bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۳۰۰۵۹

واکنش‌ها به تاریخ سازی مشکات الزهرا صفی در تنیس

واکنش‌ها به تاریخ سازی مشکات الزهرا صفی در تنیس
حضور مشکات الزهرا صفی در جمع ۱۰۰ تنیس باز برتر جوان جهان و تاریخ سازی او در رقابت‌های گرند اسلم استرلیا بازتاب گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور داشته است. در مهم‌ترین اتفاق، سایت فدراسیون بین المللی تنیس در گزارشی مفصل به پیروزی و تاریخ سازی او پرداخته است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

فرارو- مشکات الزهرا صفی، تنیس باز ۱۷ ساله اهل استان البرز توانست با پیروزی در دور نخست اوپن استرلیا و در اولین مسابقه گرند اسم فصل تنیس در سال ۲۰۲۲ تاریخ ساز شود. او نخستین ایرانی است که در یک گرند اسلم مسابقه می‌دهد و همچنین نخستین زن ایرانی است که در جمع ۱۰۰ تنیس باز برتر جوان جهان حضور دارد.

به گزارش فرارو، صفی پیش از این، با حضور در مسابقات تور جهانی تنیس جوانان «شیکمنت» توانست به مقام قهرمانی برسد و راه خود را برای رسیدن به مسابقات گرند اسلم استرالیا باز کند. علاوه بر این، قهرمانی او در این مسابقات باعث شد تا مشکات الزهرا صفی به رتبه ۷۴ رنکینگ تنیس بازان جوان جهان برسد.

حالا هم پیروزی او در دور نخست برابر آنجا نایار، از کشور استرالیا سبب شده تا نام او بار دیگر در تاریخ تنیس ایران ثبت شود. او اکنون اولین تنیس باز ایرانی است که در جدول اصلی بخش جوانان یک گرند اسم، یک پیروزی را به ثبت رسانده است.

مشکات الزهرا صفی در دور دوم باید در مقابل صوفیا کاستولاس از بلژیک که رتبه هشتم جوانان را در اختیار دارد، قرار بگیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این تنیس باز ۱۷ ساله، در طول یک سال اخیر در ۷ دوره از مسابقات جهانی شرکت کرده و ۶ قهرمانی به ارمغان آورده است. در حال حاضر نیز او در رنکینگ دختران تنیس باز جوان جهان در رتبه ۷۴ قرار دارد.

واکنش‌ها به تاریخ سازی مشکات الزهرا صفی در تنیس

بازتاب تاریخ سازی مشکات الزهرا صفی

حضور مشکات الزهرا صفی در جمع ۱۰۰ تنیس باز برتر جوان جهان و تاریخ سازی او در رقابت‌های گرند اسلم استرلیا بازتاب گسترده‌ای در داخل و خارج از کشور داشته است. در مهم‌ترین اتفاق، سایت فدراسیون بین المللی تنیس در گزارشی مفصل به پیروزی و تاریخ سازی او و دو ورزشکار از کنیا و نامبیا پرداخته است.

به گزارش فرارو، سایت فدراسیون بین المللی تنیس در این گزارش نوشت: وقتی به دستاورد‌های این دختر ۱۷ ساله از منظر ورزش زنان در ایران نگاه می‌کنیم، پیروزی صفی، قهرمان گرند اسلم نوجوانان امروز در ملبورن لحظه‌ای مهم به نظر می‌رسد که باید طنین‌انداز شود. در اوایل ژانویه، او رتبه ۸۷ را در رده جوانان جهان به دست آورد و اولین بازیکن ایرانی شد که در بین ۱۰۰ بازیکن برتر جهان قرار گرفته است.

علاوه بر این، انجمن تنیس زنان جهان نیز در صفحه اجتماعی خود به تاریخ سازی صفی واکنش نشان داده است. این انجمن با انتشار تصویری از مشکات الزهرا صفی نوشت: با مشکات الزهرا صفی آشنا شوید. اولین بازیکن ایرانی که در بین ۱۰۰ بازیکن برتر رنکینگ جوانان جهان قرار دارد و در مسابقات تنیس استرالیا رقابت می‌کند.

البته تاریخ سازی این تنیس باز ۱۷ ساله اهل استان البرز، در ایران نیز بازتاب گسترده‌ای داشته است. در این رابطه بسیاری از رسانه‌های داخلی، کاربران شبکه‌های اجتماعی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان به دستاورد قابل توجه مشکات الزهرا صفی در تنیس پرداخته اند.

اما عمده واکنش‌ها تحسین و تمجید از این تنیس باز بوده است. بخشی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز معتقدند که تاریخ سازی مشکات الزهرا صفی نمی‌تواند مسیر را برای دختران تنیس باز کشور در رقابت‌های بین المللی باز کند. چرا که دستاورد صفی حاصل تلاش فردی او در رشته تنیس و حمایت‌های مالی خانواده اش برای حضور در این عرصه بوده است.

این دسته از کاربران می‌گویند که حمایت و برداشتن موانع موجود بر سر راه ورزش بانوان می‌تواند زمینه ساز درخشش دختران ورزشکار در رشته‌های مختلف باشد.

واکنش‌ها به تاریخ سازی مشکات الزهرا صفی در تنیس

مشکات الزهرا صفی، دختر تاریخ ساز تنیس ایران کیست؟

مشکات الزهرا صفی متولد ۱۳۸۴ در شهرستان کرج در استان البرز است. او ورزش تنیس را از کودکی آغاز کرده و طبق اعلام فدراسیون بین المللی تنیس، اولین عنوان ملی خود را در ده سالگی به دست آورده است. پس از آن هم مشکات الزهرا صفی توانست در ده سالگی و در مسابقات آسیایی تنیس عناوینی مهمی را به دست آورد.

اما مهم‌ترین اتفاق در زندگی حرفه‌ای او آنجا بود که مشکات الزهرا صفی توانست در مسابقات جهانی تنیس سال ۲۰۱۹ به قهرمانی دست پیدا کند.

البته سال ۲۰۲۱ برای این تنیس باز ۱۷ ساله اهل استان البرز سال شگفت انگیز و بسیار مهمی بود. به شکلی که او با حضور در ۷ مسابقه انفرادی جهانی توانست ۶ قهرمانی را به دست آورد.

او اکنون ورزش تنیس را به شکل حرفه‌ای زیر نظر تونی اندروویچ و وردان لوبیچیک، دو مربی اهل کرواسی دنبال می‌کند. در حال حاضر نیز تونی اندروویچ او را در مسابقات گرند اسلم استرالیا همراهی می‌کند.

bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین