bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۵۲۵

محمدرضا باهنر به چه کسی رای می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
محمدرضا باهنر در پاسخ به اینکه به چه کسی رای می‌دهید گفت: بین آقای رئیسی و قالیباف رصد می‌کنم ببینم کدام دقیق‌تر حرف می‌زنند.

به گزارش مهر، دبیرکل جامعه مهندسین در دانشگاه قرآن و حدیث شهر ری، با اشاره به آخرین نظرسنجی ها گفت: از نظر کمی اقای روحانی اول، قالیباف دوم، رئیسی سوم، جهانگیری چهارم و میرسلیم و هاشمی طبا آخر هستند؛ اما از نظر روندها رئیسی در حال رشد، روحانی تقریبا متوقف و گاهی پایین آمده، جهانگیری رای پایینی دارد اما در حال رشد است و قالیباف هم ثابت است، البته بعضی موارد رشد می کند.

بخش هایی از اظهارات باهنر را در ادامه بخوانید:

در مناظره ها کاندیداها نظام را خراطی می کنند؛ موقع ۲۲ بهمن همه کارنامه نظام را ارائه می دهیم اما موقع انتخابات هر کس از دیگری می تراشد و در مجموع از نظام خراطی می شود. این از اشکالات مناظره هاست که باید رفع شود.

آقای جهانگیری از ابتدا گفت به کمک رئیس جمهور آمدم، اراده وی رقابت با روحانی نیست اما به احتمال زیاد تا پایان همین گونه است اما رشد آرا اقای جهانگیری بیشتر و سریع است، بعد از مناظره دوم در اواسط هفته آینده می توان کار را ارزیابی کرد گه اگر رشد ارا جهانگیری زیاد باشد اردوگاه اصلاحات خودشان بحث جدی خواهند داشت.

در اردوگاه اصولگرایی مجموع آرا رئیسی و قالیباف در حال رسیدن به ۵۰ درصد است، این عزیزان تمکین می کنند اما شاید جبهه مردمی تصمیم بگیرد هر دو تا پایان بمانند ضمن اینکه هر کدام کنار بروند تمام آرائشان به سبد دیگری ریخته نمی شود که باید صبر کرد چون هنوز همه احتمالات هست.

احتمال ۹۰ درصد روحانی تا پایان می ماند و جهانگیری کنار خواهد رفت اما این احتمال هم هست که در آینده زلزله ای در اردوگاه های سیاسی به وجود آید که شرایط تغییر کند.

فرهیختگان جامعه باید بدانند برخی حرف هایی که زده می شود پایه و اساس ندارد. تورم در کشور کاهش یافته است اما زمانی که رکود تورمی یا تورم رکودی داشتیم اساسا هدف گذاری برای تک رقمی کردن تورم اشتباه است و اقتصاد را دچار یخ زدگی و فریز می کند. 

به آقای نوبخت گفتم شما مملکت را به بهشت زهرا تبدیل کنید تورم صفر می شود، مرده ها نان و آب نمی خواهند، شاید این سیاست گذاری درست نبود. اگر دولت رشد پایدار را دو درصد می کرد و یا تورم را با ۲۰ درصد سیاست گذاری می کرد شرایط بهتر از این بود.

کاندیداها سه به سه هستند اینکه برخی اسم روی خود می گذارند فقط صرفا اسم و واژه است مثل اینکه عده ای می گویند ما خط امامی هستیم مگر بقیه خط امامی نیستند؟ یا اینکه جامعه اسلامی مهندسین؛ مگر هر مهندسی در این جمع نباشد مسلمان نیست!؟ به هرحال سه نفر از اصلاح طلبان و سه نفر از اصولگرایان کار تبلیغات خود را انجام می دهند.

جهت گیری آقایان در دولت خوب است اما خیلی از هدف فاصله دارند و باید زیاد راه بروند تا به ان برسند.

عملی شدن برخی وعده ها سخت است. مثل مسئله اشتغال اگر کسی می گوید من یک میلیون شغل ایجاد می کنم باید مشخص باشد از کجا، در بحث یارانه ها می گویند یارانه را سه برابر می کنیم اگر یارانه عام باشد و به همه تعلق گیرد اصلا خزانه کشور کشش ندارد اما اگر بگوید دهک های پردرآمد را حذف می کنیم شدنی است. متاسفانه دولت این کار را انجام نداد که سه دهک از دهک های پردرآمد را حذف کند با اینکه ما قانون آن را در مجلس تصویب کردیم.

برخی معتقدند که در کشور ما یک رئیس جمهور همیشه دو دوره ای است. آقای روحانی اولین رئیس جمهوری بود که فقط با سه چهار درصد بیشتر رئیس جمهور شد، اگر اقای هاشمی ثبت نام نکرده بود، اگر صلاحیتش تایید شده بود، اگر عارف را کنار نگذاشته بودند و اگر دوستان ما به وحدت رسیده بودند آقای روحانی رئیس جمهور نمی شد. آقای هاشمی هم گفته بود که اگر ما از آقای روحانی حمایت نمی کردیم ۷ تا۸ درصد بیشتر رای نداشت. 

من نمی دانم چه مستندی هست که آقای هاشمی علاقمند دولت آقای روحانی بود اما به هر حال اینگونه برداشته می شود و آقای روحانی در دور اول ریاست جمهوری خود به طور کامل وامدار اقای هاشمی هستند.

باید اصل را براین بگذاریم که این ۶ نفر تایید صلاحیت شده شاخص ها را دارند، رئیس جمهور بعد از رهبری اختیارات زیادی دارد، اگر کسی می خواهد این مسئولیت را به عهده بگیرد باید سابقه مدیریت درخشان داشته باشد. کسی باید انتخاب شود که بتواند از نیروهای کارامد، فعال و فرش استفاده کند. اگر کسی دیدگاهش به اندازه اتاق خودش باشد نمی تواند مملکت را اداره کند.

ناچاریم در کشور برای پایین آورن نرخ بیکاری سالانه یک میلیون  شغل و اگر می خواهیم بیکاری را ثابت نگه داریم باید ۴۰۰تا۵۰۰هزار شغل ایجاد کنیم. اما در مجموع معتقدم می شود برای چهار سال برنامه ریزی کرد و ۴ میلیون شغل ایجاد کرد. اگر کسی قول ۶ ماهه یا حتی یک ساله دهد شدنی نیست.

خزانه کشور اجازه زیاد کردن یارانه را نمی دهد، می شود یارانه سه دهک بالا را کم کرد اما این کار شجاعت می خواهد و دولت یازدهم این کار را نکرد. اما معتقدم اگر طبقه پایین کار نکند و یک میلیون بگیرد گدا پروری است. اگر قرار است یارانه ها داده شود و خبر دارم برخی نیاز دارند به آن اما باید فرد احساس کند صدقه نیست و مزد کاری را می گیرد.

کسانی که در حقوق های نجومی تند و کند رفتند. باید بدانند نباید فراموش کرد که ما در کشور مدیران سالم و متعهد فراوانی داریم، ۱۰۰ هزار مدیر داریم که به طور رسمی اعلام شد ۵۰۰ تای انها نجومی بگیر هستند، حقوق نجومی کار بی خودی نبود اگر افرادی قانونی گرفتند باید پول را از آنها گرفت و کنارشان گذاشت اما اگر غیر قانونی گرفتند باید محاکمه هم شوند. 

باید به عدد و رقم ها توجه کرد ۵۰۰ نفر ۲ میلیارد حقوق نجومی گرفتند حقوق کارمندان در سال ۱۵۰ هزار میلیارد است پس اینگونه نیست که اگر برخی حقوق نجومی نگیرند اوضاع بقیه خوب می شود

نظارت بر انتخابات شوراها  از سوی مجلس دقیق و مدبرانه نیست؛ چند بار تلاش کردیم این مسئولیت را از دوش مجلس برداریم اما نهادی این مسئولیت را نپذیرفته است.

باید فعالان سیاسی بر کاندیداهای شورای شهر حساس باشند و این اشکال را که سایه انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات شوراها سنگینی کند، برطرف کنند.
برچسب ها: انتخابات باهنر
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو