bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۳۱۳۳

جزئیات غرق شدن 20 گردشگر در رودخانه دز

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۶
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول با اشاره به حادثه غرق‌شدگی ۲۰ گردشگر در رودخانه دز، گفت: تاکنون ۲ جسد متعلق به یک مرد و زن که حدودا ۳۰ ساله هستند، پیدا شده ولی شش نفر دیگر همچنان مفقود هستند که جست‌وجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

عبدالعظیم رضایی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: در حادثه‌ای که امروز برای تعدادی از گردشگران در منطقه کول ‌خرسون در مسیر رودخانه دز رخ داد، تاکنون جسد دو نفر از این گردشگران یافت شده و جستجوها برای پیدا کردن ۶ مفقود این حادثه ادامه دارد.

وی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه گفت: تعداد ۲۰ گردشگر از اهواز جهت انجام تفریحات آبی به منطقه چال‌کندی در شمال دزفول مراجعه کردند. این تعداد از منطقه کول‌خرسون به آب زده‌اند و در ادامه در منطقه سنگ دوم که منطقه‌ای سخت برای انجام ورزش‌های آبی و در برخی نقاط ناشناخته است، دچار حادثه شدند.

رضایی‌ افزود: این گردشگران با تیوب‌هایی که به هم وصل بودند، در جریان رودخانه دچار حادثه شدند که مردم و قایق‌دارانی که در آن منطقه حضور داشتند، هنگام وقوع حادثه ۱۲ نفر را زنده نجات دادند.

وی ادامه داد: با حضور نیروهای امدادی و آتش‌نشانی و همچنین اهالی منطقه و قایق‌داران، تاکنون دو جسد متعلق به یک دختر و یک پسر که حدودا ۳۰ ساله هستند، پیدا شده ولی ۶ نفر دیگر همچنان مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: به دلیل ازدحام گردشگران در مناطق ساحلی رودخانه دز در روز جاری، نیروهای هلال احمر در منطقه ساحلی علی‌کله مستقر هستند و مدیریت حادثه کول‌خرسون اکنون بر عهده نیروهای آتش‌نشانی شهرداری دزفول است که در حال تلاش هستند.

شهردار دزفول با اشاره به حادثه غرق شدگی 20 گردشگر اهوازی در رودخانه دز از ادامه جستجوها برای یافتن مفقودان این حادثه خبر داد.

محمدرضا کرم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به حادثه عصر امروز که در رودخانه دز برای 20 گردشگر رخ داد، اظهار کرد: یک تور گردشگری شامل تعدادی کوهنورد از اهواز به دزفول سفر کرده و در رودخانه دز مشغول انجام تفریحات آبی بودند ولی تیوپ بادی آنها در مسیر رودخانه دچار مشکل می‌شود و در منطقه کول ‌خرسون در رودخانه دز غرق شدند.

وی افزود: 12 نفر از این گردشگران به وسیله اهالی محل و نیروهای امدادی زنده نجات پیدا کردند و جسد 2 نفر دیگر از آب بیرون کشیده شد که به بیمارستان دزفول تحویل داده شد.

کرم‌نژاد با بیان اینکه همچنان 6 نفر از این گردشگران مفقود هستند، تصریح کرد: در حال حاضر کلیه عوامل امدادی و نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارند و تاکنون از 6 نفر دیگر که شامل 2 مرد، 2 دختر جوان، یک نوجوان و لیدر گروه که یک مرد بوده است، خبری نشده است.

شهردار دزفول گفت: تلاش نیروهای امدادی برای پیدا کردن این 6 نفر ادامه دارد.

اعزام نیروهای غواص از اهواز برای جستجوی مفقودان حادثه دز

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به حادثه غرق‌شدگی گردشگران اهوازی در رودخانه دز که عصر امروز اتفاق افتاد، از انجام هماهنگی‌های لازم برای اعزام نیروهای غواص از اهواز به دزفول خبر داد.

کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، اظهار کرد: این حادثه دردناک را به خانواده جانباختگان این حادثه تسلیت می‌گوییم. این حادثه بسیار بغرنج بوده است، زیرا بیشتر قربانیان حادثه جوان بودند.

وی افزود: با اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله با فرماندار و معاون فرماندار دزفول و همچنین شهردار دزفول تماس گرفته و خواستار بسیج شدن کلیه نیروها جهت امدادرسانی به حادثه‌دیدگان شدیم. اکنون گروه‌های امداد و نجات هلال احمر، آتش‌نشانی و شهرداری دزفول همچنان در منطقه مستقر هستند و کار جستجو برای پیدا کردن مفقودشدگان این حادثه ادامه دارد.

حاجی‌زاده ادامه داد: همچنین از شهردار اهواز خواسته‌ایم که امشب یک گروه غواص به دزفول اعزام کنند. همچنین آمادگی ارسال امکانات لازم از شوش به دزفول وجود دارد.  

وی گفت: با توجه به این حادثه و حوادث مشابهی که در روزهای گذشته رخ داده است، لزوم تدوین یک دستورالعمل برای تورهای گردشگری که گردشگران را به مناطق تفریحی و سواحل رودخانه‌ها می‌برند، احساس می‌شود. با توجه به گرمی هوا، مردم خوزستان برای شنا و آب‌تنی به وفور به رودخانه‌های دز و کرخه و کارون می‌روند، که نابلد بودن و مراجعه به مناطق کم‌شناخته شده موجب بروز حوادث تلخی برای خانواده‌ها می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: باید دستورالعملی برای کلیه تورها، چه تورهای مجوزدار و چه بدون مجوز وجود داشته باشد تا تورگردانان بدانند که گردشگران را به مناطقی که حتما غریق‌نجات در آن مناطق مستقر است، ببرند و از سفر به مناطقی که نیروهای امدادی در آن حضور ندارند و شناخته شده نیستند، خودداری کنند.

وی گفت: همچنین مسئولان در شهرستان‌هایی که نقاط ساحلی دارند، باید در محدوده‌های مشخص شده پای کار باشند تا در صورت وقوع حادثه بلافاصله وارد عمل شوند.

آمادگی شوش جهت اعزام نیروهای امدادی برای یافتن مفقودان حادثه دز

فرماندار شوش از اعلام آمادگی جهت کمک برای پیدا کردن گردشگران مفقود در رودخانه دز خبر داد.

رضا نجاتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا - منطقه خوزستان، با اشاره به حادثه غرق شدن گردشگران اهواز در رودخانه دز که عصر روز پنجشنبه رخ داد، اظهار کرد: به مسئولان شهرستان دزفول اعلام آمادگی کرده ایم تا در صورت نیاز نیروهای امدادی شوش برای کمک به پیدا کردن گردشگران مفقود در رودخانه دز اعزام شوند.

وی افزود: تعدادی از نیروهای مردمی، قایق داران، شناگران و نیروهای هلال احمر از شوش به طور خودجوش برای کمک به محل حادثه رفتند.
bato-adv
ناشناس
Sweden
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
به به به به
اهوازی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
متاسفانه امسال عده زیادی بدون پوشیدن جلیقه نجات و بلد بودن اصول شنا بوسیله تورهای گردشگری به نقاطی از رودخانه ها که کوهستانی هستند و شیب تندی دارند برده میشوند.
ناشناس
United States
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
تیوب بادی اشکال پیدا کرد جلیقه های نجاتشان هم؟
ناشناس
United States
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
تیوب بادی اشکال پیدا کرد جلیقه های نجاتشان هم؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴
مجله فرارو