bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۸۶۹

«نه» مردم به بازگشت جلیلی به جای ظریف

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
 عصر ایران نوشت: مردم ایران اعلام کردند خواهان تداوم برجام با مدیریت روحانی و ظریف هستد. آنها می‌خواهند در 4 سال دوم روحانی، برجام به سرانجام نهایی خود برسد.

پيش از انتخابات برجامیان و نابرجامیان خود را نماینده مردم معرفی می‌کردند. بعد از توافق هسته‌ای، برخی از جریان‌ها خود را دلواپس نامیدند و به نمایندگی مردم مخالفت خود را با اقدامات روحانی در زمینه هسته‌ای ابراز کردند. آنها بر این باور بودند که توافق هسته‌ای تمام عزت ایران را زیر سوال برده است. دلواپسان مهم‌ترین منتقدان دیدارهای دو جانبه ظریف و جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا بودند.

از آن سو هم روحانی و حامیانش از برجام به عنوان مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم یاد می‌کردند. آنها می‌گویند برجام در این یک سال برخی از مشکلات را حل و در چهار سال آینده بسیاری از مشکلات کشور را حل خواهد کرد.

مردم در اردیبهشت 96 و در انتخابات ریاست جمهوری گفتند که از میان این دو تفکر، حامی برجام و توافق هسته‌ای هستند. در ستاد ابراهیم رییسی افرادی حضور داشتند که از مخالفین جدی برجام بودند. جلیلی، زاکانی، رسایی و ...

مردم دیدند اگر این افراد بازهم به قدرت برسند ایران به گذشته باز خواهد گشت. به دورانی که تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تنها و تنها در مذاکرات خطابه می‌خواند و هیچ دستاورد دیگری نداشت. سعید جلیلی در جریان مذاکرات هسته‌ای بیشتر به دنبال «هدایت» طرف مقابل بود تا اینکه به یک نقطه نظر مشترک برسند.

بسیاری از تحریم‌های ایران در زمان سعید جلیلی بر کشور حاکم شد. تحریم‌هایی که محمود احمدی نژاد در آخرین‌ماه‌های ریاست جمهوری‌اش بر تاثیر منفی آن بر اقتصاد ایران اعتراف کرد.

اگر سید ابراهیم رییسی به قدرت می‌رسید پرونده هسته‌ای از ظریف به جلیلی منتقل می‌شد. مردم با رای خود جلوی این انتقال را گرفتند.

مردم ایران اعلام کردند خواهان تداوم برجام با مدیریت روحانی و ظریف هستد. آنها می‌خواهند در 4 سال دوم روحانی، برجام به سرانجام نهایی خود برسد و مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم‌ها برداشته شود.

مردم در 4 سال گذشته تجربه ثبات را داشته‌اند. مردم در 4 سال گذشته دیدند که درهای ایران به سوی کشورهای جهان باز شده است و دیگر کسی هنگام سخنرانی نماینده ملت ایران نشست سازمان ملل را ترک نمی‌کند. مردم ایران دیدند که با وجود تمام مشکلات برجام گشایش‌های فراوانی در زمینه اقتصادی و سیاسی برای ایران داشته است.

مردم در روز انتخاب به حسن روحانی رای دادند و گفتند او نماینده ماست. مردم هم در خرداد 92 و هم در اردیبهشت 96 نشان دادند خواهان گفتمان صلح و دیپلماسی هستند و نمی‌خواهند بار دیگر ابر تحریم بر سر ایران سایه بگستراند.

مردم ایران دوست نداشتند حالا که در ینگه دنیا، انسان غیر قابل پیش بینی به نام ترامپ به قدرت رسیده است، فردی در ایران به قدرت برسد که سیاست‌هایش زمینه تنش با دنیا را فراهم کند.

با رای مردم در اردیبهشت بهتر است برخی خود را نماینده همه مردم معرفی نکنند. چون مردم نظر قطعی خود را در مورد برجام و حامیان و مخالفان آن به صورت قطعی اعلام کرده‌اند.
برچسب ها: ظریف جلیلی
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو