bato-adv
در آخرین شماره درس‌هایی از مکتب اسلام می‌خوانیم:

تعارضی میان قرآن و علم جنین‌شناسی وجود ندارد

نشریه مکتب اسلام در آخرین شماره خود و در یادداشت «قرآن و آگاهی از جنسیت جنین» می‌خوانیم: هیچ‌گونه تعارضی میان یافته‌های علم جنین‌شناسی در خصوص جنسیت جنین با آموزه‌های قرآنی وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
ایکنا نوشت:
 
ماهنامه «درس‌هایی از مکتب اسلام» شماره مسلسل ۶۷۱، مربوط به دوره اردیبهشت سال ۹۶ و در ۷۴ صفحه منتشر شد.
 
گفتنی است نشریه مکتب اسلام با ۵۷ سال سابقه، به صاحب‌امتیازی موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق(ع) و مدیرمسئولی فرج‌الله فرج‌الهی منتشر می‌شود.
 
در این شماره از مکتب اسلام می‌خوانیم: «موضع ذلیلانه اتحادیه عرب در برابر رژیم صهیونیستی»، «فرقه‌های مرتجع و واپسگرا»، «استمرار سیره نبوی و علوی»، «وضعیت طب در ایران دوره قاجار»، «پیامبر رحمت(۱۴)»، «پیام محبت(۱۴)»، «نفوذ و گسترش اسلام و تشیع در شبه قاره هند»، «پاسخ به یک پرسش تاریخی»، «نگاهی به عوامل ناهنجاری‌های اخلاقی در نوجوانان»، «قرآن و آگاهی از جنسیت جنین»، «بیوتروریسم(۲)» و «از گوشه و کنار مطبوعات».
 
در یادداشت « فرقه‌های مرتجع و واپسگرا» به نوشته آیت‌الله جعفر سبحانی اصول اعتقادات جهمیه، کرامیه و ظاهریه بررسی و نقد شده است.
 
همچنین در یادداشت «قرآن و آگاهی از جنسیت جنین» می‌خوانیم: هیچ‌گونه تعارضی میان یافته‌های علم جنین‌شناسی در خصوص جنسیت جنین با آموزه‌های قرآنی وجود ندارد. نکته قابل توجه این جاست که قرآن مرحله خلقت جنس جنین را پس از خلقت قرار داده است. « ثُمَّ كَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى* فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَيْنِ الذَّكَرَ وَالْأُنْثَى: سپس بصورت خون‏بسته در آمد و خداوند او را آفريد و موزون ساخت* و از او دو زوج مرد و زن آفريد»(قیامت، ۳۸-۳۹) پس آن خون بسته را موسون ساخت و از آن دو جنس نر و ماده را پدید آورد. و این همان زمانی است که مرحله مضغه و تسویه در سه ماهگی تمام می‌شود و جنس جنین از نظر پزشکی قابل تشخیص است. یعنی رتبه تعیین جنسیت در مراحل خلقت انسان در قرآن کریم و علم جنین شناسی کاملا منطبق با یکدیگر است.

مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین