bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۳۳۸

ادعای استخدام بدون آزمون 4200 نفر در مترو

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت که 4200 نفر بدون برگزاری هرگونه آزمون، مصاحبه و بی توجه به مبانی قانونی در شرکت بهره برداری مترو تهران استخدام شده اند.

به گزارش ایرنا رحمت اله حافظی روز یکشنبه در جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیش از این به معاونان شهردار تهران اعلام کردم بهتر است سکوت کنند زیرا توضیحات آنها مشکلات را بیشتر می کند، افزود: در بند 2 گزارش یکی از نهادهای نظارتی در خرداد سال 93 آمده که تعداد 4200 نفر بدون برگزاری هرگونه آزمون استخدامی و مصاحبه علمی و رعایت مفاد آیین نامه استخدامی شرکت بهره برداری مترو جذب شده اند.

وی با بیان اینکه شرکت مترو دارای آیین نامه استخدامی است و باید بر اساس آیین نامه اقدام می شد، تاکید کرد: از تیرماه سال 92 تغییرات وسیعی در حوزه معاونان و مدیران شرکت بهره برداری مترو ایجاد شده به نحوی که در برخی موارد افراد غیرمتخصص و دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط جایگزین افراد متخصص و با تجربه شده اند.

وی گفت: این استخدام ها موضوعی نیستند که بتوانیم درباره آن به تفاهم برسیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین اظهار کرد: در طبقه بندی مشاغل این شرکت، سه گروه اضافه به برخی افراد داده شد که توضیح و محل قانونی ندارد؛ شما که مدعی تفاهم با سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه هستید، لطفا صورت جلسه مربوط را به شورای شهر ارائه کنید.

حافظی درباره کمیته نظارت بر واگذاری شرکت شهروند و شهرآفتاب نیز در این جلسه گفت: در جلسه شورا که برای تشکیل این کمیته تصمیم گیری شد، تعداد اعضای آن 5 نفر اعلام و مقرر شد عضو پنجم کمیته نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری باشد.

وی خطاب به رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آقای رئیس، شما برخلاف نظر اعضای شورای شهر، نماینده کمیسیون سلامت را از کمیته حذف و یکی از اعضای هیات رئیسه را جایگزین کردید.

وی ادامه داد: حال اگر کمیته ای وجود دارد نظر شورا این بوده که نماینده کمیسیون سلامت نیز عضو کمیته باشد و اگر می گوئید که رای گیری نشده، پس این کمیته که معرفی کرده اید چه محمل قانونی دارد؟ این انحراف و تخلف است که شما باید پاسخگو باشید.

به گزارش ایرنا، در هفته های اخیر اخباری در مورد استخدام های گسترده در روزنامه همشهری و سایر موسسه های وابسته به شهرداری و نیز افزایش بدهی های شهرداری تا سقف 60 هزار میلیارد تومان مطرح شده که با واکنش هایی از سوی اعضای شورای شهر کنونی و حتی اعضای منتخب شورای پنجم تهران مواجه بوده است.

از جمله این واکنش ها را امروز احمد مسجدجامعی عضو کنونی و آتی شورای اسلامی شهر تهران به استخدام های شهرداری نشان داد و گفت: به جذب آن دسته از افراد که بدون مجوز سازمان امور اداری و استخدامی کشور در شهرداری استخدام شده اند و ردیف مشخصی هم برای تامین حقوق و دستمزد آنها در نظر گرفته نشده، معترض هستیم.

محمد سالاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز در جلسه شورا گفت که خبرهای گوناگونی درباره جذب نیرو از سوی شهرداری تهران شنیده می شود که فارغ از صحت و سقم این اخبار، شهرداری تهران باید هر چه سریع تر در این زمینه شفاف سازی کند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین