bato-adv
کد خبر: ۳۱۴۶۵۵

رقابت ژنرال و علی‌منصور برای دوم شدن

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶
در هفته پایانی لیگ برتر دو تیم برای نایب‌قهرمانی و 3 تیم برای بقا می‌جنگند.

به گزارش ایلنا، لیگ برتر شانزدهم به ایستگاه پایانی خود رسیده است. در این میان تیم قهرمان و یک تیم سقوط کننده سرنوشتان را مشخص کرده‌اند و دو تیم برای نایب قهرمانی، دو تیم برای قرار گرفتن در جمع 4 تیم بالا و 3 تیم برای بقا می‌جنگند و 7 تیم دیگر نتیجه بازی‌هایشان تاثیر چندانی برایشان نخواهد داشت.

 دیدارهای هفته پایانی به صورت همزمان ساعت 18 امروز برگزار خواهد شد.

سیاه‌جامگان - پرسپولیس- ورزشگاه ثامن مشهد / شانس اندک برای بقا
شاگردان میثاقیان در خانه میزبان قهرمان لیگ برتر هستند. البته پرسپولیس نشان داده مسجل شدن قهرمانی انگیزه‌اش را برای پیروزی کم نکرده است و این نشان می‌دهد سیاه‌جامگان برای کسب 3 امتیاز بازی و استفاده از آخرین شانس خود برای بقا کار آسانی در پیش ندارد. سیاه‌جامگان گزینه اول سقوط است و حتی در صورت پیروزی برابر پرسپولیس هم باید منتظار امتیاز دادن رقبایش باشد.

گسترش فولاد - صنعت نفت آبادان- ورزشگاه بنیان‌دیزل/ نبرد سرد و بی‌اهمیت در تبریز
یکی از دیدارهایی که در سرنوشت دو تیم تاثیری ندارد این بازی است. فیروز کریمی پیش از پایان فصل بقای تیمش را مسجل کرده است و کمالوند و شاگردانش هم در میانه جدول قرار دارند.

سایپا - ماشین‌سازی - ورزشگاه پاس قوامین / سقوط مقابل سقوط کرده؟
در این دیدار یک تیم برای سقوط نکردن می‌جنگد و تیم دیگر مدت‌هاست سقوطش قطعی شده است. سایپا وضعیت بهتری نسبت به صبا و سیاه‌جامگان برای بقا داد و قرار گرفتن مقابل یک تیم بی‌انگیزه شانس این تیم را بیشتر هم می‌کند. ولی در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

فولاد خوزستان - پیکان تهران - ورزشگاه غدیر اهواز / یک بازی بی‌اهمیت دیگر
در این دیدار هم دو تیم شرایطی دارند که باعث می‌شود بازی حساسیت خاصی نداشته باشد. فولاد در رتبه دهم جدول قرار دارد و پیکان رده ششمی بالاترین تیمی است که شانس کسب سهمیه ندارد. باید دید شاگردان جلالی و سعداوی در تقابل‌شان چه نتیجه‌ای رقم خواهند زد.

ذوب‌آهن - پدیده مشهد - ورزشگاه فولاد شهر اصفهان / چهارمین شکست پدیده برای سهمیه ذوبی‌ها؟
شاگردان مجتبی حسینی برای رسیدن به رتبه چهارم و کسب سهمیه آسیایی باید پدیده را شکست دهند و در انتظار امتیاز گرفتن استقلال از سپاهان باشند. پدیده‌ای ها پس از 5 پیروزی پیاپی مجبور به بازی با 4 تیم بالای جدولی شدند که 3 بازی را با شکست به پایان رساند و ممکن است در چهارمین دیدار هم قربانی انگیزه ذوب‌آهن برای کسب سهمیه شوند.

تراکتورسازی  تبریز - نفت تهران - ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز / پیش درآمدی بر فینال جام حذفی
دیدار تراکتورسازی  مقابل نفت در هفته پایانی به نوعی پیش درآمدی بر دیدار دو تیم در فینال جام حذفی خواهد بود. از طرفی تراکتوری‌ها انگیزه زیادی برای پیروزی در این دیدار و پس گرفتن جایگاه دومی از استقلال باشند. از سوی دیگر نفتی‌ها انگیزه خاصی برای بازی ندارند و شاید انرژی خود را برای فینال جام حذفی ذخیره کنند.

صبای قم - استقلال خوزستان - ورزشگاه یادگار امام (ره) قم / آخرین تلاش صبا برای ماندن
صبای قم در دیدار پایانی خود در حالی به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که خطر سقوط را به شدت احساس می‌کند. در سوی دیگر نتیجه بازی برای استقلال خوزستان اهمیت چندانی ندارد و این تیم با توجه به مشکلات مالی و البته بازی در لیگ قهرمانان آسیا ممکن است این دیدار را جدی نگیرد.

استقلال تهران - سپاهان اصفهان - ورزشگاه آزادی تهران / نبرد نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه
مهم‌ترین و حساس‌ترین دیدار هفته که علاوه بر حساسیت ذاتی خود، به دلیل شرایط دو تیم هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است. استقلال برای حفظ نایب‌قهرمانی خود نیاز به پیروزی دارد و سپاهان هم برای ماندن در رتبه چهارم و کسب سهمیه نباید در این دیدار امتیاز بدهد. باید دید نبرد منصوریان و کرانچار چه عاقبتی دارد.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو