bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۵۶۲۳
شکسته شدن مرزهای سنتی گفتمان سیاسی

واکنش رسانه‌های خارجی به آخرین مناظره انتخاباتی

تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶

فرارو- جدیدترین واکنش رسانه‌های خارجی به آخرین مناظره انتخاباتی:

BBC: اتهام زنی‌های شدید در آخرین مناظره تلویزیونی

نامزدهای عصبانی یک هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری در آخرین مناظره تلویزیونی، جدال کلامی شدیدی داشتند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران یکی از رقبای خود را به سوءاستفاده از دین برای کسب قدرت و رقیب دیگر خود را به ضرب و شتم و سرکوب دانشجویان متهم کرد. در مقابل به فساد، سوء مدیریت اقتصادی و بی‌فایده بودن توافق هسته‌ای متهم شد.

گرچه بسیاری آقای روحانی را یک چهره اصلاح‌طلب می‌دانند، اما او خودش را یک میانه‌رو معرفی می‌کند. با توجه به دعواهای لفظی شدید با مخالفان تندرو، واضح است که جذب رأی اصول‌گرایان برای آقای روحانی اهمیت دارد.

واکنش رسانه‌های خارجی به آخرین مناظره انتخاباتی


Foxnews: دفاع روحانی از عملکردش

روحانی در رقابت برای دومین دور انتخابات ریاست جمهوری، به رقبای افراطی خود حمله کرد. آقای روحانی از سیاست‌های اقتصادی خود ازجمله پایان دادن به انزوای بین‌المللی کشور، دفاع کرد.

یکی از نامزدها "ابراهیم رئیسی"، روحانی را به نداشتن مدیریت درست و شکست در افزایش رشد اقتصادی متهم کرد: "نرخ بیکاری بالا است. قدرت خرید مردم به‌طور چشمگیری کاهش‌یافته است." محمدباقر قالیباف شهردار تهران، روحانی و جهانگیری را به دریافت املاک با قیمت‌های بسیار پایین از دولت متهم کرد.

آرای آقای روحانی در انتخابات سال 2012 فاصله کمی تا کشیده شدن انتخابات به دور دوم داشت. دولت میانه‌روی آقای روحانی در سال 2015 با قدرت‌های جهانی توافق کرد که سبب رفع تحریم‌های بین‌المللی شد. هرچند، رقبای او ادعا می‌کنند روحانی خیلی راحت مقابل غربی‌ها سر خم کرد.

واکنش رسانه‌های خارجی به آخرین مناظره انتخاباتی


Aljazeera: وعده روحانی برای لغو تمام تحریم‌های بین‌المللی

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران وعده داد در صورت پیروزی مجدد در انتخابات، تمام تحریم‌های آمریکا علیه ایران را لغو خواهد کرد. او در آخرین مناظره انتخاباتی رقبای افراطی خود را مورد انتقادهای تند قرار داد.

در این مناظره پرتنش، روحانی تأکید کرد که توافق تاریخی با قدرت‌های جهانی به بسیاری از تحریم‌ها پایان داد و گفت از سر گیری فروش نفت ثروت خوبی برای کشور به ارمغان آورده که به سرمایه‌گذاری‌ها رونق خواهد داد.

روحانی چهار سال پیش با وعده کاهش انزوای بین‌المللی ایران به پیروزی رسید. در سال 2015، روحانی برای لغو تحریم‌ها در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای مذاکره کرد. او اکنون سعی دارد با جذب رأی اصلاح‌طلبان ناامید از رکود اقتصادی و روند کند اصلاحات اجتماعی، برای دومین دوره رئیس‌جمهور شود.

واکنش رسانه‌های خارجی به آخرین مناظره انتخاباتی


Reuters: حمله تند روحانی به افراطی‌ها در مناظره پرتنش

روز جمعه، در مناظره مرزهای سنتی گفتمان سیاسی ایران شکسته شد.

حسن روحانی که چهار سال پیش با وعده کاهش انزوای بین‌المللی کشور در انتخابات پیروز شد، سعی دارد با جذب رأی دهنگانِ خواهانِ آزادی بیشتر، برای دومین بار در انتخابات پیروز شود.

در طول این مناظره سه‌ساعته، سخنان تندی درباره موضوعات ممنوعه میان نامزدها ردوبدل شد. روحانی از ابراهیم رئیسی خواست برای کسب قدرت از دین سوء استفاده نکند. او دیگر رقیب خود محمدباقر قالیباف را به سرکوب معترضین جوان متهم کرد. این دو رقیب اصلی نیز مدعی شدند بیکاری و گرانی افزایش یافته است.

روحانی در سخنرانی‌های خود در روزهای اخیر به‌طور فزاینده‌ای قدرتمند شده است. او به صدای نارضایتی اصلاح‌طلبانی تبدیل‌شده که سال‌ها است سرکوب‌شده‌اند.

واکنش رسانه‌های خارجی به آخرین مناظره انتخاباتی


ترجمه: وب‌سایت فرادید


bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو