bato-adv
کد خبر: ۳۲۱۷۱۳

شبکه‌های اجتماعی بلای جان داعش در موصل

با رسیدن جنگ با داعش به مراحل پایانی آن در موصل، کاربران عراقی در شبکه های اجتماعی همکاری گسترده ای برای شناسایی عوامل داعشی به دستگاه های امنیتی عراق آغاز کرده اند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
با رسیدن جنگ با داعش به مراحل پایانی آن در موصل، کاربران عراقی در شبکه های اجتماعی همکاری گسترده ای برای شناسایی عوامل داعشی به دستگاه های امنیتی عراق آغاز کرده اند.
 
به گزارش ایرنا، کاربران عراقی که اغلب آنها از اهالی بومی مناطق آزاد شده از تصرف داعش هستند، باتوجه به آشنایی چهره به چهره و بعضا خویشاوندی با عناصر تروریستی داعش، با انتشار تصاویر آنها در شبکه های اجتماعی در معرفی آنها به دستگاه های امنیتی، بیشترین اطلاعات را تقدیم این دستگاه کرده اند.
 
برخی از رسانه های بومی عراق در خطوط مقدم، با برخی از آوارگان در حین خروج از معابر امن نیروهای مسلح عراق، مصاحبه هایی گذرا کردند و جالب اینکه بعد از پخش این گزارش ها از شبکه های تلویزیونی، تعدادی از عوامل داعش توسط بومیان منطقه شناسایی شده اند.
 
اهالی بومی با توجه به شناخت کاملی که از افراد مصاحبه شوند دارند، همین گزارش های شبکه های تلویزیونی عراق را در شبکه های اجتماعی بازپخش کرده، و تعدادی از افراد مصاحبه شونده را به عنوان عناصر تروریستی داعش به دستگاه های امنیتی عراق معرفی کرده اند.
 
یکی از عناصر 'الحسبه' داعش در ابتدای آزادی محلات بخش غربی موصل به طور تصادفی با تلویزیون دولتی العراقیه برخورد کرد که یک روز بعد، مشخص شد، از عناصر الحسبه داعش است.
 
تلویزیون محلی 'موصلیه' نیز در تازه ترین گزارش از آوارگان در حین عبور از معبر امن در محله 'المکاوی' در بخش قدیم شهرموصل با تعدادی از اهالی گفت وگوهایی کرد که اکنون مشخص شده دستکم پنج نفر از افراد مصاحبه شونده، از عناصر گروه تروریستی داعش در موصل بوده اند.
اهالی بومی موصل بعد از مشاهده گزارش الموصلیه، چهره ها و سمت های این افراد را در گروه تروریستی داعش در موصل فاش کردند.
 
این افراد در حالی که عموما با لباس های زیر دیده می شوند که بعضا دارای ریش های بلند هستند، تحت پوشش آوارگان در تلاش برای فرار از مناطق درگیری بوده اند.
 
این افراد که اسامی آنها اکنون برای دستگاه های امنیتی آشکار شده، شامل 'ابوایمان الحبیطی' مسوول ساختمان ها و ابنیه ها در گروه تروریستی داعش در موصل، 'سید فخری ابراهیم السراج' معروف به 'ابوایوب' مسوول دادگاه شرعی داعش و 'محمد شحاذه الحدیدی' مسوول ایست های بازرسی داعش در موصل هستند.
 
در این نوار ویدئویی همچنین 'ابوموسی' یکی از فرماندهان در پلیس داعش موسوم به 'الحسبه' و فرزندش 'حسین محمد' که او نیز در پلیس داعش فعالیت می کردند نیز با صدا و تصویر افشا شده اند.
 
پیشتر دستگاه های امنیتی عراق از همکاری مردم عراق به ویژه اهالی بومی مناطق آزاد شده که از طریق شبکه های اجتماعی چهره های عناصر داعش را افشاء می کنند، تشکر کرده و گفته بود که به این گزارش های مردمی رسیدگی می کند.
برچسب ها: داعش موصل شناسایی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv