bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۱۶۱۰

بهبود متوسط نرخ باروری زنان ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نرخ باروری با اجرای سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب بهبود یافته و متوسط فرزندآوری زنان در کشور از 1.8 به 2 رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمداسماعیل مطلق افزود: طبق استانداردها برای رشد جمعیت باید این رقم به 2.1 فرزند به ازای هر زن در کشور برسد و در زمان حاضر برای بهبود این نرخ تلاش می شود.
 
وی اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست های جمعیتی توسط مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و سلامت خانواده، وزارت بهداشت این مهم را در دستور کار قرار داده است.
 
وی افزود: تشدید نظام مراقبت از نوزادان و مراقبت های بحرانی از نوزادان در معرض خطر و تدوین و اجرای برنامه مراقبت ادغام یافته کودک سالم از جمله اقدام های موثر وزارت بهداشت برای بهبود متوسط فرزندآوری زنان در کشور است.
 
به گفته وی از دیگر اولویت های وزارت بهداشت در این خصوص می توان به اجرای برنامه توانمندسازی جوانان 18 تا 29 سال برای زمینه سازی ازدواج، استقرار نظام سلامت جوانان و ساماندهی حاملگی های پرخطر، اجرای برنامه های کاهش مرگ و میر در سنین 30 تا 70 سال و ارائه خدمات تخصصی سلامت زناشویی اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: تامین مسکن و اشتغال جوانان، ترویج ازدواج و کاهش طلاق، کاهش مرگ و میر و فرهنگ سازی سیاست های تحکیم بنیان خانواده از جمله دیگر اقداماتی است که باید با همکاری دستگاه های دولتی در راستای افزایش جمعیت و بهبود سلامت خانواده انجام شود.
 
کاهش تعداد ازدواج، افزایش فاصله بین ازدواج و فرزندآوری، روند روبه افزایش طلاق، طلاق عاطفی و تزلزل خانواده، اعتیاد، سقط جنین و ناباروری از آسیب های حوزه جمعیت به شمار می رود.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو