bato-adv
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۱۷۴۷۸

قالیباف: گفتند تهران سوخته که در لیست باشند

تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
شهردار تهران با پرداختن به اصل دولت سازی مد نظر مقام معظم رهبری گفت: دولت سازی یعنی اینکه ظرفیت های قانون اساسی را با محوریت ولایت فقیه در خدمت رسانی به مردم با هر گرایش و سلیقه ای انجام دهیم، مردمی بودن یعنی درون مردم بودن. جهادگری یعنی اینکه در کارمان به دنبال محاسبه گری نباشیم و تنها برای رضای خدا و خلق او کار کنیم. یقین دارم با این شیوه، زندگی برای فرد فراتر از حد تصور لذت بخش می شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در دیدار با جهادگران قرارگاه جهادی امام رضا(ع) ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان با اشاره به موضوع دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من نمی‌خواهم برگردم و از انتخابات بگویم که چرا آمدم و چرا رفتم. بعضی افراد تحلیل می‌کردند که اگر این گونه یا آن گونه می‌شد شاید اتفاق دیگری رقم می خورد خوب این جزو بدیهیات است و این قدر عقل را باید برای ما قائل باشید که نسبت به این موضوع آگاهی و توجه داریم.

وی گفت: به نظر من مهم این است که انسان در زندگی خود این توفیق را داشته باشد که در تشخیص وظیفه‌اش درست عمل کند و اگر این اتفاق بیفتد معتقدم حتماً عزت دنیوی و اخروی در کار نهفته است. البته شاید درک این موضوع نیازمند کمی صبر و تحمل باشد تا زمان موضوعات را روشن کند. به عقیده من، ما فقط وظیفه داریم از هر آن چه پشت سر ما اتفاق افتاد و ما از آن عبور کردیم به عنوان یک تجربه خوب استفاده کنیم و همچنان مکلفیم از تجربه خوب و بد دیگران به عنوان چراغ راه آینده بهره ببریم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه هیچ وقت نباید در گذشته بمانیم چرا که در این صورت حال و آینده را هم از دست می دهیم، عنوان کرد: به نظر من یکی از ضعف‌های ما این است که آن قدر در گذشته می‌مانیم که فکری به حال آینده نمی کنیم. به طور حتم، اگر همه بدانیم که وظیفه و کارمان چیست این بی‌میلی‌ها  نسبت به همدیگر که برخی از آن ها به دلایل واهی است، از بین می رود. گاهی این کدورت ها باعث می شود که از انجام یک کار بزرگ باز بمانیم و یادمان می رود که وقتی در کنار هم هستیم چه رسالتی داریم.

قالیباف افزود: زمانی که انسان مسیر خود را پیدا میکند، به اندازه توانی که دارد و آن قدرتی که خداوند به او داده است باید کار را انجام دهد. ممکن هم است وقتی در کار خود جلو برود امکانات در اختیار او قرار بگیرد. آن چه مهم است این است که انسان وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

وی با اشاره به 5 گام اساسی که مقام معظم رهبری برای کشور ترسیم کرده اند، گفت: متاسفانه ما در گام سوم که مربوط به تمدن اسلامی است سالیان سال است که درجا می‌زنیم به باور من زندگی کردن ما در این مقطع زمانی نعمت بسیار بزرگی از سوی خداوند است. دوران جوانی من و امثال من با انقلاب اسلامی توام شد. زمانی که امام (ره) را به تبعید میفرستادند و همه با ایشان مخالفت میکردند که چگونه میخواهید با این رژیم تا دندان مسلح بجنگید، امام در جواب فرمودند سربازهای من در قنداق هستند.
 
ما افتخارمان این است که جزو آن قنداقیها بودیم. عاقبت به خیری ما هم همین است که روزی که خواستیم از این دنیا برویم، بر عهدمان با امام (ره) و شهدا پایبند بمانیم. حالا شکر این نعمت آن است که به درستی برای این نعمت انجام وظیفه کنیم که دیگران هم متنعم شوند.

شهردار تهران با یادآوری 5 اصل مورد نظر مقام معظم رهبری در خصوص اداره کشور تصرح کرد: اولین گام پیروزی انقلاب است که اتفاق افتاد. بعد از آن ساختارسازی نظام و استقرار نظام بود که آن هم اتفاق افتاد. گام سوم دولت سازی بود که از بعد از دفاع مقدس تا الان این دولت سازی اتفاق نیفتاده است.

قالیباف در تشریح اصل دولت سازی مد نظر مقام معظم رهبری گفت: در کشور قانون اساسی داریم که میثاق همه ما است و ما هم خواهیم ظرفیت های این قانون را با محوریت ولایت به ظهور برسانیم. همین افرادی که امروز مدعی اند دولت قبل چه کارهایی کرد و چه کارهایی نکرد، منهای دو دولت نهم و دهم همواره دولت را در دست داشتند.
 
در واقع، از اول انقلاب همیشه دولت ها دست این افراد بوده و بعد می گویند دولت نهم و دهم در 8 سال کار را خراب کرد و مردم را می ترسانند و این امر موجب می شود قطب بندی دیگری اتفاق بیفتد که دوباره سراب دیگری نشان مردم داده شود به هر حال امروز اگر وضعیت اقتصادی و فرهنگی ما قابل دفاع نیست و دولت سازی بر اساس ظرفیت های قانون اساسی اتفاق نیفتاده است، دسترنج کار آنها است.

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت بررسی روند رویدادها از ابتدای انقلاب تاکنون اذعان کرد: امروز مهم ترین وظیفه ما این است که کارآمدی دین را در اداره جامعه به اثبات برسانیم. امروز هر اتفاقی در جامعه بیفتد پای اسلام و ولی فقیه نوشته می شود. یکی از بی انصافی های ما این است که اگر کار خوبی انجام داده ایم می گوییم ما انجام دادیم و اگر بد باشد می گوییم نظام کرد. نظامی که اسلام در مصدر قدرت آن است.

بنا براعلام شهرنوشت، قالیباف در ادامه این مراسم با اشاره به محدودیت های بودجه برای توسعه تهران طی سال‌های اخیر گفت: همان طور که بارها اعلام شد ساخت و ساز در تهران منفی 16 درصد است، البته با وجود تحریم های دوجانبه کشور و دولت که شامل حال ما شد، اما تهران مسیر پیشرفت خود را طی کرده است.

وی با یادآوری ادعای برخی از کاندیداهای شورای شهر در آستانه انتخابات خاطرنشان کرد: یک بار به یکی از دوستان گفتم افرادی که می خواهند در لیست جناح خاصی قرار بگیرند علاوه بر اینکه متعهد می شوند پول لیست را بدهند، حاضرند هر حرفی بزنند. مثلا بگویند تهران شهر سوخته است. جالب است اگر به یک سال قبل و حرف هایشان برگردیم می بینیم که چیز دیگری گفته اند.

شهردار تهران ادامه داد: متاسفانه برخی برای اینکه در لیست شورا قرار بگیرند حاضرند که نشان دهند هیچ هویتی و انصافی ندارد. نمی دانم قدرت چقدر می ارزد که انسان پا روی انسانیت، مردانگی و... بگذارد. یعنی چه چیزی را باید از یک انسان بگیرند تا بخواهند یک صندلی به او در شورای شهر بدهند؟

وی گفت: حرف ما این است که برای دولت سازی و کارآمدی باید تلاش کنیم. حال اگر ابزار خوبی داشته باشیم با آن کار را انجام می دهیم اما اگر ابزار لازم در اختیارمان نبود باید روی پای خود بایستیم و کار را به ثمر برسانیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه برای دولت سازی بیش از هر چیز نیازمند تغییر نگرش هستیم، اظهار کرد: زمانی در خصوص ترافیک منطقه 12 و چالش ساماندهی موتورسوارها و خودروها بحث بود تا آن که به این نتیجه رسیدیم چرا باید در مسیر بازار وسیله نقلیه تردد کند. در واقع در مکانی که هر روز بین یک و نیم تا دو میلیون نفر تردد می کنند ضرورتی برای آمد و رفت موتور و ماشین نبود.
 
روزی هم که جلوی رفت و آمد ماشین را گرفتیم دوستان ما در بازار علیه ما قیام کردند و نامه نوشتند و پیگیری کردند. من یقین داشتم اگر 15 روز مقاومت کنم تمامی مشکلات برطرف می شود. بعد از این مدت خود بازاری ها آمدند و گفتند چرا زودتر این کار را نکردید.

قالیباف با اشاره به ضرورت همدلی شهروندان و اجتناب از هرگونه مرزبندی عنوان کرد: برخی از دوستداران انقلاب در حین اینکه معتقدند بسیار مردمی هستند از مردم کاملا جدا شده اند. یادمان رفته است که تمام افرادی که در این جامعه هستند چه آن هایی که به ما توهین می کنند و تهمت می زنند و چه آن ها که علیه انقلاب هستند زیر سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی میکنند و ما که به عنوان نظام اسلامی در قدرت هستیم موظف به ارائه خدمت هستیم. تنها راه موفقیت ما این است که نگرشمان را عوض کنیم و خود را موظف به خدمت رسانی به همه مردم بدانیم. به ما ربطی ندارد که فرد نماز می خواند یا نه؟ این فرهنگ اهل بیت و قران کریم است.

وی ادامه داد: متاسفانه ما این غیرسازی را در رفتارهایمان انجام دادیم. زمانی که در نیروی انتظامی بودم روزی به خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان تاکید کردند که به عنوان پلیس در بحث برقراری امنیت برای کسی تفاوتی قائل نشوم. ما باید امروز در رفتارمان مانند خورشید بر همه یکسان بتابیم نه اینکه از ابتدا افراد را سوال پیچ می کنیم که با ما هستی یا نه؟

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: دولت سازی یعنی اینکه ظرفیت های قانون اساسی را با محوریت ولایت فقیه در خدمت رسانی به مردم با هر گرایش و سلیقه ای انجام دهیم، مردمی بودن یعنی درون مردم بودن. جهادگری یعنی اینکه در کارمان به دنبال محاسبه گری نباشیم و تنها برای رضای خدا و خلق او کار کنیم. یقین دارم با این شیوه، زندگی برای فرد فراتر از حد تصور لذت بخش می شود.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv