bato-adv
کد خبر: ۳۲۱۴۹۳

سردار باقری: تضعیف انقلابی‎گری راهبرد دشمن است

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۶
رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به یادواره سرداران و ۵۶۲ شهید اطلاعات قرار گاه ثامن الائمه تاکید کرد: تضعیف روح جهاد و انقلابی‎گری و بیگانه سازی جامعه با فرهنگ شهادت از راهبردهای دشمنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران، یادواره سرداران و ۵۶۲ شهید اطلاعات قرار گاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین، رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس و با قرائت پیام سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حسینیه امام خمینی (ره) مشهد آغاز شد.

بخشی از متن پیام سرلشکر باقری به این شرح است:

تردیدی نیست همان طور که از روایات و احادیث معصومین ( علیهم السلام) به دست می آید و مقام عظمای ولایت و رهبری ( مدظله العالی) نیز بر آن تاکید فرموده اند : گاهی "رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید از خود شهادت کمتر نیست " و این آموزه بزرگ و الهام بخش همه ما را بر می انگیزد تا نگذاریم با نشستن غبارهای فراموشی بر روی خاطرات تاریخ ساز شهیدان، میراث ارزشمند آنان در حصار "غفلت "قرار گیرد.

برگزاری این "یادواره " باشکوه در پاسداشت حماسه " سرداران و ۵۶۲ شهید اطلاعات قرارگاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه در استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی "، که در زمره ی تربیت یافتگان مکتب رضوی و حرم و حریم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به شمار می روند، در محلی که مزین به نام امام الشهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ، خمینی کبیر (ره) است، یک اقدام جهادی قابل ستایش است که با اقتداء به افتخار آفرینان خطه شهید پرور "خراسان" رقم خورده است .

در خط مقدم این افتخار آفرینان نام سردار شهید " سید علی حسینی " که از طلایه داران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشهد و از استوانه های اطلاعات دفاع مقدس - از آغاز تا هنگام شهادت- محسوب می شد می درخشد ، شهیدی گرانقدر از خیل جوانان مومن، انقلابی و ولایت مدار خراسانی ، که جای جای کردستان عزیز و جبهه های نبرد حق علیه باطل ، یادآور حماسه آفرینی های بزرگ او در عین گمنامی بود.

در پایان با تاکید بر لزوم درک شرایط خطیر و حساس کنونی که جبهه دشمن، اهداف و راهبردهای پلید خود در تضعیف روح جهاد و انقلابی گری و بیگانه ساختن جامعه - به ویژه نسل بالنده و آینده سازان جوان - با "فرهنگ شهادت " را با ترفندها و حیله گری های گوناگون دنبال می کند ، از خداوند سبحان می خواهیم به ماتوفیق دهد به فضل و یاری او، خورشید فروزان " جهاد " و" شهادت " و "حقانیت " درخشان و مظلومانه یاوران امام عزیز (ره) و رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) را در جغرافیای ایران اسلامی و بلکه "جهان اسلام" پر فروغ نگه داریم ،تا خدای نا کرده، در محاق"غفلت" و حجاب های "تحریف " قرار نگیرد.

جایگاه ویژه نیروهای اطلاعات عملیات در دوران جنگ تحمیلی

همچنین تسنیم نوشت؛ دریادار علی فدوی صبح امروز در یادواره شهدای اطلاعات سپاه سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی در محل حسینیه امام خمینی(ره) مشهد مقدس اظهار داشت: از زمان ابتدای جنگ بچه‌های اطلاعات عملیات وضعیت خاصی داشتیم. حال و هوایی که در اطلاعات و عملیات برقرار بود حال‌ و هوای متفاوتی بود؛ جمعیت‌ها جمع‌های کوچکی بود که در شرایط سخت همراه هم بودند و تعدادی در این سال‌ها شهید شدند.

وی افزود: نیروهای اطلاعات عملیات همیشه بودند و باید چندین ماه درباره عملیاتی برنامه‌ریزی انجام می‌شد. بچه‌های عملیات در حین عملیات نیز حضور داشتند و بعد از عملیات نیز نمی‌شد همه بروند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین