bato-adv
کد خبر: ۳۱۶۸۹۶
محسن بهشتی

عشق به خدمت و چند نکته از نتیجۀ شورای شهر

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
محسن بهشتی؛ این یادداشت، نه یک تبیین علّی (Explanation) که یک توصیف (Description) است.
فراموش نکرده ایم که در انتخابات مجلس (اسفند ۹۴) دو لیست مشهور (۳۰ نفره) با هم رقابت کردند و لیست امید به طور ۱۰۰ % پیروز شد. اما به زعم نگارنده، اتفاق مبارک، فاصلۀ نفر ۶۰ (آخرین فرد لیست اصولگرایان) و ۶۱ بود. از حدود ۶۰۰ هزار به حدود ۴۰ هزار کاهش پیدا کرد!

شاید عزیزانی که به عشق خدمت به مردم شهر خود، مبادرت به ثبت نام کردند تا خود را محک بزنند، بد نبود تا نیم‌نگاهی به نتایج مجلس و لیست‌های مختلف می‌داشتند.

تعداد رأی بعضی از مشاهیر و نیز کاندیداهای فعلی نیاز به بازنگری دارد:
عبدالحسین مختاباد (نمایندۀ فعلی شورای شهر) ۵۷۰۰ رای!

علیرضا پناهیان (واعظ مشهور) ۳۷۰۰ رأی

مهدی خورشیدی (داماد احمدی نژاد) ۳۱۰۰

حسین دهباشی (مستندساز ایرانی و دبیر سایت تاریخ آنلاین) ۱۶۰۰

حامد کمیلی (بازیگر) ۱۶۰۰ که ایشان در دوره گذشته ۶۶۰۰ رای داشتند!

حال آنکه محسن هاشمی با رأی یک میلیون و هشتصدهزار، نفر اول و آخرین فرد راه‌یافته، بشیر نظری با بیش از یک میلیون، جواز حضور را یافتند.

نکتۀ دیگر، اختلاف تعداد آرا در پیروزشدگان است. از آنجاییکه لیست امید به ترتیب حروف الفبا از طریق رسانه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت، افرادی که نام خانوادگی آنها، حروف ابتدایی است با رای بالا و عزیزان دیگر با رای کمتر (و تقریباً بر اساس الفبا)! وارد شورا شدند!

می‌توان نتیجه گرفت که مردم هنگام نوشتن از ابتدای لیست شروع کرده امام به تدریج نام‌های دوستان و آشنایان را بر پایبندی لیست ترجیح داده‌اند!

آخرین و شاید مهمترین نکته، جنجالی است که چند روز قبل از انتخابات در فضای مجازی پیرامون لیست امید شکل گرفت که طی آن عده‌ای از سر دلسوزی خواستار تغییر برخی اسامی بجای لیست نهاییِ معرفی شده از شورای اصلاح‌طلبان بودند. ۶ نفر جایگزین، در کانال‌های تلگرامی معرفی شدند که دقیقاً نفرات ۴۳ تا ۴۹ شده اند و نفر ۵۰ اختلاف رأی نسبتاً بالایی با این افراد دارد. یاشار سلطانی، حسین راغفر، محمدمهدی تندگویان، محسن سرخو، اسمعیل دوستی، احمد حکیمی پور و محمدعلی زم.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین