bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۱۷۱

ثبت احوال پنجشنبه و جمعه فعال است

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه هیچ مانعی برای رای دادن با شناسنامه المثنی وجود ندارد، گفت: همراه داشتن اصل شناسنامه و شماره ملی برای رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا الزامی است.
 
به گزارش ایرنا، سیف‌الله ابوترابی روز چهارشنبه گفت: منظور از داشتن شمار ملی داشتن کارت ملی نیست ،بلکه حتما باید افراد شماره ملی خود را بدانند.

وی اظهار کرد تمام افرادی که می خواهند در انتخابات پیش رو شرکت کنند اما تاکنون شماره ملی دریافت نکرده اند می توانند برای دریافت شماره ملی اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال و ادارات آن در سرتاسر کشور از هم اکنون و همچنین در روز برگزاری انتخابات آماده ارائه شماره ملی به افرادی است که تا کنون این شماره را دریافت نکرده اند.

ابوترابی گفت: این افراد می توانند به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند و در روز برگزاری انتخابات نیز در شهرستان ها و مراکز استان ها از طریق تلفن، افراد فاقد شماره ملی می توانند این شماره را دریافت کنند تا همه افراد واجد شرایط بتوانند در انتخابات شرکت کنند.
 
سن شرکت در انتخابات 18سال تمام است
سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره سن مجاز برای رای دادن، گفت: براساس قانون حداقل سن رای دادن 18 سال تمام است و کسانی که تا 29 اردیبهشت ماه 96 به این سن برسند می توانند در انتخابات آینده شرکت کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: افرادی که شناسنامه آنها بنا به دلایلی مفقود،پاره یا دچار آب خوردگی شده باشد نیز با مراجعه به ثبت احوال، شناسنامه المثنی را در سریع‌ترین زمان ممکن برایشان صادر می‌کنیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: این افراد می توانند تا پایان وقت اداری 27 اردیبهشت ماه برای دریافت شناسنامه المثنی خود اقدام کنند و فقط شناسنامه المثنی به افرادی که تا این تاریخ درخواست آنها ثبت شده باشد ،داده خواهد شد تا در انتخابات بتوانند شرکت کنند.

وی تاکید کرد: افرادی که شناسنامه المثنی دارند دقت داشته باشند که آخرین شناسنامه دریافتی آنها (المثنی)اعتبار دارد و شناسنامه اول این افراد به خودی خود فاقد اعتبار است و از سیستم خارج می شود و هرگر نمی شود با آن رای داد .
 
ادارات ثبت احوال پنجشنبه و جمعه فعال است
ابوترابی افزود: تمام ادارات ثبت احوال در ابتدای روز رای گیری تا پایان زمان اخذ رای و همچنین در یک روز قبل از برگزاری انتخابات(پنجشنبه 28اردیبهشت) نیز تا پایان وقت اداری فعال خواهند بود.

براساس آمار رئیس ستاد تبلیغات انتخابات کشور، تعداد واجدان شرایط حضور در انتخابات آینده 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر است که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر آنان را رای اولی ها تشکیل می دهند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت جاری همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین