bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۰۳۱۲

اقدامات بنیاد برکت در مناطق سیل‌زده‌ی سیستان و بلوچستان

نگاهی به اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده‌ی استان سیستان و بلوچستان با حمایت بنیاد برکت
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۶
در راستای فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی و کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از بلایای طبیعی در مناطق بحران‌زده، این بنیاد توانسته است با استفاده از ظرفیت‌های مشارکت‌های مردمی و گروه‌های جهادی، خدمات گوناگون و مؤثری به محرومان ارایه دهد.
 
گروه‌های جهادی به عنوان یکی از مؤثرترین و کارآمدترین نیروهای مردمی همواره به‌‌طور داوطلبانه در اتفاقات و بلایای طبیعی نقش مهمی را ایفا کرده و در بلایایی هم‌چون سیل، زلزله، طوفان و ... خدمات متنوعی را به آسیب‌دیدگان ارایه می‌دهند.
 
به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت در پی تشکیل امور گروه‌های جهادی در این بنیاد، با اقداماتی که به عمل آمد تاکنون بیش از 180 گروه جهادی شناسایی و مورد حمایت قرار گرفتند. این گروه‌ها با داشتن توانایی‌هایی در زمینه‌های زیربنایی‌ و عمرانی، بهداشتی و ‌درمانی، فرهنگی و آموزشی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی وارد عمل شده و با سازمان‌دهی لازم در بلایای طبیعی و موارد دیگر به فعالیت می‌پردازند.
 
با توجه به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، در مجموع 25 گروه جهادی و نزدیک به 900 جهادگر بومی در امدادرسانی حضور داشتند. هم‌چنین 85 گروه جهادی از سایر استان‌ها در قالب پویش بلوچستان جان ایران، کمک‌های مردمی را در مساجد، دانشگاه‌ها و ... جمع‌آوری نمودند.  
 
گروه‌های جهادی پس از شناسایی نقاط آسیب‌دیده وارد عمل شده و به ساکنان پنج روستای حاشیه‌نشین حوزه‌ی شهرهای ایرانشهر، بمپور و دلگان و چندین منطقه‌ی دیگر در استان سیستان و بلوچستان امدادرسانی کردند. در منطقه‌ی قصرقند و مسیرهای ارتباطی آن، و در محور چابهار، روستاهای کمپ و آپگان مورد بررسی قرار گرفتند.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین