آرشیو
فیلتر تاریخ
از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
1 صفحه

(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو

اکثر مردم اژد‌های کومودو را هم جذاب و هم ترسناک می‌دانند. افسانه‌های زیادی در مورد آن‌ها در گردش است. آن‌ها نوعی بزمجه از تیره وارانوس هستند. در اینجا ۸ حقیقت شگفت انگیز در مورد این موجودات قابل توجه آورده شده است.

(ویدئو) نواختن چمرونه در سوگ نوجوان غرق شده در آبشار بیشه

به دنبال غرق شدن نوجوانی در آبشار بیشه واقع در لرستان، روز پنجشنبه، ۳۰ فروردین، دو نفر از اهالی روستای بیشه برای همدردی با خانواده این نوجوان و به امید پیدا شدن پیکرش، چمرونه (سوگ) نواختند. چمرونه موسیقی و آهنگ اندوه‌باری است که در سوگ و عزای شخصی، به‌وسیله «سرنا» و «دهل» نواخته می‌شود. سبحان شیرنژاد، نوجوان ۱۷ ساله‌ای بود که روز سه‌شنبه در آبشار بیشه غرق شد و همچنان پس از گذشت ۱۰ روز، پیکر او پیدا نشده است.

(تصاویر) بارندگی شدید و جاری شدن سیل بی‌سابقه در امارات

بارندگی شدید و جاری شدن سیل بی‌سابقه این هفته در امارات عربی متحده باعث آبگرفتگی بزرگراه‌ها و ساختمان‌ها، ترافیک ایستا، اختلال کار فرودگاه و محبوس شدن مردم در خانه‌هایشان شد و زیان‌های جانی و مالی به همراه داشت. در امارات عربی متحده میزان ۲۵۴ میلی‌متر بارندگی در العین، شهری هم‌مرز با عمان ثبت شد. از سال ۱۹۴۹میلادی یعنی زمان شروع ثبت رکورد‌های بارندگی در امارات، این بیشترین رکورد بارندگی در دوره ۲۴ ساعته در این کشور بوده است. بارندگی در امارات عربی متحده و سایر نقاط شبه جزیره عربستان که معمولاً به داشتن آب و هوای خشک و بیابانی شناخته می‌شوند، نادر است و در تابستان دمای هوا در این مناطق گاهی از ۵۰ درجه سانتیگراد هم فراتر می‌رود. امارات فاقد سیستم زهکشی برای مقابله با سیلاب و باران‌های شدید است و مشاهده جاده‌های آب گرفته در هنگام بارندگی غیرمعمول نیست.

(ویدئو) شنای ماهی‌ها در خیابان‌های دبی امارات!

انتشار ویدیویی از شنای ماهی‌ها در خیابان‌های دبی امارات پس از باران شدیدی که این هفته در شهر بارید، در شبکه‌های اجتماعی بحث‌برانگیز شده است. روز پنج‌شنبه دو روز پس از بارش باران، دست‌کم یکی از بزرگراه‌های مهم دبی به دلیل سیلاب مسدود و چندین تقاطع و مسیر در اصلی شهری و حومه دبی هنوز زیر آب بود. فعالیت فرودگاه دبی، یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های جهان، به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب که در تاریخ امارات متحده عربی بی‌سابقه بود برای سومین روز پیاپی تا حدود زیادی مختل است. امارات متحده عربی در روز‌های اخیر شاهد رکورد بارشی ۲۵۴ میلی‌متر در کمتر از ۲۴ ساعت در شهر العین بوده است. این بیشترین سطح بارش از زمان شروع ثبت رکورد‌ها در سال ۱۹۴۹ بوده که به قبل از تأسیس این کشور در سال ۱۹۷۱ باز می‌گردد.

(تصاویر) دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ

دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ بزرگترین رویشگاه لاله واژگون در جهان است. این دشت با ۳۶۰۰ هکتار وسعت در شهرستان کوهرنگ و استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. تحت حفاظت منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. با توجه به حساسیت‌های لازم برای دست نخوردن طبیعت این منطقه، امکانات گردشگری در این دشت وجود ندارد.

تصویر عزاداری زن فلسطینی، عکس خبری برگزیده سال شد

بنیاد ورلد پرس فوتو عکسی از عکاس عرب خبرگزاری رویترز را به عنوان بهترین عکس خبری سال ۲۰۲۴ انتخاب کرد. عکس محمد سالم، عکاس خبری خبرگزاری رویترز، یک زن فلسطینی ۳۶ ساله به نام ایناس ابو معمر را نشان می‌دهد که جسد کفن‌پوش یک بچه را در آغوش گرفته است. به نوشته رویترز در روز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین، سالیِ پنج ساله به همراه مادر و خواهرش در بمباران شهر خان یونس در ماه اکتبر سال گذشته جان سپرد. عکس منتخب ورلد پرس فوتو ده روز پس از آغاز جنگ در غزه در بیمارستان ناصر در خان یونس گرفته شده است. آثار بیش از ۳۸۰۰ عکاس از ۱۳۰ کشور جهان در سال جاری برای تصاحب عناوین ورلد پرس فوتو در بخش‌های مختلف با یکدیگر رقابت داشتند.

(ویدئو) فیل فراری از سیرک خیابان را بست

یک فیل سیرک با فرار به خیابانی در شهر بوت ایالت مونتانا در آمریکا رانندگان را شوکه کرد. در نزدیکی جاده این فیل که «ویولا» نام دارد را داشتند در نزدیکی خیابان می‌شستند که با صدای ماشین از جا پرید و به جاده زد. تصاویر دوربین مداربسته این فیل را نشان می‌دهد که از کنار چندین ماشین عبور می‌کند و سپس وارد یک پارکینگ می‌شود؛ در حالی که مربی‌اش هم به دنبالش می‌دود. بیل ملوین، مدیر یکی از مغازه‌های محلی گفت که فیل حدود ۱۰ دقیقه آزاد بود و پس از به داخل تریلر خود بازگردانده شد.

(ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه

در منطقه سولو سارای استان توکات در شمال ترکیه زلزله ۵.۶ ریشتری رخ داده است که خانه‌های روستایی در این زلزله آسیب دیده اند. ️هنوز از تلفات احتمالی این زمین لرزه که عصر امروز رخ داده، خبری اعلام نشده است.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه

قهوه به شما کمک می‌کند تا هوشیاری بیشتری داشته باشید و بدون اتلاف انرژی، تمرکز خود را بالا ببرید و این یک علامت خوب از خوردن قهوه است.

رونمایی از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید

امروز طی مراسمی که به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد، سند مالکیت تخت جمشید با حضور تنی چند از مسئولین کشوری و استانی و شهرستان مرودشت رونمایی شد.

امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد

معاون وزیر و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با هرنوع تخلفی با شدت برخورد می‌شود و از دادستان خواسته شده است که شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم تدارک ببینند و مقدمات لازم فراهم شده است.