bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۲۷۵۱
سرلشکر باقری:

همه‌پرسی در کردستان عراق قابل پذیرش نیست/ تحریم سپاه ریسکی بزرگ برای پایگاه‌های آمریکا است

برگزاری همه پرسی در کردستان عراق سرآغازی بر پدید آمدن مشکلات و چالش‌های جدید در این منطقه است. این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نبوده و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع تمام اقوام، مذاهب و بخش های مختلف این سرزمین است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
همه‌پرسی در کردستان عراق قابل پذیرش نیست 
 
فرارو- رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، قدرت موشکی ایران را دفاعی و غیر قابل مذاکره و معامله دانست و گفت: هم ردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی و اعمال تحریم های مشابه، ریسک بزرگی برای آمریکایی‌ها و پایگاه ها و نیروهای آن‌ها در منطقه است.
 
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، با ارائه تحلیلی از وضعیت و شرایط منطقه و جهان اظهار کرد: با گذشت قریب به ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و حدود سه دهه از پایان دفاع مقدس و با وجود تداوم توطئه‌ها و تهدیدات متعدد جبهه دشمن و تشدید سرمایه‌گذاری ضد ایرانی اذناب منطقه ای امریکا و رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت، اقتدار و عظمت است و به راه نورانی و الهام بخش خود ادامه می‌دهد. گزیده اظهارات سرلشکر باقری را در ادامه می‌خوانیم:
  • پیدایش تهدیدات نوین امنیتی که با طراحی و پیدایش قدرت‌های استکباری و مرتجعین منطقه و غفلت و بی‌توجهی برخی همسایگان، جمهوری اسلامی را هدف قرار داده است و کشاندن تهدید به داخل ایران را دنبال می کند، لزوم هوشمندی و امادگی بیشتر برای مقابله و خنثی سازی ان ها را مورد تاکید حوزه دفاعی و امنیتی قرار می دهد.
  • جمهوری اسلامی ایران امروز قوی‌تر و موفق‌تر از همیشه، توان آمادگی و دفاعی خود را برای مقابله با تهدیدات حفظ و ارتقا بخشیده است، جمهوری اسلامی ایران با تمرکز بر راهبرد ظرفیت‌سازی پیش رونده و متراکم دفاعی توانسته است  با دفاع جانانه از مرزهای کشور و جانفشانی مدافعان حرم و کمک به کشورهای محور مقاومت در مقابله با تروریست‌های تکفیری،  صحنه نبرد را به مناطق دور دست منتقل کند و امنیت مثال زدنی را برای مردم خود به ارمغان بیاورد.
  •  اقتدار و امنیت ممتاز امروز کشور تجلی اراده الهی و  عنایت ائمه اطهار به ملت ایران و ثمره خون شهدا است. این یک واقعیت مسلم و انکار ناپذیر است که اگر رهبری حکیمانه و دور اندیشانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا و مجاهدت بی نظیر رزمندگان و فرماندهان نیروهای مسلح و همراهی و وحدت ملت شریف ایران نبود ، امروز شاهد وضعیت متفاوتی در کشور بودیم.
  • جنوب غرب آسیا محور تحولات جهان است و به دلیل دخالت قدرت‌های استکباری، شیطنت صهیونیست‌ها و حماقت و خیانت سران برخی حکومت‌های غیر مردمی و جائر منطقه امروز با حوادث و توطئه‌های جدید نیز روبرو شده است که نباید نسبت به این موضوع ساده اندیشی و سهل انگاری کرد.
  • اینکه در بخشی از سرزمین عراق، با شکست داعش و تروریست‌های تکفیری پس از سه سال جنگ و آوارگی مردم عزیز و تقدیم شهدای فراوان و موفقیت ملت و مرجعیت  دینی و  پیروزی ارتش و نیروهای بسیج مردمی این کشور؛، بی‌درنگ سخن از همه پرسی در کردستان عراق و جداسازی بخشی از پیکره عراق زده می شود ؛ امری عادی به نظر نمی‌رسد.
  • برگزاری همه پرسی در کردستان عراق سرآغازی بر پدید آمدن مشکلات و چالش‌های جدید در این منطقه است. این موضوع به هیچ وجه قابل پذیرش همسایگان عراق نبوده و حفظ استقلال و یکپارچگی عراق به نفع تمام اقوام، مذاهب و بخش های مختلف این سرزمین است.  
  • توصیه جمهوری اسلامی ایران چه برای عراق و چه برخی اختلافات دیگر در حاشیه خلیج فارس مفاهمه و گفت و گو در فضایی به دور از خشونت و دودستگی است.
  • منطقه کشش جنگ‌ها و تنش های دیگر را ندارد و قطعا بروز هر درگیری جدید پای بدخواهان و متجاوزان را به منطقه خواهد کشاند و این در حالی است که کشورهای منطقه خود به خوبی ظرفیت لازم برای حل معضلات و اختلافات را دارا هستند و نیاز به دخالت قدرت های سلطه گر فرامنطقه ای ندارند.
  • بحمدالله ملت ایران که متحد و یکپارچه در سایه امنیت مثال زدنی،  انتخاباتی با شور و عظمت را برگزار کرد در یک امنیت ، در یک نظام مردمسالار بر تصمیم خود در دفاع از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی محکم ایستاده است و اجازه دخالت در سرنوشت و امنیت کشورمان را به دیگران نمی دهد.
  • مقامات امریکایی قدری عاقلانه تر، سنجیده‌تر و پخته تر نسبت به دیگر کشورها آنهم کشور مقتدری مانند ایران که با سربلندی و صلابت برابر تمامی توطئه ها ایستادگی کرده صحبت کنند و بیش از این با ابروی نداشته خود بازی نکنند.
  • طرح در دست اقدام مجامع قانونی امریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران و به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمره محاسبات غلط امریکایی‌ها نسبت به جمهوری اسلامی محسوب می شود. ملت ایران همواره در برابر نظام سلطه و استکباربه ویژه امریکا ایستادگی کرده و روز به روز مقاومتر شده است؛ لذا تحریم های بعدی نیز به فرصتی برای رشد و بالندگی و خود اتکایی و توجه به ظرفیت های بومی و درونی کشور بدل خواهد شد.
  • همردیف شمردن سپاه با گروه های تروریستی و جاری کردن تحریم های مشابه انان برای سپاه ریسک بزرگی برای امریکا و پایگاه ها و نیروهای مستقر ان ها در منطقه است.
  • قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران دفاعی است و هرگز قابل معامله و مذاکره در هیچ سطحی نیست.
  • در شرایطی که کشور با تهدیدات فرامنطقه ای، جنگ های نیابتی منطقه ای و کوتاهی برخی همسایگان  در کنترل وضعیت امنیتی مرزهای مشترک مواجه است؛ نیروی زمیتی نقش ممتازی را عهده دار شده است و با استقبال از ماموریت ها،  در کمال شجاعت، ابداع و ابتکار و خلاقیت،  مجاهدانه نقش بی بدیلی را در برقراری امنیت در شمال غرب و جنوب شرق و شمال شرق و جنوب غرب کشور ایفا کرده است.
  • نیروی زمینی سپاه که با دفاع مقدس متولد شده و بلوغ یافته، به فضل الهی در دوره فرماندهی سردار پاکپور توانسته است با تجربه بالا و سخت کوشی کم نظیر، امنیت مناطق مورد طمع و تهدید را در سطح سایر مناطق کشور تامین کند.
  • جای جای مناطق مرزی و محل استقرار نیروی زمینی سپاه شاهد همت جهادی و انقلابی یگان های این نیرو در راه اندازی بیمارستان های صحرایی مجهز و در تراز بیمارستان های شهری برای خدمت رسانی و درمان رایگان مردم محروم و نیازمند است؛ به گونه ای که هزاران عمل جراحی را در این بیمارستان ها برای معالجه انجام داده است.
bato-adv
هیمن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
همه پرسی یعنی نظر مردم اون کشور و درضمن امورات داخلی اونها به خودشون مربوطه! خوبه کسی برای ما نسخه بپیچه که چکارکنیم یا نکنیم؟ همه پرسی جای ترس نداره و البته حق دخالت رو هم به کسی جز مردم اون منظقه نمی ده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
امور داخلي كشورهاي ديكه به خودشون مربوطه حالا اگه احمد شهيد در مورد ايران حرفي زده بود كه الان حرف از امور داخلي بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
آقای 15:05 خودت هم متوجه نیستی داری چی میگی، خب واضحه که اگه یکی از نظامیان عربستان راجع به ایران همچین اظهارنظری بکنه ما بجای فحش از او تشکر هم خواهیم کرد، نظامی عربستان مخالف تجزیه طلبی در ایران باشد و ما به او فحش بدهیم؟؟؟ یعنی الآن بخاطر اینکه این نظامی ما مخالف تجزیه عراق است دولت و ملت عراق خدای نکرده او را فحش میدهند؟؟؟؟ قبل از اینکه چیزی بگی کمی فکر کن
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
ناشناس عزیز من مدت ها است با اینگونه افراد روبرو هستم از دانشگاه گرفته تا مردم کوچه و بازار.اینقدر ذهن اینها را پر از تعصب بی جا کرده اند که جای برای تعقل نمانده است
س.ب.پشندی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
به هیچ وجه تشکیل کشور مستقل کردستان عراق به نفع ایران عزیزمان نیست
ناشناس
United States
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
کشور دارای وزارت امور خارجه می باشد. فکر نمی کنم لازم باشد تا نظامیان در امور داخلی سایر کشورها دخالت کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
مثلا اگه وزارت خارجه بگه مشکلت حل میشه ؟؟؟ضمنا وظیفه همه است وزارت خارجه بیشتر باید تواین مورد همه همدل باشند امروز عراقه فردا سوریه روز بعد ترکیه و...ایران رو ننوشتم چون ملت ایران وایرانیان نشون دادند در تمام دوران که جونشون روسر ایرونی بودنشون میزارن واین اتحاد کرد ولر وبلوچ وترکمن وآذری و...نمشناشه مهم ایرونی بودنه وقشنگی ایران توتعدد قومیتشه
ناشناس
United States
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
آقای ناشناس 14:35 شما فرض کنید که یکی از نظامیان عربستان راجع به ایران همچین اظهارنظری کند، شما در پاسخ چند تا فحش به او نمی دهید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
یادت رفته وزارت خارجه هم گفت گوشتون بدهکار اونم نیست اخوی ما همه ایرانیان توهرپست وسمت باید دنبال اتحاددرعراق وعراق واحد باشیم والسلام فکر کنم خود ملت عراق هم کسایی با این تفکر رو دوست خودشون میدونن وهمه ملتها کساییکه قصد پاره پاره کردن یه سرزمین رو دارن دوست ندارندونمی پسندند .جز افرادی با تفکرات شما ودنباله رو اختلاف به اشکال مختلف یه روز قومیت یه روز دین وشیعه وسنی یه روز لباس و... خلاصه هر روز یه سازی میزنند مثل تو جیگر توبچسب کی حرف حقو میگه وتو
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۰
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
طرح خاورمیانه جدید. و تجزیه کشورها.از سوریه و عراق شروع شده و اگر کنترل نشود به زودی به کشور ما هم میرسد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
فکر نکنم تجزیه عراق به نفع هیچ کشوری جز اسرائیل باشه
نیکان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
اظهار نظر درباره همه پرسی در کردستان عراق ، مربوط به وزارت امور خارجه ایران است ، نه نظامیان .
آسمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
اولا کجای قانون اساسی یا قوانین عادی این موضوع امده است؟؟؟؟؟دوما کدام کشورش نظامیان ارشدش به تهدیدها پاسخ نمیدهند؟؟؟؟؟مشکل شما چیز دیگری است.وقتی وزیر دفاع امریکا درمورد به خطر افتادن منافعش در ان طرف دنیا و لزروم دخالت نظامی نظر میدهد صدای هیچکدامتان در نمیاد ولی اینجور مواقع همه میشوید مجسمه عدالت
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
تنها مساله ای که درحال حاضر ایران و ترکیه و تمام کشورهای منطقه(به استثنا اسرائیل) و تمام کشورهای عربی می تونن درباره اش اتفاق نظر داشته باشن و موضع یکسان و واحدی بگیرن همین مساله تجزیه طلبی در عراق خواهد بود، این موضوع حتی میتونه اولین قدم برای نزدیکی و بهبود روابط این کشور ها با یکدیگر محسوب بشه
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
مثلا شما چیکاره کردستان عراق هستید براشون تعیین تکلیف می کنید؟ خوب اگه همه پرسی برای کریمه خوبه و برای آبخازیا عالیه چرا برای کردستان عراق بد باشه؟ اونم وقتی ملتشون همین رو می خواد!! شما بهتره حواست باشه چون دارن ایران رو به تاراج میبرن و کسی نیست جلو اونا وایسه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
ما نمی دونم ولی ظاهرا شما همه کاره اونا هستید جیگر امروز عراق فردا ایران ملتفتی جیگر ما ایران رو با تمام اقوامش میخواهیم وقشنگی ایران در تعدد قومیتشه کرد لر بلوچ عرب ترکمن مسیحی وکلیمی لر وبختیاری و....همه ایرانی هستیم وتفکرات فاشیستی تو ایران ما جایی نداره حالا فهمیدی ربطشو
ناشناس
United Kingdom
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
بارزانی هم نمک ما را خورد و نمکدان شکست .باید روزی که داعش به اربیل رسیده بود کمک نمیکردیم تا معنای داشتن اتحاد در کشور و متحد در جهان را بفهمند .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
ایجاد کشورهای کوچک بدون قدرت تصمیم گیری و مطیع و گوش به فرمان، خواسته آمریکا و اسرائیل در منطقه است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
ما عراق واحد ویکپارچه را میخواهیم مثل ایران خودمان تجریه وتفرقه فقط بازی کردن تو زمین اسراییل وامریکاست وعاقبتی جز نوکری ندارد چون کشور ضعیف باید همیشه بدنبال آقا بالاسرش باشه ولی با اتحاد یه ملت قدرت میگیرد حتی اگه زبونشون ولحجه هاشون متفاوت باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
با اتحاد آره...ولی با قلع و قمع اتحاد حفظ نمیشه
مجله فرارو