».

«ناطق‌نوري» درباره ارتباطش با احزاب مختلف، تصریح کرد: «من به‌عنوان فردی که بنیه دارم، نشاط دارم، حوصله کار تشکیلاتی دارم، نه افراطی هستم و نه تفریطی، خیلی‌ها از اصولگرا و اصلاح‌طلب، راست و چپ را هم قبول دارم و آنها نزد من می‌آیند».

«ناطق‌نوری» در پایان خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی ایران‌زمین، گفت: «اگر می‌خواهید حزب شکل بگیرد، همین اعتدال را حفظ کنید و با همین فرمان بروید، جوانان را با آغوش باز بپذیرید، عنصر اخلاق را در کار حزبی فراموش نکنید که مهم‌ترین عامل موفقیت حضرت رسول در کار تشکیلاتی خلق نیکو بود و مواضع عادلانه و منصفانه‌ای را که آقای رئوفیان در مصاحبه‌ها دارد، حفظ کنید».
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین