آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی

سال ۲۰۱۰ وقتی ۲ شرکت ایتالیایی از جزئیات پروژه اومااویا مطلع شدند، از ساخت آن انصراف دادند، اما این پروژه توسط مهندسان ایرانی ساخته و صبح امروز در سریلانکا افتتاح شد. تونل عمودیِ پروژۀ اومااویا به عمق ۶۱۸ متر معادل ۱.۵ برابر ارتفاع برج میلاد در عمق زمین حفر شده است. این تونل در سال ۲۰۲۰ یکی از ۴ پروژه منتخب جهان شد.

(ویدئو) تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد

انتشار تصاویری از یک توله سگ یک ماهه با مو‌های سبز لیمویی، توجه هزاران کاربر فضای مجازی را به خود جلب کرد. این گلدن رتریور ۶ هفته‌ای که شمروک نام دارد، روز سوم مارس (۱۳ اسفند) در فلوریدا به دنیا آمد و بلافاصله به خاطر رنگ کم‌یابش مورد توجه قرار گرفت. مالک این توله‌سگ در گفتگو با مجله پیپل گفت: «از دیدن رنگ مو‌های شمروک حیرت کردیم. اما هر چه بر تنش دست کشیدیم، رنگ سبز از بین نمی‌رفت.» مو‌های سبز لیمویی در توله‌سگ‌ها پدیده‌ای نادر است که بر اثر برخی تغییرات در صفرای مادر و هنگام بارداری رخ می‌دهد.

سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت

بارش‌های سیل‌آسای ۲۴ ساعت گذشته سبب طغیان رودخانه‌های استان گلستان شد. سیلاب راه شهر‌های کلاله - گنبدکاووس در شرق گلستان را برای ساعاتی مسدود کرد. طغیان رودخانه «قره‌سو» سبب قطع راه ارتباطی برخی روستا‌های غربی استان شد. به زیر آب رفتن بخشی از خط راه‌آهن گلستان مانع از رسیدن قطار مسافری تهران به مقصد «گرگان» شد.

(ویدئو) امانوئل مکرون پا به توپ شد

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، بار دیگر در روز چهارشنبه، این بار در حالی که پاریس برای برگزاری بازی های المپیک تابستانی آماده می شود، مهارت فوتبالی خود را نشان داد. مکرون، یکی از طرفداران مشهور فوتبال، برای یک مسابقه خیریه در کنار اسطوره های فوتبال و بازیکنان مشهور در باشگاهی در غرب پاریس، پیراهنی به تن کرد و پا به توپ شد. این رویداد برای موسسه خیریه سلامت کودکان به ریاست بانوی اول بریژیت مکرون کمک مالی جمع‌آوری می‌کند.

پیام ویدیویی جدید حماس در مورد اسرای اسرائیلی

یک اسیر اسرائیلی که در عملیات طوفان الاقصی اسیر شده با اشاره به یک دستش که در حملات اسرائیل به غزه قطع شده، می‌گوید: آنچه را که از شما انتظار می‌رود، انجام دهید و همین الان ما را به خانه بازگردانید، این برای شما کار سختی است؟

(ویدئو) از تولد تا یک ماهگی طوطی را ببینید

مرغ عشق کوچک‌ترین گونه از خانواده طوطی‌سانان‌ می‌باشد و دانه‌خوار از خانوادهٔ پاراکیت بوده و بومی شرق استرالیا است. این پرنده دارای پر‌های دُمی نسبتاً بلندی است و در طبیعت به رنگ‌های سبز و زرد با رگه‌های سیاه در نقاط مختلفی از بدن دیده می‌شود. این پرنده پس از سگ و گربه، محبوب‌ترین حیوان خانگی در دنیاست. مرغ عشق‌ها در اسارت به رنگ‌های آبی، سفید، خاکستری، سبز، بنفش، زرد و ترکیبی از این‌ها نیز قابل مشاهده هستند.

(ویدئو) سخاوت باورنکردنی جوان ساکن غزه در بحبوحه جنگ

یک مرد جوان فلسطینی گروهی از خبرنگاران را که از مناطق دور آمده بودند تا حوادث بیت لاهیا در شمال غزه را پوشش دهند، غافلگیر کرد، زیرا آن‌ها فقط از او آب آشامیدنی خواستند، اما او اینگونه از آنان پذیرایی کرد. برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل گفته که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی رنج می‌برند.

(ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه

واسیلی انوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در غرب روسیه صبح چهارشنبه از بروز حریق گسترده در پی حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی این منطقه خبر داد. این مقام محلی با انتشار پیامی در تلگرام ضمن اعلام این خبر تاکید کرد هیچکس در این حملات کشته نشده است. اسمولنسک در ۴۰۰ کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد. همزمان با این انفجارها، یک حمله پهپادی دیگر در شهر لیپتسک گزارش شده است. ایگور آرتامونوف، فرماندار منطقه اعلام کرد صنایع فولاد و داروسازی لیپتسک هدف قرار گرفته‌اند اما به کسی آسیبی نرسیده است. ارتش اوکراین در ماه‌های گذشته حملات پهپادی به زیرساخت‌های صنعتی و انرژی در خاک روسیه را تشدید کرده است.

(ویدئو) لبیک مردم اردن به درخواست ابوعبیده

مردم اردن در واکنش به فراخوان ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام، با تظاهرات در مجاورت سفارت رژیم صهیونیستی در امان، پایتخت این کشور، و محاصره آن، از دولت خواستند که سفارتخانه این رژیم را ببندد و همه توافقات با تل آویو را لغو کند. مردم اردن تاکید کردند ادامه حضور و تظاهرات آن‌ها در مجاورت سفارت رژیم اشغالگر اسرائیل در پاسخ به ندای مقاومت فلسطین است و اقداماتشان در حمایت از پایداری برادرانشان در باریکه غزه است.

(ویدئو) اعتراض ارامنه به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان

گروهی از شهروندان ارمنستان در اعتراض به توافق مرزی با جمهوری آذربایجان، بزرگراه ارمنستان - گرجستان را در نزدیکی دریاچه سوان مسدود کردند. در حال حاضر، در هر دو طرف این بزرگراه در منطقه تحت محاصره، ترافیک سنگینی وجود دارد. تظاهرات همچنین در منطقه مرزی استان تاووش ارمنستان ادامه دارد، جایی که مقام‌ها در حال انجام اقدامات لازم برای تحدید مرز‌ها با آذربایجان هستند. ساکنان مناطق مرزی باغانیس، ووسکپار، کیرانتس و نویمبریان ارمنستان نیز به خیابان‌ها ریختند. نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و تویو کلار نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور قفقاز جنوبی روز گذشته (دوشنبه) در نشستی در ایروان، موضوع تعیین و تحدید مرز‌ها میان ارمنستان و آذربایجان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

(ویدئو) تجمع هواداران فلسطین هنگام استقبال صدراعظم آلمان از ریشی سوناک

در مراسم رسمی استقبال اولاف شولتس صدراعظم آلمان از ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، ده‌ها نفر از طرفداران فلسطین با تجمع شعار‌هایی در حمایت از مردم غزه سر دادند. درحالی که گروه موسیقی در حال نواختن بود، معترضان با سر دادن شعار‌هایی این مراسم را تحت شعاع قرار دادند.

(ویدئو) اسب‌های سرگردان و زخمی ارتش در خیابان‌های لندن

پنج راس اسب متعلق به واحد سوار نظام سلطنتی که گفته شده هنگام تمرین فرار کرده اند، در خیابان‌های مرکز لندن در برخورد با خودرو‌های عبوری زخمی شدند و رهگذران را در قلب سیاسی لندن حیرت زده کردند. عکس‌ها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد این اسب‌ها با زین و لجام که یکی از آن‌ها غرق خون است سراسیمه در خیابان‌های شلوغ اطراف کاخ باکینهام به این سو آن سو می‌دوند و موجب نگرانی مردم از بیم برخورد با آنان شده است. گفته شده یکی از این اسب‌ها پس از پرتاب سوار خود هنگام تمرین پا به فرار گذاشته اند و چهار اسب دیگر هم رم کردند. گفته شده دست کم یکی از نظامیان زخمی شده است. برخی از اسب‌ها نیز در برخورد شدید با خودرو‌ها زخمی شدند از جمله یک اسب در پی برخورد شدید با یک دستگاه اتوبوس دو طبقه که منجر به خرد شدن شیشه این اتوبوس شد به شدت زخمی و خون آلود شد و به تعدادی از خودرو‌های دیگر نیز در مسیر حرکت شان خسارت وارد کردند. خیابان‌های اطراف کاخ باکینگهام موقتا بسته شده اند و نیرو‌های ارتش و پلیس در تلاشند مهار این اسب‌ها را به دست گیرند. هنوز آماری از دیگر زخمی‌های احتمالی این واقعه و نیز میزان خسارات وارده گزارشی منتشر نشده است.

(ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «شهرداری تهران به منظور تنظیم قیمت و جلوگیری از افزایش و تنش قیمت‌ها در بازار و توسعه خدمات به شهروندان، مسئولیت شرکت شهروند و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران را برعهده دارد.»

(ویدئو) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه

پخش مستقیم تصاویر یک باند فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس فرود ناموفق یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را ضبط کرده است. در این تصاویر هواپیمای مسافربری بعد از باز شدن چرخ‌ها، روی باند می‌آید ولی موفق به فرود نمی‌شود و دوباره پرواز می‌کند. به گزارش رویترز این هواپیما دقایقی بعد موفق به فرود بی‌خطر شد.