bato-adv
کد خبر: ۳۰۵۶۷۰

جزییاتی از ریزش دیواره تونل در قم

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
سرپرست اورژانس کشور ضمن اشاره به حادثه ریزش دیوار جانبی مترو در حال احداث میدان ولیعصر استان قم، از استقرار و همچنین آماده‌باش عوامل اورژانس در محل حادثه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به حادثه ریزش دیوار جانبی مترو در حال احداث میدان ولیعصر استان قم گفت: حدود ساعت 11:10 امروز با عوامل اورژانس قم جهت امدادرسانی به مصدومان این حادثه تماس گرفته شد.

وی افزود: به این ترتیب بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. پس از آن 4 دستگاه آمبولانس دیگر نیز جهت خدمت رسانی سریعتر به محل اعزام شد. در مجموع اکنون 6 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در محل حادثه مستقر است.

به گفته کولیوند یک تن به دلیل برخورد مستقیم ریزش دیواره مترو در حال احداث، به بیمارستان نکویی قم منتقل شد. سه تن دیگر نیز در این فضا مصدوم شدند که آنها هم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان جهت دریافت خدمات لازم منتقل شدند.

سرپرست اورژانس کشور همچنین گفت: به دلیل احتمال وجود چند نفر زیر آوار ناشی از ریزش دیواره مترو، عوامل اورژانس همچنان در صحنه حضور دارند تا در صورت نیاز خدمات لازم را به مصدومان ارائه دهند.

توضیح سخنگوی شورای اسلامی شهر قم
همچنین سخنگوی شورای اسلامی شهر قم درباره حادثه ریزش دیوار جانبی مترو در حال ساخت در میدان ولیعصر قم گفت: بخشی از دیواره محل خروج دستگاه پی دی اف ریزش کرده است که ربطی به تونل مترو ندارد.

عباس ذاکریان با اعلام این خبر تاکید کرد: این بخش اصلا ربطی به دیوار اصلی و تونل ندارد. وقتی دستگاه پی دی اف خارج شده و بیرون از تونل در حال دمونتاژ بوده که به محل دیگری برود، دیواره‌ای که بین دستگاه بوده فروریخته است.

ذاکریان بیان کرد: آنچه که به عنوان ریزش تونل مطرح شده است، تکذیب می‌شود. ضمن اینکه در حال حاضر اطلاع دقیقی از افراد زیر آوار یا خارج شدگان در دست نیست.

وی تاکید کرد: در میدان ولیعصر و محل خروج دستگاه تی بی اف بخشی از دیواره ریزش داشته که بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی مستقر شدند و مشغول برداشت خاک و ایمن‌سازی محیط هستند.

اعزام سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر
در عین حال، معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادرسانی به حادثه ریزش دیوار جانبی مترو در میدان ولیعصر قم را تشریح کرد.

شاهین فتحی افزود: ساعت ۱۱:۲۰ و به دنبال گزارش ریزش دیوار در مترو میدان ولیعصر استان قم، عوامل امدادی استان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه احتمالا ٣ تا ٤ نفر زیر آوار این حادثه هستند، افزود: تا کنون از زیر آوار رهاسازی شده و حال عمومی وی خوب است.

فتحی با اشاره به اعزام سگ‌های آن‌ست، گفت: تیم آنست پشتیبان از استان مرکزی (یک قلاده سگ) و از استان تهران (چهار قلاده) به محل حادثه اعزام و مستقر شده‌اند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو