bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۳۱۶۹

مسجدالاقصی در محاصره ۱۵هزار نظامی

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۶
از ساعات اولیه صبح امروز جمعه ۱۵ هزار نظامی اسرائیلی شهر قدس را به محاصره کامل درآورده اند و احتمال شعله ور شدن انتفاضه ای سراسری بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان رژیم اشغالگر قدس همچنان به تلاش های خود برای یهودی سازی قبله نخست مسلمانان ادامه می دهند.

در همین راستا، خبرنگار المیادین تاکید کرد که از ساعات اولیه صبح امروز جمعه ۱۵ هزار نظامی اسرائیلی شهر قدس را به محاصره کامل درآورده اند.

این در حالی است که دولت رژیم صهیونیستی پس از نشست امروز صبح خود اعلام کرد که گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی باقی می ماند و تصمیمی برای برداشتن آن ها ندارد.

مراجع دینی قدس نیز برای بررسی تصمیم تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و اصرار بر باقی ماندن گیت های امنیتی و اتخاذ تصمیمات مناسب در این زمینه تشکیل جلسه داده اند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد که امروز روز سرنوشت سازی است و احتمال شعله ور شدن انتفاضه ای سراسری بسیار زیاد است.

شهروندان مسیحی هم در کنار فلسطینیان در برابر هرگونه تجاوز و حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی ایستاده اند.

شیخ محمد حسین مفتی قدس و فلسطین علمای مسیحی را به دفاع از قدس و مسجد الاقصی فراخواند و از آن ها خواست صدای قدس را به جهانیان برسانند.

امروز در سراسر فلسطین به ویژه قدس جمعه خشم اعلام شده و قرار است هزاران فلسطینی برای اقامه نماز جمعه راهی قدس شوند و با این حال باید منتظر وقوع درگیری های شدیدی بین فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست بود.

پیش از این «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تجمع عمومی طی روز جمعه و مقابله قاطع با جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مسجدالاقصی را خواستار شد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در عین حال از سران کشورهای عربی و اسلامی خواست که به مسئولیت های خود در این خصوص عمل کرده و با برگزاری اجلاس اضطراری، برای مقابله با تروریسم صهیونیست ها و تجاوز به مسجدالاقصی اقدام فوری انجام دهند.

گفتنی است که به دنبال هتک حرمت مجدد مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه ای فراخوان تظاهرات صادر کرد.

این جنبش در بیانیه خود از مردم فلسطین خواسته است تا روز جمعه هفته جاری پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات خشم برگزار کنند.

منابع صهیونیستی تاکید کردند که فلسطینیان حاضر در اطراف مسجد الاقصی می توانند به راحتی انتفاضه ای سراسری را شعله ور کنند.

روزنامه هاآرتص نیز تصریح کرد که وضعیت امروز قدس بسیار خطرناک است و طی سال های گذشته بی سابقه بوده است. امروز همه چیز در مورد سرنوشت مسجد الاقصی است که مکان مقدس مسلمانان است و آن ها برای دفاع از این مسجد جان خود را هم فدا می کنند.

رادیو صهیونیستی "ریشت بیت" هم به تظاهرات ها و شعارهای نمازگزاران فلسطینی در نزدیکی مسجد الاقصی اشاره و تاکید کرد که آن ها شعارهایی در حمایت از گردان های قسام شاخه نظامی حماس سرداده و از این گردان ها درخواست می کردند تل آویو را به لرزه درآورد.

«اسرائیل کاتس» پس از نشست امروز کابینه دولت رژیم صهیونیستی و تصمیم به باقی ماندن گیت های امنیتی در ورودی های مسجد الاقصی، اظهار داشت که مسجد الاقصی دیگر در اختیار این رژیم است و تدابیر امنیتی اتخاذ شده در آن به قوت خود باقی خواهد بود.
bato-adv
ناشناس
China
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
ایران می تونه کرباسچی رو نماینده کنه بره باهاشون مذاکره کنه.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱
مجله فرارو