bato-adv

خسوف، قسمت هفتم

خسوف، قسمت هفتم
هفتمین قسمت از سریال خسوف به تهیه کنندگی همایون اسعدیان و کارگردانی مازیار میری در روز جمعه پنجم آذر ماه وارد شبکه نمایش خانگی شد.
فراروـ  قسمت هفتم سریال خسوف به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی همایون اسعدیان روز جمعه ۵ آذر ماه ۱۴۰۰ وارد شبکه نمایش خانگی شد.

در خلاصه داستان این قسمت آمده است:

«اسما بدون اطلاع قبلی به ایران می‌آید و علیرضا به استقبال او می‌رود. امیر همچنان تلاش می‌کند تا حقیقت را از او پنهان کند. آتیه نسبت به رفتار‌های مشکوک امیر حساس می‌شود و...»
 
امیر قرارش با آتیه را به هم نمی‌زند و علیرضا را به جای خودش دنبال اسما می‌فرستد. اما امیر با ماندنش کار را در هر دو طرف خراب‌تر می‌کند. نقش بازی کردن امیر هم به چشم آتیه می‌آید و هم اسما. آتیه با دیدن رفتار‌های امیر کمی با بهانه‌گیری از او فاصله می‌گیرد. امیر هم مجبور است کمی در کنار اسما باشد؛ اما همچنان به او چیزی نمی‌گوید. انفعال امیر باعث می‌شود که هم آتیه و هم اسما به روش‌های دیگری از ماجرا سر درآورند. همان کاری که دایی مهراب هم انجام داد. اسما با علیرضا صحبت می‌کند و از ارتباط آتیه و امیر با خبر می‌شود و آدرس کافه مهتاب را هم می‌گیرد. امیر هم بالاخره می‌خواهد با آتیه صحبت کند.
 
داستان خسوف با ندانم کاری‌های امیر گره خورده است و تا وقتی که او کاری نکند، به کندی پیش می‌رود. بعد از هفت قسمت دیگر ماجرای مجروح شدن کارمند دانشکده و بیمارستان و... از یاد تماشاگران رفته است و داستان هم با همه پیش‌روی‌اش هنوز فاصله زیادی با آن نقطه و آن شب دارد؛ بنابراین خسوف بیشتر روی جنبه‌های عاشقانه و اجتماعی‌اش پیش می‌رود. در این میان کلیشه‌های دختر شهرستانی و اسیر یک پسر کلاش شدن، سودای مشهور شدن، دوبی و ... هم وجود دارد.
 
اما در کنار این کلیشه‌ها رابطه‌ها و شخصیت‌های کم‌تر مستعمل شده‌ای هم مانند علیرضا و سمیرا وجود دارند. اگرچه آن‌ها هم درنهایت به این کلیشه می‌رسند که سمیرا علیرضا را وسوسه می‌کند برای اینکه سری میان سر‌ها دربایورد و از رانت دایی مهراب استفاده کند، هرچه باشد برای این اتفاق مقدمه‌چینی جذاب و شخصیت‌پردازی جالبی را تاکنون داشته‌اند.
 
کشته شدن افضلی و ماجرا‌های پشت پرده دایی مهراب و همه روایت‌های ریز و درشتی که می‌توانند پیش برنده درام و باعث ایجاد کشش بیش‌تر برای تماشاگر شوند، به کناری رانده شده‌اند تا ابتدا تکلیف قصه رابطه اسما و امیر مشخص شود. خسوف با فرمول‌ها و ساختاری که بیش‌تر در سریال‌های تلوزیونی برای‌مان آشنا بودند، پیش می‌رود؛ یعنی به کندی و بدون غافل‌گیری و هیجان خاصی. یک ملودرام آرام که کنش و واکنش‌هایش آشنا و قابل پیش‌بینی هستند. به هر روی خسوف با همین روند به قسمت هفتمش رسیده است و باید منتطر ماند و دید که در هفته‌های پیش‌رو این سریال به چه سمت و سویی می‌رود.
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین