bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۲۳۶۳

وزیر آموزش و پرورش: "۲۰۳۰" از دستور کار دولت خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۶
وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از فرامین مقام معظم رهبری، سند ۲۰۳۰ از دستور کار دولت خارج شد.

به گزارش تسنیم، فخرالدین دانش‌آشتیانی ظهر امروز در نشست خبری گفت: خبر قتل "آتنا اصلانی" دانش‌آموز دبستانی اردبیلی تاسف‌انگیز بود و باید توجه داشت که با وجود گستردگی برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش این مورد نادر است و به‌طور جد پیگیر موضوع هستیم و برخوردی قاطع با متخلف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بحث پیشگیری در نظام تعلیم و تربیت دو ارتباط مکانیکی و ارگانیکی داریم که باید ارتباط مکانیکی خشک از نظام آموزش و پرورش خارج شود و ارتباط ارگانیکی به شکلی صمیمی اجرا شود و دانش‌آموزان را به‌خوبی آموزش داد تا او هم جرات طرح مسئله و گرفتن مشاوره داشته باشد تا روابط پنهان نباشد و موارد ناهنجار و ناخوشایند دیده نشود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های سند 2030 گفت: ملاک عمل ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پس از دیدگاه مقام معظم رهبری در بحث سند 2030 در نامه‌ای به ایشان اطمینان خاطر دادیم که برنامه‌ای در این زمینه نداریم و اصل برای ما سند بنیادین آموزش و پرورش است و هر چیزی که مغایر باشد جایگاهی در نظام آموزش و پرورش ندارد.

دانش‌آشتیانی درباره آخرین اقدام وزارت آموزش و پرورش در خصوص سند 2030، گفت: هیچ برنامه‌ای در وزارت آموزش و پرورش در خارج از چارچوب دینی و اسلامی نداریم و پس از فرامین مقام معظم رهبری، سند 2030 از دستور کار دولت خارج شد و عده‌ای که مخالف سیاست‌ها هستند می‌خواهند لطمه به دولت و وزارتخانه مربوطه وارد کنند و این کار یک بداخلاقی است.

وی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش همه با اعتقادات بالا کار می‌کنند و اینگونه سخنان ظلم به فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با برنامه‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان، گفت: مدیران وظیفه دارند که خدمات خیلی خوبی را به مردم، دانس‌آموزان و اولیاء آن‌ها بدهند و در مدارس دولتی پولی نباید به اجبار گرفته شود، اما با همکاری اولیاء به‌صورت شفاف قابل استفاده است، زیرا اعتبارات مدارس پاسخگویی لازم را برای برنامه‌های مدنطر ندارد.

دانش‌آشتیانی گفت: برنامه‌هایی در بحث افزایش اعتبارات و بودجه آموزش و پرورش شده است، هرچند معتقدیم اولیاء نباید مجبور به پرداخت هزینه ثبت‌نام باشند و این کار تخلف بوده و با متخلفان آن به‌شدت برخورد می‌شود.
bato-adv
آرش
Spain
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
بگو مجبورتون کردند!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو