آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

(تصاویر) راهپیمایی حمایت از غزه در مشهد و اصفهان

مردم شهر اصفهان امروز جمعه ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ ماه، بعد از اقامه نماز عبادی و سیاسی جمعه و از محل مصلی امام خمینی (ره) به سمت چهارراه فرایبورگ در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان شفا غزه راهپیمایی کردند. همچنین ظهر جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳، نمازگزاران مشهدی پس از اقامه نماز جمعه، از باب‌الجواد حرم مطهر رضوی به سمت چهارراه شهدا حرکت و اعلام انزجار به فاجعه بیمارستان شفا غزه و ادامه نسل کشی رژیم صهیونیستی شعار دادند.

(تصاویر) گردشگران نوروزی در رختشویخانه زنجان

موزه و بنای رختشویخانه زنجان در قلب بافت تاریخی شهر زنجان در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ میزبان گردشگران است. این بنای تاریخی در سال ۱۳۰۷ به علت هوای سرد زمستان‌ها برای بانوان زنجانی ساخته شده و مردم شهر لباس و رخت خود را در آن محل می‌شسته‌اند.

(تصاویر) حال و هوای سواحل مازندران در ایام نوروز

استان مازندران در تعطیلات نوروز میزبان گردشگران و مسافرانی است که علاوه بر جنگل به سواحل دریای خزر هم دسترسی دارند. ساحل دریای خزر ۸۹۰ کیلومتر طول دارد که نیمی از آن به طول ۴۳۸ کیلومتر در استان مازندران واقع شده است.

(تصاویر) مسافران نوروزی منطقه آزاد اَرَس

منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی پذیرای مسافران نوروزی است. مسافران علاوه بر طبیعت و فضا‌های تفریحی منطقه آزاد ارس، از کلیسا‌های منطقه آزاد ارس از جمله سنت استپانوس و کلیسای چوپان بازدید می‌کنند. سنت استپانوس در محلی به نام قزل وانگ یا صومعه سرخ در منطقه آزاد ارس واقع شده است. این کلیسا نزدیک مرز جمهوری آذربایجان و در سه کیلومتری کرانه جنوبی رودخانه ارس و در فاصله ۱۷ کیلومتری شهر جلفا واقع است. این محل از نظر اهمیت بعد از کلیسای تادئوس مقدس دومین کلیسای مهم ارمنی‌های ایران است. کلیسای چوپان هم مربوط به دوره صفوی است که بر سر راه کلیسای سنت استپانوس واقع شده است.

(تصاویر) قلعه ستوده چالِشتُر

خانه ستوده چالشتری یا همان قلعه چالشتر در سال ۱۳۲۳ بوسیله خدارحم چالشتری به وسعت ۱۲۰۰۰ ‎متر مربع بنا نهاده شد. این قلعه از معماری کم‌نظیر یعنی تلفیقی از هنر ایرانی و اروپایی بهره برده است.

(تصاویر) لذت پاکستانی‌ها از آب و هوای ساحل کلیفتون

ساحل کلیفتون، واقع در کراچی، پاکستان، میزبان رویداد‌های مختلفی در طول سال است. ساکنان شهر که به ساحل، یکی از سرزنده‌ترین نقاط شهر می‌آیند، با سوار شدن به اسب‌ها و شتر‌های تزئین شده رنگارنگ از آب و هوا لذت می‌برند.

(تصاویر) ساحل بنود پذیرای گردشگران نوروزی

روستای بنود را بیشتر به خاطر ساحل صخره‌ای و باصلابت آن می‌شناسند، فاصله روستا با دریا خیلی کم است، اما دریا از روستا دیده نمی‌شود و برای رسیدن. ساحل تا ساحل باید جاده پر پیچ و خمی را بگذرانید.

(عکس) پابرهنگی رهبران حماس در دیدار با رهبر انقلاب سوژه شد!

برخی از رسانه‌های عربی با انتشار عکسی از دیدار رهبران حماس با رهبر انقلاب تلاش کردند تا حاشیه‌ای برای این دیدار پیدا کنند. این در حالی است که رهبر انقلاب همیشه همین گونه در دیدارهای خارجی و داخلی ظاهر می شدند. شبکه اسکای نیوز با انتشار یک عکس نوشت: رهبران جنبش حماس در دیدار با رهبری ایران پابرهنه ظاهر شدند، درحالی که [آیت الله] خامنه‌ای کفش به پا دارد. این عکس منجر به بحث زیادی در بین کاربران شده است. برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی توضیح دادند: رهبران حماس کفش‌های خود را بیرون گذاشتند، در حالی که آقای خامنه‌ای در خانه میزبان آن‌ها بود و با آن‌ها بیرون نمی‌رفت. در حالی که برخی دیگر با این نظر مخالف بودند و تصاویری از آیت الله خامنه‌ای منتشر کردند که در همان مکان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار کرده و آن‌ها کفش‌های خود را از پا درنیاورده‌اند. روز چهارشنبه نیز زیاد النخاله دبیرکل جنبش اسلامی فلسطین و هیات همراه در دیدار با رهبر انقلاب کفش به پا نداشتند.

(تصاویر) گردشگران نوروزی در کاخ نیاوران

کاخ نیاوران، واقع در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران قرار دارد. این کاخ در مجموعه باغ نیاوران در میدان نیاوران تهران واقع شده‌است و مساحت آن حدود یازده هکتار است. این بنا امروزه به‌عنوان موزه در معرض دید عموم قرار دارد و با آغاز تعطیلات عید، مسافران نورزوی با حضور در پایتخت از این مجموعه تاریخی بازدید می‌کنند.

(تصاویر) آبشار راین در کرمان

آبشار راین که با نام زر رود نیز شناخته می‌شود، با حدود ۴۰ متر ارتفاع و چهار مرحله ریزش، در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی راین قرار دارد و بر دامنه‌های جبهه شرقی کوه هزار، مرتفع‌ترین قله جنوب کشور فرو می‌ریزد. این آبشار از ریزش رودخانه‌ای پدید می‌آید که سرچشمه‌های آن در ارتفاعات بالادست و از دل دامنه‌ها و دیواره‌های برف‌گیر هزار همچون تاج خروس جاری است. در زیر آبشار، بیدستان‌هایی جای گرفته اند و در کنار آنها، امکانات رفاهی جهت حال مسافران ساخته شده است. این اثر طبیعی در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۹۸، در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید.

(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳

سال‌هاست که در ایران تعطیلات نوروزی با سفر و مسافرت عجین شده است. سفر‌ها هم از روز‌های پایانی اسفند آغاز می‌شود و تا نیمه فروردین ادامه دارد. در همه‌ی این سال‌ها در روز‌های عید، تهران به عنوان شلوغ‌ترین شهر ایران خلوت می‌شد و شهروندانش هر کدام به شهر‌های دیگر مسافرت می‌کردند. در عین حال این شهر به نسبت دیگر شهر‌ها مسافر پذیری بسیار کمتری داشت. اما نوروز ۱۴۰۳ کمی متفاوت است. بطوریکه برخی از مکان‌های گردشگری این شهر، پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از شهر‌های مختلف شده است و این افزایش گردشگر از دیگر شهر‌ها کاملا محسوس است. این تصاویر مربوط به گردشگران نوروزی کاخ سعد آباد در روز پنجشنبه ۹ فرردین ماه ۱۴۰۳ است.

(تصاویر) گردشگران نوروز ۱۴۰۳ در گیلان

مسافران نوروزی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ با وجود بارش باران و سردی هوا، از پیاده راه فرهنگی و همچنین خانه میرزا کوچک خان جنگلی در رشت و سواحل دریای خزر بازدید کردند.

(تصاویر) بازار مشهد و مسافران نوروزی

شهر مشهد هرساله یکی از مقاصد گردشگری مسافران نوروزی است، بازار رضا این شهر یکی از بزرگترین بازار‌های سرپوشیده ایران است و در ایام نوروز مملو از مسافرانی است که به دنبال سوغاتی این استان را به یادگار ببرند.

(تصاویر) پیست اسکی دربندسر در تعطیلات نوروز

پیست اسکی دربندسر از جاذبه‌های گردشگری ورزشی استان تهران است که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ میزبان گردشگران و ورزشکاران است. بارش‌های بهمن و اسفند سال گذشته که در این منطقه بیشتر به شکل برف بود اکنون جاذبه گردشگری زمستانه را در نخستین روز‌های بهار خلق کرده است. پیست بین المللی دربندسر، در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی پایتخت و در روستای دربندسر واقع شده است. این پیست یکی از مجهزترین پیست‌های اسکی کشور به شمار می‌رود که مجهز به دستگاه برف‌ساز است.

(تصاویر) مسافران نوروزی در کنار رودخانه دز

با آغاز تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳، مسافران و گردشگران زیادی در اولین روز‌های فروردین از رودخانه دز در شهرستان دزفول بازدید کردند. تفریحگاه ساحلی دز که "علی کله" نیز نامیده می‌شود، یکی از پارک‌های ساحلی پرطرفدار استان خوزستان است که هر ساله و به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان جمعیت زیادی را از شهر‌های مجاور به سوی خود جذب می‌کند. این تفریحگاه در پایین دست سد تنظیمی دز و شمال شهر دزفول واقع شده و یکی از پرطرفدارترین مراکز تفریحی شمال خوزستان به شمار می‌رود.

(تصاویر) موزه امام رضا(ع)

موزه‌های آستان قدس رضوی از پربازدیدترین و مهم‌ترین موزه‌های ایران هستند که در حرم امام رضا (ع) قرار دارند. موزه مرکزی آستان قدس مجموعه‌ها و گنجینه‌های با ارزشی را در خود جای داده که بخش زیادی از آن‌ها هدایای نفیس و ارزشمندی است که عاشقان اهل بیت به حرم رضوی اهدا کرده اند.

تصاویر جالب از الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

الناز شاکردوست با انتشار تصاویری از حضور خود در بیستون کرمانشاه نوشت: بیستون کعبه عشاق جهان است هنوز / اتش عشق جهان خفته در ان است هنوز ؛ ای که بی هوش از این دشت جنون میگذری / گوش و ا کن که همه اه وفغان است هنوز وجه: دو تا عکس اول کیکه ولی دو تای آخر واگعی مکان: بیستون_کرمانشاه زمان: فروردین۱۴۰۳