bato-adv
bato-adv

طرز تهیه کوکو کدو سبز، خوشمزه و مقوی

طرز تهیه کوکو کدو سبز، خوشمزه و مقوی
کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکوهای سبزیجات است که از ترکیب کدو سبز با تخم مرغ، شوید، آرد سوخاری و پنیر پیتزا تهیه می‌شود.

فراروـ کوکو یکی از غذا‌های خوشمزه و محبوب ایرانی‌هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. تهیه کوکو معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ نیاز دارد؛ همچنین مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است. کوکو‌ها انواع متفاوتی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان به کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی بادمجان، کوکوی کدو و... اشاره کرد که نشان دهنده تنوع این غذاست.

به گزارش فرارو، کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکو‌های سبزیجات است که به دلیل داشتن کدو سبز در ترکیباتش ارزش غذایی بالایی دارد؛ همچنین یک شام سبک و مقوی است. کوکو کدو سبز برای گیاه خواران نیز یک غذای کامل و مغذی محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکو کدو سبز همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کوکو کدو سبز

کدو سبز: ۴ عدد
تخم مرغ: ۲ عدد
شوید خشک: ۲ قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری: نصف پیمانه
پنیر پیتزا: نصف پیمانه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

کدو سبز

نکات مربوط به کدو سبز

کدو سبز یکی از سبزیجات پر کاربرد با ارزش غذایی بسیار بالاست که سرشاز از آنتی اکسیدان، منیزیم، مس، فسفر و منبع غنی ویتامین A و ویتامین C است. کدو سبز فیبر بالایی دارد و به همین دلیل برای کاهش وزن گزینه مناسبی است؛ همچنین مصرف کدو سبز برای حفظ سلامت قلب، سلامت چشم‌ها، کنترل دیابت، کاهش کلسترول، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش فشار خون، بهبود عملکرد غده تیروئید، بهبود پروستات، بهبود عملکرد مغز و حافظه، کمک به آبرسانی برای پوست و... مفید است. کدو سبز را می‌توانید به صورت بخارپز، آب پز، کبابی و یا سرخ کرده مصرف کنید. هنگام خرید کدو سبز توجه داشته باشید که حتما سفت و دارای پوستی شفاف باشد و از خریدن کدوی شل و با پوست کدر و جمع شده اجتناب کنید.

نکات مربوط به پنیر پیتزا

پنیر پیتزا
پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند. از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد.

طرز تهیه کوکو کدو سبز

کوکو کدو سبز
۱ ـ برای شروع کار ابتدا کدو سبز‌ها را خوب بشویید و پوست کنید؛ سپس کدو‌ها را رنده کنید. کمی نمک روی کدو بپاشید و هم بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا کدو‌ها آب بیاندازد؛ سپس کدو را داخل صافی بریزید و خوب فشار بدهید تا آب اضافی آن خارج شود.
 
۲ ـ کدوی رنده شده را داخل یک کاسه بریزید؛ سپس شوید خشک، پیازچه خرد شده، پودر سوخاری، تخم مرغ، پنیر پیتزا، نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
 
۳ ـ داخل یک ماهی تابه مناسب روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و ماهی تابه را روی اجاق گاز بگذارید تا روغن داغ شود. از مایه کوکو به اندازه یک نارنگی کوچک بردارید و با دست گردش کنید و آن را داخل روغن داغ بگذارید تا سرخ شود. بعد از اینکه یک سمت کوکو کدو سرخ شد، کوکو را برگردانید تا سمت دیگرش هم سرخ شود. کوکو‌های سرخ شده را روی دستمال مخصوص جذب روغن بگذارید تا روغن اضافی‌اش کشیده شود؛ سپس داخل ظرف سرو بچینید و با سس کچاب یا هر نوع سسی که دوست دارید، سرو کنید، نوش جان.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین