bato-adv
کد خبر: ۳۲۳۰۲۷

کلاهبرداری 600 میلیونی با پزهای سیار

تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۶
رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: کلاهبرداران با استفاده از پزهای سیار نسبت به کپی اطلاعات حساب اقدام و اطلاعات ۱۰۰ کارت را کپی کردند که با ورود پلیس تنها ۶۰۰ میلیون تومان برداشت کردند.

به گزارش مهر، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری تیر ماه مسئولان نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه  رصد آسیب‌های فضای مجازی همواره در دستور کار پلیس فتا قرار دارد، اظهار داشت: با افزایش ۴۲ درصدی آسیب‌های فضای مجازی در سطح استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی موجود در فضای مجازی به سمت خانواده‌هاست، تصریح کرد: از این رو ضروری است که برای مقابله با این تهدیدات و آسیب‌ها در حوزه مشارکت‌های اجتماعی در این زمینه برنامه‌ریزی ویژه‌ای را داشته باشیم.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان همچنان برداشت‌های اینترنتی و مزاحمت در صدر جرایم سایبری قرار  دارد، ادامه داد: از این رو در سه ماهه امسال کلاهبرداری اینترنتی ۲۷ درصد، فروش غیر مجاز آنلاین ۲۷ درصد و انتشار فیلم‌های خصوصی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی نسبت آمار کشف به وقوع جرم در فضای مجازی در استان اصفهان را ۹۱ درصد اعلام کرد و گفت: همچین باید توجه داشته باشیم که در برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی با افزایش ۵۵ درصدی جرایم در استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.

سرهنگ مرتضوی همچنین با اشاره به اینکه برخی از افراد شیاد با استفاده از پزهای سیار نیز نسبت به کپی کردن اطلاعات حساب افراد اقدام می‌کنند، تصریح کرد: در این زمینه اطلاعات یک صد کارت بانکی را کپی کرده‌اند و با ورود به موقع پلیس تنها موفق به برداشت از ۱۲ کارت به میزان ۶۰۰ میلیون تومان شدند.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین