bato-adv
کد خبر: ۲۹۷۵۴۸

دو وزیر ترامپ انتخاب شدند

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا نماینده ایالت جورجیا، تام پرایس را به عنوان وزیر بهداشت و الین چائو وزیر سابق کار را به عنوان وزیر راه و ترابری انتخاب کرد. خانم چائو چهارمین زن کابینه آقای ترامپ و همسر میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا است.

به گزارش انتخاب به نقل از سی.ان.ان اعلام رسمی انتخاب خانم چائو بعد از ظهر روز سه شنبه صورت می گیرد. الین چائو در زمان ریاست جمهوری جرج بوش از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ وزیر کار بود. او اولین آمریکایی آسیایی تبار است که در دولت آمریکا به وزارت رسیده است.

چائو همچنین از سال ۱۹۸۹ تا ۹۱ در زمان ریاست جمهوری جرج بوش پدر معاون وزیر راه و ترابری بود.

به گزارش پولیتیکو، تیم انتقالی ترامپ صبح روز سه شنبه رسما در ایمیلی اعلام کرد که ترامپ، تام پرایس را برای هدایت وزارت بهداشت انتخاب کرده است.

تام پرایس منتقد شدید قانون بیمه سلامت «مراقبت مقرون به صرفه» است که به خاطر پشتیبانی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از آن به «اوباماکر» معروف است.

گفته می شود حدود ۲۰ میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار دارند. قانون اوباماکر به بسیاری از افراد کم درآمد امکان آن را داده که بیمه شوند. اما بسیاری نیز منتقد آن هستند و می گویند هزینه ای که بابت بیمه می دهند، افزایش زیادی یافته است.

ترامپ در جریان انتخابات وعده داد این قانون را ملغی کند اما گفت برخی از بخش های آن را نگه خواهد داشت.

ادامه دیدارها برای انتخاب وزیر خارجه

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا به دیدارهای خود برای انتخاب اعضای دولتش ادامه می دهد.

جیسون میلر سخنگوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت روز سه شنبه درباره کرسی های کابینه دولت و یک مقام ارشد «اخبار هیجان انگیزی» اعلام خواهد شد.

میلر در گفت و گو با شبکه خبری فاکس گفت که رئیس جمهوری منتخب آمریکا بعد از ظهر سه شنبه وزیر حمل و نقل کابینه خود را نیز معرفی می کند.

مایک پنس معاون آقای ترامپ نیز یک روز قبل از اعلام انتصاب های بسیار مهم در روز سه شنبه خبر داده بود.

به گزارش نشریه هیل، میلر گفت گمان نمی کند که روز سه شنبه گزینه مد نظر آقای ترامپ برای پست وزارت خارجه اعلام شود. درباره این سمت در حلقه نزدیکان آقای ترامپ برخی بحث و اختلاف نظرها گزارش شده است و بسیاری از نزدیکان به رئیس جمهوری منتخب درباره انتخاب میت رامنی ابراز تردید و مخالفت کرده اند.

دونالد ترامپ قرار بود شامگاه سه شنبه با رامنی کاندیدای سابق انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ که از منتقدان شدید او بود، شام بخورد. ترامپ همچنین قرار است با سناتور باب کورکر، از ایالت تنسی دیدار و گفتگو کند. سناتور باب کورکر که اکنون رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا است، یکی دیگر از دیگر از گزینه های مطرح برای وزارت خارجه است.

ترامپ روز دوشنبه با ژنرال دیوید پترائوس، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا حدود یک ساعت دیدار کرد.

او یکی از گزینه های مطرح برای رهبری وزارت خارجه آمریکا است. پترائوس سابقه فرماندهی نیروهای آمریکایی در عراق و نیروهای ناتو در افغانستان را دارد.

در پی افشای رابطه اش با زنی که زندگی نامه او را می نوشت گفته شد که ژنرال پترائوس اطلاعات سری را به او منتقل کرده است. پس از آن وی مجبور شد از رهبری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا استعفا دهد و بعدا به جریمه سنگینی نیز محکوم شد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو