bato-adv

تاثیر طرح مبارزه با لوازم خانگی قاچاق در فروشگاه‌های آنلاین

تاثیر طرح مبارزه با لوازم خانگی قاچاق در فروشگاه‌های آنلاین
موجودی لوازم خانگی سامسونگ در فروگاه‌های آنلاین معروف به چند مدل جاروبرقی خلاصه می‌شود و از برند ال‌جی تعداد محدودی ماشین ظرفشویی و یخچال فریزر باقی مانده است
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

فرارو- طرح جمع‌آوری کالای قاچاق وارد فاز تازه‌ای شده است. اوایل خرداد امسال رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا از آغاز جمع‌آوری میدانی لوازم خانگی که بدون کد شناسه و کد رهگیری فروخته می‌شدند، خبر داد و حالا کمتر از چهار هفته ترکش این طرح به فروشگاه‌های آنلاین در عرصه فروش لوازم خانگی اصابت کرده است. طوری که در فروشگاه‌های آنلاین معروف موجودی لوازم خانگی سامسونگ به چند مدل محدود جاروبرقی خلاصه می‌شود و از برند ال‌جی فقط چند ماشین ظرفشویی و یخچال فریزر باقی مانده است. وضعیت برای برند بوش تفاوت چشمگیری ندارد.

ال‌جی؛ ساید‌بای‌ساید و ماشین‌ظرفشویی

به گزارش فرارو، ال‌جی درحال حاضر فقط محصولاتی مثل یخچال ساید‌بای‌ساید و ماشین ظرفشویی در فروشگاه‌های آنلاین معتبر دارد. یخچال فریزر ساید‌بای‌ساید ال‌جی مدل SX5031WF دقیقا ۱۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و مهمترین امکانات این ساید‌بای‌ساید ۱.۸ متری داشتن نمایشگر، آبسردکن و اخطار باز ماندن در به‌شمار می‌رود. گنجایش کل این یخچال فریزر ساید‌بای‌ساید ۸۷۷ لیتر، نمودار مصرف انرژی آن A و وزن آن ۱۷۵ کیلوگرم است. به‌جز یخچال، ماشین‌ظرفشویی‌های ال‌جی در فروشگاه‌های آنلاین بین ۳۷ تا ۴۴ میلیون تومان فروخته می‌شوند. ماشین‌ظرفشویی ال‌جی مدل DC34 با قیمت ۳۷ میلیون تومان یکی از ارزان‌ترین مدل‌های ال‌جی به‌شمار می‌رود و ظرفیت آن ۱۴ نفره است. دکمه‌های لمسی، شش برنامه شست‌وشو و مصرف انرژی A+++ خلاصه‌ای از معرفی این محصول است. گران‌ترین ماشین‌ظرفشویی فعلی ال جی نیز در بازار لوازم خانگی ایران مدل DC65 به‌شمار می‌رود که برخی از فروشند‌ها آن را بین ۴۳ تا ۴۴ میلیون تومان می‌فروشند. این یکی از هفت برنامه مختلف شست‌وشو پشتیبانی می‌کند و تفاوت آن نسبت به مدل قبلی داشتن داشتن برنامه بخارشور به‌شمار می‌رود. از برند ال‌جی علاوه بر ماشین‌ظرفشویی و یخچال‌های ساید‌بای‌ساید، می‌شود سایر لوازم خانگی مثل ماشین‌لباسشویی، تلویزیون و ... را پیدا کرد که البته اکثر آن‌ها بدون گارانتی فروخته می‌شوند. مثل ماشین لباسشویی ۱۰.۵ کیلویی ال جی مدل F4V5RYP2T که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی بابت آن حدود ۱۷ تا ۲۱ میلیون تومان دریافت می‌کنند. یا تلویزیون هوشمند ال‌جی مدل OLED65C8GI که خرید آن تقریبا ۸۰ میلیون تومان هزینه دارد.

سامسونگ؛ فقط جاروبرقی

جاروبرقی سامسونگ تنها محصول باقی‌مانده از لوازم خانگی این برند در فروشگاه‌های اینترنتی معروف است. قیمت جاروبرقی سامسونگ از ۶.۵ میلیون تومان شروع می‌شود و گران‌ترین مدل‌های این برند حدود ۹ میلیون تومان فروخته می‌شوند. جاروبرقی سامسونگ مدل King18 توسط فروشگاه‌های آنلاین با قیمت ۶.۵ میلیون تومان عرضه می‌شود و همانطور که از اسم آن پیداست به موتور هزار و ۸۰۰ وات مجهز است. جاروبرقی سامسونگ مدل King20 با قیمت ۹ میلیون تومان در بازار حضور دارد و موتور آن از نوع دو هزار و وات است. البته در برخی فروشگاه‌های آنلاین که گاهی فروش لوازم خانگی را بدون گارانتی انجام می‌دهند، می‌شود دیگر اقلام برند سامسونگ مثل ماشین‌لباسشویی و یخچال فریزر را پیدا کرد. مثلا ماشین‌لباسشویی هفت کیلویی سامسونگ مدل 1252 را ۱۸ میلیون می‌فروشند و برای خرید یخچال ساید‌بای‌ساید سامسونگ مدل G26 باید نزدیک ۵۰ میلیون تومان پرداخت کرد.

بوش؛ از همزن و جاروبرقی تا ظرفشویی و ماشین‌لباسشویی

لوازم خانگی بوش درقیاس با ال‌جی و سامسونگ فعلا در فروشگاه‌های آنلاین تنوع بیشتری دارد. درحالی که محصولات ال‌جی و سامسونگ در این فروشگاه‌ها به تعداد محدودی یخچال، جاروبرقی و ماشین‌ظرفشویی خلاصه می‌شود، اما از برند بوش می‌شود به‌جز ماشین‌ظرفشویی، ماشین لباسشویی و جاروبرقی، کالا‌هایی مثل همزن، کتری برقی، توستر، مخلوط‌کن و ... پیدا کرد. قیمت ماشین‌ظرفشویی بوش در بازه ۲۴ تا ۴۳ میلیون تومان قرار می‌گیرد. ماشین ظرفشویی SMS46NW01B بوش که ظرفیت آن ۱۴ نفره است، تقریبا ۲۴ میلیون تومان فروخته می‌شود و برای خرید مدل SMS8ZDW48Q که از هشت برنامه مختلف شست‌و‌شو پشتیبانی می‌کند، باید تقریبا ۴۳ میلیون تومان پرداخت کرد. یکی از محصولات باقی‌مانده بوش در بخش ماشین‌لباسشویی، مدل هشت کیلویی WAK24260IR است که قیمت آن در حال حاضر ۱۸ میلیون تومان است. قیمت جاروبرقی بوش مدل BGL35MOV24 که موتور دو هزار و ۴۰۰ وات دارد، به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها در این برند، نزدیک پنج میلیون تومان است و فروشگاه‌های آنلاین بابت جاروبرقی BGL8PRO3IR تقریبا ۹ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

برچسب ها: لوازم خانگی
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین