bato-adv
کد خبر: ۳۲۲۰۰۱

آخرین وضعیت پرونده متعرضان به سفارت عربستان

وکیل مدافع تعدادی ازمتعرضان به سفارت عربستان گفت: آخرین دفاعیات تعدادی از متعرضان به سفارت عربستان و وکلای مدافع آنان در برابر اتهامات وارده در دادگاه تجدیدنظر امروز اخذ شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
وکیل مدافع تعدادی ازمتعرضان به سفارت عربستان گفت: آخرین دفاعیات تعدادی از متعرضان به سفارت عربستان و وکلای مدافع آنان در برابر اتهامات وارده در دادگاه تجدیدنظر امروز اخذ شد.
 
به گزارش ایرنا، مصطفی شعبانی با بیان اینکه امروز دادگاه تجدیدنظر این متهمان در شعبه 53 دادگاه تجدیدنظرتهران برگزارشد، افزود: این نخستین و آخرین جلسه دادگاه تجدیدنظر بود که دفاعیات انجام شد.
 
وکیل تعدادی ازمتعرضان به سفارت عربستان اظهارکرد: 10 نفر از متهمان اعتراض کننده به رای بدوی، امروز آخرین دفاعیات خود را بیان و وکلای آنان نیز از این متهمان در برابر اتهامات وارده دفاع کردند.
 
شعبانی با بیان غیرعلنی بودن دادگاه امروز، گفت: با توجه به اخذ آخرین دفاعیات، باید منتظر رای دادگاه باشیم.
 
وکیل مدافع تعدادی از متعرضان به سفارت عربستان پیشتر به ایرنا گفته بود که به اتهامات 19 نفر از متهمان در دادگاه بدوی، به صورت حضوری و یک نفر به صورت غیابی رسیدگی و رای برای آنان صادر شده بود که آن یک نفر هم درخواست واخواهی کرده بود.
 
به گفته وی، از ١٩ نفر، پنج نفر به 6 ماه حبس، تعدادی به حبس تعلیقی محکوم و برخی هم تبرئه شدند.
 
شعبانی با بیان اینکه چهارمتهم روحانی نیز در این پرونده حضور داشتند، اظهارکرده بود، پرونده این چهار نفر در دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی شده است.
 
 دادگاه متعرضان به سفارت عربستان، 28 و 29 تیر امسال در شعبه ١٠٦٠دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی فرشید دهقان برگزار شد.
 
پرونده تعرض به سفارت عربستان با شکایت دادستانی تهران به اتهام تخریب عمدی سفارت و اخلال در نظم عمومی تشکیل شد که دادگاه در ارتباط با اتهام اخلال درنظم عمومی برای متهمان حکم صادر کرد اما به خاطرنبود شاکی خصوصی، به اتهام تخریب عمدی سفارت رسیدگی نکرد و پرونده را به دادسرا بازگرداند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو