bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۱۰۳

اعلام حمايت آيت‌الله صانعی از روحانی

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
مراجع تقليد و علما در تمام چهار سال گذشته رابطه‌اي خوب و صميمي با حسن روحاني داشته‌اند. هرچند در اين ميان دلواپسان تلاش‌شان را كرده بودند تا با توزيع شبنامه و خبرهاي نادرست اين رابطه را مخدوش كنند اما اين رابطه همچنان رابطه مثبتي بود.
 
به گزارش اعتماد، ديروز هم حضرت آيت‌الله العظمي صانعي در پايان درس خارج فقه خود پيرامون شركت مردم در انتخابات بياناتي داشتند. به گزارش جماران، حضرت آيت‌الله العظمي صانعي در بخشي از سخنان خود گفت: اين روزها مساله روز كشور، انتخابات است و بر همه ماهاست، بر همه اصناف و اقشار است و بر همه آنهايي كه اينجا هستند يا خارج از كشور هستند، حضور پاي صندوق‌هاي راي و شركت در انتخابات، يك وظيفه عقلايي و اخلاقي است، بلكه يك وظيفه شرعي است، وظيفه شرعي از اين جهت كه ما رييس‌جمهور تعيين مي‌كنيم،  او رياست كند بر هيات دولت، تا مردم به حقوق‌شان برسند، اموال مردم به يغما نرود، بيت‌المال به يغما نرود، افراد امنيت جاني داشته باشند، امنيت سلامتي داشته باشند، امنيت جسمي داشته باشند.
 
وي در ادامه افزود: بنده براي خودم يك وظيفه ملي، عقلايي و شرعي مي‌دانم و با اين عمل به وظيفه، به حداقل دموكراسي عمل مي‌كنيم. من از بزرگاني كه ممكن است حضور پيدا نكنند، تعجب مي‌كنم. حضور پيدا نكردن چه نفعي دارد، وقتي حضور پيدا كنيم حداقل دموكراسي است، حال جاهاي ديگر كه دموكراسي ضربه مي‌خورد، اينجا را حفظ كنيم. پس نتيجه عرضم اين است كه همه اصناف و اقشار جامعه در داخل و خارج بايد در انتخابات شركت كنند و به كسي كه مورد نظرشان است، راي بدهند.
 
آيت‌الله العظمي صانعي ادامه داد: من عرض مي‌كنم به كسي راي بدهيم كه ١٧٠ نماينده او را تاييد كردند، آنها اهل حل و عقد هستند، آنها ناظر بر امور دولت هستند، به كسي راي بدهيم كه خانواده شهيد همت و باكري و بعضي ديگر به او راي مي‌دهند.  حجت براي ما تمام است، مگر چقدر حجت مي‌خواهيم.  وي خاطرنشان كرد: بيش از ١٧٠ نماينده يعني كسي كه ناظر به احوال دولت است نظارت مي‌كند و دولت را مي‌تواند زير سوال ببرد و حتي رييس‌جمهور را مي‌تواند استيضاح كند، اينها گفته‌اند به او راي بدهيد.
 
خانواده شهدا كه شهيد دادند گفته‌اند به او راي بدهيد. دانشجويان، اقتصاددانان، حقوقدانان، مهندسين، روشنفكران و بقيه گروه‌ها كه همه اينها از شش‌ماه قبل با آنها تماس داشتم گفتند كه به آقاي روحاني راي داده شود كه بتواند اين كشتي كه وسط دريا مانده را به ساحل نجات ببرد. صانعي تصريح كرد:  ان‌شاء‌الله اين انتخابات براي همه اقشار ملت ايران -در داخل و خارج از كشور - مبارك باشد و بتواند دولت اين ركود را از بين ببرد. بتواند آزادي‌ها را توسعه بدهد، نه اينكه كسي هر حرفي زد فورا با او برخورد كنيم.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو