bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۴۵۹

رد ادعای آوردن اتوبوس برای رأی دادن در تهران

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با بیان اینکه «هفته آینده تکلیف انتخابات در14 شهر و 33 بخش استان تهران مشخص می‌شود» گفت که در استان تهران تخلفاتی همچون خرید و فروش رای و آوردن اتوبوس برای رای دادن گزارش شده است که این موارد مربوط به استان و نه شهر تهران بوده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی اظهار کرد: هیئت‌های نظارت و اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌های استان تهران تا فردا برای اعلام نظر نهایی‌شان به هیئت نظارت استان تهران در خصوص تایید و یا رد انتخابات شوراها فرصت دارند و بعد از آن از روز پنجشنبه هیئت نظارت استان وارد بررسی گزارشات می شود.

وی توضیح داد: حوزه انتخابیه استان تهران دارای 15 شهر و 33 بخش است که از این تعداد تنها انتخابات شوراها در شهرستان تهران تایید شده است و تکلیف مابقی شهرها و بخش‌ها در هفته آینده مشخص می شود.

رحیمی درباره طولانی شدن روند اعلام بررسی‌های هیئت نظارت در شهرهای مختلف استان تهران نسبت به نتایج صندوق‌های رای گفت: اختلاف نظری بین هیئت‌های اجرایی و نظارت شهرهای استان تهران وجود دارد که آنها تاکنون نتوانسته‌اند به اجماع برسند. ممکن است برخی شهرها تصمیم به ابطال حوزه و یا صندوق آرا بگیرند که این موضوع به مشورت و بررسی‌های بیشتر احتیاج دارد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران ادامه داد: گزارشات از خرید و فروش رای در برخی از شهرهای استان تهران و آوردن اتوبوس از افراد غیر بومی به صورت سازماندهی شده برای رای دادن رسیده است که از جمله این شهرها پرند، پردیس، کهریزک و رباط‌کریم است. براساس این گزارشات متعدد رسیده هیئت‌های نظارت شهرستان باید تصمیم نهایی را بگیرند که آیا می خواهند صندوق‌های رای، آرای یک یا چند فرد و یا حوزه را ابطال کنند و یا تصمیم دیگری دارند.

وی افزود: ابطال کل حوزه نیاز به تایید هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها دارد، اما ابطال یک یا چند صندوق و یا ابطال یک یا چند نفر با تایید هیئت نظارت استان نیز امکان پذیر خواهد بود. در حال حاضر هیئت نظارت استان تهران وارد مرحله رسیدگی نشده است چون هنوز گزارشات هیئت‌های نظارت شهرستان به ما نرسیده است. انتظار می‌رود که تا فردا صورتجلسات هیئت‌های نظارت شهرستان‌های تهران اعم از تایید، رد و یا ابطال به دست ما برسد تا ما از روز پنجشنبه به مدت پنج روز مهلت قانونی، وارد پروسه رسیدگی به نتایج صورتجلسات شهرستان های تهران شویم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران با این پیش بینی که در روز پنجشنبه نتایج بررسی ها به شکایات هفت شهر استان تهران اعلام می شود گفت که تا هفته آینده و با اتمام مهلت پنج روزه رسیدگی به صورتجلسات هیئت‌های نظارت شهرستان ‌های تهران، هیئت نظارت استان تهران نتایج رسیدگی ها را اعلام می کند. البته ما پیش از این گفته بودیم که اولویت ما ابطال کل حوزه انتخابیه نیست.

رحیمی در توضیح گفت: اگر حوزه انتخابیه‌ای به صورت کلی ابطال شود آن شهر به مدت 4 سال شورا نخواهد داشت و مدیریت امور شهر ی و شهرداری به وزارت کشور سپرده می شود. وزارت کشور نیز امور را به قائم مقامش یعنی استانداری خواهد داد تا به وظایف شهری بپردازد موردی که مشابه آن در شهر پردیس در دوره چهارم انتخاب شوراها و جود داشت.

وی در پایان در واکنش به انتشار اخباری در خصوص خرید و فروش رای در شهر تهران گفت: چنین چیزی صحت ندارد. ما در شهر تهران حتی یک مورد گزارش از بازرسان و شکایت درباره خرید و فروش رای و یا رای دادن اتوبوسی نداشته ایم بلکه این موضوع مربوط به برخی شهرهای استان تهران است که در آن شهرها نه تنها خرید و فروش رای صورت گرفته بلکه افراد غیر بومی از سایر شهرها با اتوبوس برای رای دادن آورده بودند.
برچسب ها: تهران رای اتوبوس
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv