bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۳۵۲

شگفتی مردم‌سالاری ايرانی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
 الهه كولايی فعال سياسی در روزنامه اعتماد نوشت:
 
در انتخابات روز ٢٩ ارديبهشت سال ٩٦ مردم ايران كه پيش از اين ‌بارها براي حاكم شدن بر سرنوشت خود بسيار كوشيده‌اند با حضور در پاي صندوق‌هاي راي در منطقه خاور ميانه و غرب آسيا الگوي درخشاني از مردم‌سالاري ديني را به نمايش گذاشتند.
 
مردم ايران با استفاده از فرصت صندوق‌هاي راي ضرورت تغيير در سياست‌ها و برنامه‌هاي جاري در عرصه‌هاي مختلف را مورد تاكيد قرار دادند تا بار ديگر شيوه‌هاي مدني و مسالمت‌آميز براي تحولات اجتماعي و كارآمدي آن را به نمايش بگذارند.

با اينكه خاطره رخدادهاي سال ٨٨ هنوز كام بسياري از راي‌دهندگان ايراني را تلخ كرده و در پي برطرف كردن آثار و عوارض آن هستند اما بار ديگر اهميت حضور در پاي صندوق‌هاي راي براي شكل دادن به قدرت سياسي حاكم بر كشور را بر گزيدند.

آنها نشان دادند كه هم براي روي كار آمدن مديريت كارآمد شهري و انتخاب نامزدهاي مورد علاقه و مورد نظر خود براي مديريت شهرها و روستاها و هم براي تعيين مديريت سياسي عالي كشور راهي مناسب‌تر و كم‌هزينه‌تر از حضور در پاي صندوق‌هاي راي را در نظر ندارند.
 
فارغ از نتيجه اين انتخابات مردم نشان دادند حضور آنها در عرصه انتخابات به تقويت صلح و آرامش و همكاري و تعامل چه در عرصه داخلي و چه در عرصه بين‌المللي ياري مي‌رساند. همان‌گونه كه در همه كشورهاي جهان مردم توجه خود را به صلح و ثبات و آرامش بارها به نمايش گذاشته‌اند، در شرايط حساس منطقه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنيم اين حضور گسترده و چشمگير ضامني براي امنيت ايران خواهد بود.
 
بخشي از مردم با اين حضور بر ضرورت تداوم سياست‌هاي تدبير و اعتدال كه در چهار سال گذشته حاكم بود اصرار ورزيدند و از اين مسير زمينه‌هاي لازم براي رشد و توسعه همه‌جانبه كشور را تقويت مي‌كنند.
 
مردم هوشيار و آگاه ايران در انتخابات روز جمعه بلوغ و رشادت سياسي بي‌نظير خود را به نمايش گذاشتند تا با تاكيد بر ظرفيت‌ها و موازين قانوني، توجه دولتمردان را به خواسته‌ها و مطالبات خود براي تغيير همه‌جانبه و احترام به حقوق فردي و جمعي خود معطوف سازند.

و اينك مجالي ديگر براي صاحبان قدرت در حوزه‌هاي مختلف چه در عرصه رياست‌جمهوري و چه در شوراهاي شهر و روستا فراهم آمده تا آزمون تعهد، مسووليت و پايبندي خود را به حقوق و مطالبات مردم به طور جدي و استوار با موفقيت بگذرانند.
 
مردم سهم خود را ادا كرده‌اند و اينك فرصتي است براي آنان كه اين وظيفه با راي مردم به ايشان واگذار شده تا به درستي در مسير برآورده كردن مطالبات قانوني آنان گام‌هاي عملي و موثر بردارند.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین