bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۳۲۳۱۸۷

بیانیه هیات ایرانی حاضر در کمیسیون برجام

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۶
هیات ایرانی شرکت‌کننده در هشتمین کمیسیون مشترک برجام در پایان این نشست اعلام کرد: ایران موضوع عدم پایبندی کامل طرف آمریکایی به تعهدات خود در برجام را با جدیت رصد می‌کند و حق خود را برای هرگونه واکنش به موضع آمریکا محفوظ می‌داند.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است:

"نشست عادی و فصلی کمیسیون مشترک برجام امروز در وین با حضور معاونان و مدیران سیاسی ایران و کشورهای 1+5 برگزار شد.

در این نشست، مروری بر وضعیت اجرای بخش‌های مختلف برجام چه در حوزه رفع تحریم‌ها و چه در حوزه‌های هسته‌ای صورت گرفت.

در حوزه هسته‌ای، آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک، احداث تاسیسات تولید ایزوتوپ‌های پایدار در فردو، موضوعات مرتبط با تولید سوخت هسته‌ای در ایران و جنبه‌های فنی و ایمنی مربوطه مرور شد و تدابیری برای تسریع و تسهیل پیگیری این فعالیت‌ها مورد توافق قرار گرفت. همچنین همه هیات‌ها از این‌که آژانس اخیرا برای ششمین بار متوالی از زمان اجرایی شدن برجام، پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته‌ای خود وفق برجام را تایید کرده است، استقبال و ابراز خرسندی کردند.

در حوزه «همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز» که در پیوست سوم برجام به آنها پرداخته شده است، گزارشی از دومین نشست کارشناسی ایران و 1+5 که روز پنجشنبه برگزار شده بود به نشست کمیسیون ارائه شد و کمیسیون ضمن استقبال از همکاری‌های گسترده دوجانبه و چندجانبه‌ای که در این چارچوب صورت گرفته یا در دست اجرا است، خواستار توسعه و تعمیق این همکاری‌ها شد.

هم‌چنین در ارتباط با کانال خرید برجام، هماهنگ‌کننده کارگروه مربوطه، گزارشی از آخرین وضعیت فعالیت این کانال که با هدف برقراری دسترسی صنایع ایران به اقلام حساس دارای کاربری دوگانه ایجاد شده است به کمیسیون ارائه داد. کمیسیون از فعالیت مطلوب و مستمر این کانال خرید استقبال کرد.

در حوزه رفع تحریم‌ها، هیات جمهوری اسلامی ایران به تفصیل و به شکل مستند به موضوع بدعهدی‌ها، کارشکنی‌ها و تعلل‌های ایالات متحده آمریکا در اجرای تعهدات خود در برجام پرداخت.

در برابر انتقادات شدید کشورمان، هیات آمریکایی تاکید کرد که با وجود تغییر دولت در آن کشور دولت آمریکا همچنان به برجام پایبند است و تمام اقداماتی که به لحاظ قانونی باید برای رفع تحریم‌های هسته‌ای صورت دهد را کماکان انجام داده است.

تمامی هیات‌ها، بدون استثنا، بر اهمیت توازن در اجرای برجام و ضرورت برخوردار شدن ایران از نتایج رفع تحریم‌ها که در برجام پیش‌بینی شده است، تاکید کردند و پایبندی کامل همه طرف‌های برجام به تعهدات خود را خواستار شدند.

کمیسیون مشترک در نهایت پیامی قوی از حمایت همه اعضا از اجرای برجام و ضرورت اجرای همه مفاد آن توسط همه اعضا همراه با حسن نیت و در فضایی سازنده را ارسال کرد که در بیانیه مطبوعاتی خانم اشمید به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک به صراحت اعلام شده است.

جمهوری اسلامی ایران البته موضوع عدم پایبندی کامل طرف آمریکایی به تعهدات خود در برجام را با جدیت در دستور کار خواهد داشت و در پایان کمیسیون مشترک اعلام کرد که حق خود را برای هرگونه واکنش به این موضع آمریکا محفوظ می‌داند.

 بدیهی است که جمهوری اسلامی ایران در کنار پیگیری‌های سیاسی و دیپلماتیک، ضمن رصد دقیق تمامی اقدامات سلبی و ایجابی ایالات متحده، و در مشورت با شرکای بین‌المللی خویش تمامی گزینه‌های مناسب را در ارزیابی‌های خود مدنظر خواهد داشت."
bato-adv
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
«تبصره بیانیه هیات ایرانی» چه خاکی به سرخودمون و کشور کردیم، رومون هم نمیشه بگیم، اگه به اونا بگیم داخل کشور هم میفهمن،اگه نگیم هم دارن میبینن،تا گردن موندیم تو گل!!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
واکنش های ایمیلی و توئیتری آقای ظریف تشدید می شود .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
پلیس راهنمایی هم اینجوری انحراف به چپ و راست را تشخیص نمیدهد خوشحالیم شما را داریم جناب الم الهدی؛ اشکنه خوردن جزو کدام انحراف است
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۳
مجله فرارو