bato-adv
انتخابات فرانسه

تفاوت لوپن و مکرون در عرصه بین‌الملل

اختلافات و تفاوت‌های آشکاری بر سر سیاست‌های خارجی و دفاعی میان این دو کاندید وجود دارد که نشان می‌دهد این دوره از انتخابات شباهتی با رقابت‌های سیاسی گذشته ندارد: نبرد فعلی بر سر "ناسیونالیسم" و "انترناسیونالیسم" است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
فرارو- میان چشم‌انداز و رویکرد "امانوئل مکرون" میانه‌رو و "مارین لوپن" از جناح راست افراطی، شباهت‌های اندکی وجود دارد.

به گزارش فرارو به نقل از بی‌بی‌سی، اختلافات و تفاوت‌های آشکاری بر سر سیاست‌های خارجی و دفاعی میان این دو کاندید وجود دارد که نشان می‌دهد این دوره از انتخابات شباهتی با رقابت‌های سیاسی گذشته ندارد: نبرد فعلی بر سر "ناسیونالیسم" و "انترناسیونالیسم" است.

مارین لوپن یک ناسیونالیست است و تمام مسائل و گزینه‌های سیاسی را با این دیدگاه می‌بیند. لوپن قصد دارد با تقویت حاکمیت ملی و کاهش مراودات و درگیری‌ها با دیگر کشورها و نهادها، فرانسه را قدرتمندتر کند. شعار حزب جبهه ملی "اول فرانسه" است که خلاصه مناسبی از رویکرد او به امور خارجی و داخلی کشور هست. خانم لوپن درست همانند جبهه ملی، خود را مدافع و قهرمان "ابدی فرانسه" در برابر موج جهانی‌سازی می‌داند.

در مقابل، امانوئل مکرون حداقل در مسائل سیاست خارجی طرفدار تداوم روند فعلی و مدافع سرسخت اتحادیه اروپا و انترناسیونالیسم است.

در اینجا به بررسی برخی تفاوت‌های اساسی میان این دو کاندید می‌پردازیم:

روسیه

مکرون. مخالف هرگونه بهبود روابط با روسیه است و از تحریم‌ها علیه روسیه حمایت می‌کند. او سیاست خارجی روسیه را "خطرناک" توصیف کرد و گفت روسیه در "زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی" تردید نخواهد کرد. گفته می‌شود حملات سایبری به کامپیوترهای حزب آقای مکرون (حزب "روبه‌جلو") توسط هکرهای روسیه صورت گرفته است.

لوپن. اخیراً در مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار کرد و "الحاق کریمه به روسیه" در سال 2014 را غیرقانونی نمی‌داند. او قصد دارد برای مبارزه با داعش همکاری‌های استراتژیک با مسکو را گسترش دهد. بنا به گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، حزب خانم لوپن مبالغ زیادی وام از بانک‌های روسی و یا بانک‌ها مرتبط با سرمایه‌داران روسیه دریافت کرده است. خانم لوپن می‌گوید این وام‌ها هیچ ارتباطی با موضع حزبش در برابر روسیه ندارد. او می‌گوید ازآنجاکه بانک‌های فرانسه حاضر به پرداخت وام به او و حزبش نشدند، مجبور شد از بانک‌های خارجی کمک بگیرد.

سوریه

مکرون: رئیس‌جمهور بشار اسد باید در یک دادگاه بین‌المللی برای اقدامات خود پاسخگو باشد.

لوپن: در پی حملات شیمیایی ماه آوریل در سوریه، سخنگوی حزب جبهه ملی اعلام کرد عامل این حمله مشخص نیست و بشار اسد تنها نیروی دفاعی مؤثر در برابر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است.

اتحادیه اروپا

مکرون: حامی گسترش و توسعه اتحادیه اروپا است. او می‌خواهد ستادی راه‌اندازی کند تا با نگرش‌های ضد اتحادیه اروپا مقابله شود و طرحی برای بازسازی و بهبود اروپا دارد.

انتخابات فرانسه: تفاوت لوپن و مکرون در عرصه بین المللی

مکرون وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات، اصلاحات اساسی در اتحادیه اروپا صورت می‌دهد.


لوپن: برای تغییر واحد پول یورو در فرانسه تبلیغ کرده و پیشنهادِ رفراندومی را داده است که در آن مردم فرانسه می‌توانند به خروج از اتحادیه اروپا رأی دهند. او که یورو را "مرده و منسوخ" می‌داند، قصد دارد واحد پول فرانسه را به "فرانک" بازگرداند و این واحد پول را تنها ارز مشترک برای تجارت تعیین کند. بااین‌حال گفته مذاکرات با اتحادیه اروپا ممکن است اندکی زمان ببرد.

کمک به آفریقا

مکرون: با افزایش میزان کمک‌های فرانسه به آفریقا موافق است؛ پایگاه‌های نظامی فرانسه در آفریقا را بررسی خواهد کرد؛ به کشورهای آفریقایی کمک خواهد کرد درزمینهٔ های دفاعی روی پای خود بایستند.

لوپن: او نیز با افزایش کمک‌های خارجی فرانسه موافق است، اما تا حد زیادی از دیدگاه منشور امنیتی به قضیه نگاه می‌کند. هدفِ او کاهش میزان مهاجرت به فرانسه و درنتیجه کاهش فعالیت‌های تروریستی است. حزب جبهه ملی مهاجرت و تروریسم را دو مسئله کاملاً مرتبط می‌داند.

سازمان ناتو و مسائل دفاعی

مکرون: او قصد دارد هزینه‌ها دفاعی در ناتو را تا سال 2025 به میزان 2 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور افزایش دهد. ناتو بستر دفاعی فرانسه باقی خواهد ماند، اما علاقه دارد بعد دفاعی بهتری در اروپا ایجاد شود؛ گمان می‌رود به دلیل ابهامات بر سر "اتحاد آتلانتیک" است که پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ تقویت شد.

لوپن: او ناتو را سازمانی می‌داند که دلیل تأسیسش (اتحاد جماهیر شوروی) دیگر وجود ندارد. او فرانسه را از فرماندهی نظامی و یکپارچه ناتو خارج خواهد کرد. لوپن گفته هزینه‌های دفاعی فرانسه را تا سال 2018 به میزان 2 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد داد. وی همچنین قول داده تا پایان دوره پنج‌ساله ریاست جمهوری این میزان را تا 3 درصد افزایش دهد.

منبع:BBC

ترجمه: وب‌سایت فرارو


مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین