bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۴۹۱

توصیه انتخاباتی زیباکلام به اصولگرایان

تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶
صادق زیباکلام در روزنامه «قانون» نوشت:
 
اصولگرایان دفعه اولی نیست که ظرف سال‌های اخیر با پدیده شکست مواجه شده‌اند. اولین‌باری که اصولگرایان با «نه» بزرگ مواجه شدند دوم خرداد 1376 بود. اما از این شکست چنان درسی نگرفتند و همچنان به همان سبک و سیاق و روال گذشته ادامه دادند. بار دیگری که اصولگرایان با شکست مواجه شدند 24 خرداد سال 1392 بود و اسفند 1394 هم شکست دیگری در کارنامه اصولگرایان ثبت شد.

حالا آن‌ها در 29 اردیبهشت، بار دیگر طعم شکست را چشیدند. اصولگرایان در تمام این موارد به‌جای آنکه بنشینند و فکر کنند که آن‌ها را چه شده است که نسل‌های بعد انقلاب به آن‌ها باور جدی و اعتقاد ندارند و چرا ارزش‌های آنان برای بسیاری از دهه شصتی‌ها و هفتادی‌ها زیر سؤال رفته، تقصیر کار را به گردن دیگران انداختند. یک‌بار سفارت انگلستان را متهم کردند و بار دیگر گناه را به گردن دیگران انداختند و اعلام کردند که بقیه قصد داشته‌اند کودتاهای مخملی به راه بیندازند.

آن‌ها به‌جای دیدن واقعیت‌ها در پشت تئوری‌های توطئه سنگر گرفتند ولی این‌بار، آن‌ها نه می‌توانند فتنه‌گران و نه سفارت هیچ کشور دیگری را متهم کنند و بهانه کودتای مخملی توسط دیگران را هم ندارند. آن‌ها باید شکست را قبول کنند و بپذیرند که جامعه دست رد به سینه آن‌ها زده است. البته این به معنای ندیدن آن 15 میلیون نفر نیست اما اگر از منظر جامعه‌شناسی به نتیجه انتخابات نگاه کنند درمی‌یابند که آن 15 میلیون، اقشار و لایه‌های سنتی جامعه هستند و اقشار تحصیل‌کرده جامعه به آن‌ها «نه» گفته‌اند.

بهتر است اصولگرایان واقعیت را بپذیرند. متأسفانه آن‌ها از امروز به جای پذیرفتن پیام نتیجه، پشت تبریک‌ها به نظام و جامعه بابت شرکت در انتخابات پنهان شده‌اند. جریان اصولگرا پشت این دست رفتارهای سیاسی سنگر گرفته‌اند و نمی‌خواهند که واقعیت‌ها را ببینند.
ناشناس
Germany
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
نخير حداقل يك سوم راي آنها هم از طريق قول يارانه ٢٥٠.٠٠٠ توماني و شغل ٥ ميليوني و كارانه بيكاران و ... بدست اومد
حداقل يك سوم راي هم كه مربوط به همفكران نهادي بود
وگرنه موفق به اخذ اعتماد حدود ٥ ميليون از مردم عادي شدند
اميدوارم با چشم باز ريشه يابي كنند
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
چیکار داری هوشیارشون می کنی ، آقا به روش خودتون ادامه بدین ،همینطوری خوبه بالاخره محو میشین .
معلم جامعه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
بعنوان يك استاد دانشگاه مخالف تحليل همكارم هستم.
رأي آقاي رئيسي خالص و از قشر متدين و متعهد مردم ايران بود.........
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
آنچه روحانی را پیروز کرد ،ترساندن مردم از جنگ و تحریم بود و الا بعید میدانم طرفداران روحانی اینقدر غتفل باشند که سوءمدیریتهای او را تایید کرده باشند.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین