bato-adv
bato-adv

طرز تهیه کوکو ماکارانی، کوکوی مجلسی و خوشمزه

طرز تهیه کوکو ماکارانی، کوکوی مجلسی و خوشمزه
کوکو ماکارانی یکی از انواع کوکوهاست که از ترکیب ماکارانی با تخم مرغ و سبزیجات تهیه می‌شود و یک غذای مجلسی و خوشمزه برای مهمانی‌هاست.

فراروـ کوکو یکی از غذا‌های خوشمزه و محبوب ایرانی‌هاست که در برنامه غذایی ما جایگاه ویژه‌ای دارد. تهیه کوکو معمولاً آسان است و زمان کمی برای طبخ نیاز دارد؛ همچنین مواد تشکیل دهنده آن ساده و در دسترس است. کوکو‌ها انواع متفاوتی دارند و بسیار متنوع هستند. برای مثال می‌توان به کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کوکو مرغ، کوکو لوبیا سبز، کوکوی سبزیجات، کوکوی بادمجان، کوکوی کدو و... اشاره کرد که نشان دهنده تنوع این غذاست.

به گزارش فرارو، کوکو ماکارانی یکی از انواع کوکو‌های مدرن و امروزی است که از ترکیب ماکارانی با تخم مرغ تهیه می‌شود و طعم بسیار دلچسبی دارد. این کوکو همچنین یک غذای زیبا و متفاوت برای مهمانی‌ها و میز غذای شماست. در ادامه این مطلب طرز تهیه کوکو ماکارانی همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه این کوکو تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کوکو ماکارانی

ماکارانی فرمی: ۲۵۰ گرم
تخم مرغ درشت: ۵ عدد
ژامبون: ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
قارچ خرد شده: نصف لیوان
پنیر پیتزا: ۲۵۰ گرم
سس کچاب: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: نصف لیوان
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن برای سرخ کردن: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

فلفل دلمه ای

نکات مربوط به فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای یکی از سبزیجات پرخاصیت است که مصرف آن برای تمامی افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز آن طعم قوی‌تری دارد. فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی ازجمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم‌خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است.
 
ته فلفل دلمه‌ای برجستگی‌هایی وجود دارد. فلفل دلمه‌هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند، ماده هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد؛ بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خام‌خواری مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه‌ای که سه برجستگی در زیر خود دارد، نر است. تخم کم‌تری دارد و تندتر است. برای غذا پختن از آن استفاده می‌شود و در آشپزی کاربردی‌تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند.

نکات مربوط به پنیر پیتزا

پنیر پیتزا
پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند. از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد. برای خوشمزه‌تر شدن غذا همیشه سعی کنید از ترکیب چند نوع پنیر پیتزا با هم استفاده کنید.

نکات مربوط به قارچ

قارچ
قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و... است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد. یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

طرز تهیه کوکو ماکارانی

کوکو ماکارانی
۱ ـ برای شروع کار ابتدا یک قابلمه را تا نیمه از آب پرکنید و روی اجاق گاز بگذارید تا جوش بیاد. وقتی آب جوش آمد، ماکارانی فرمی را همراه با شیر و کمی نمک داخل قابلمه بریزید و ده دقیقه صبر کنید تا ماکارانی کاملا بپزد و نرم شود؛ سپس آن را آبکش کنید.
 
۲ ـ در مرحله بعد ژامبون، فلفل دلمه‌ای و قارچ را خرد کنید؛ سپس هرسه را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.
 
۳ ـ تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه نسبتا بزرگ بشکنید؛ سپس سس کچاب را همراه با نمک و فلفل به آن اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا تخم مرغ‌ها کاملا مخلوط شوند.
 
۴ ـ حالا ماکارانی آبکش شده را به کاسه تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام ماکارانی‌ها به مخلوط تخم مرغ آغشته شوند.
 
۵ ـ داخل یک ماهی تابه بزرگ و پهن کمی روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود؛ سپس نیمی از ماکارانی را داخل ماهی تابه بریزید و خوب پهن کنید تا کاملا صاف و یکدست شود. حالا مخلوط قارچ، فلفل دلمه‌ای و ژامبون خرد شده را روی لایه ماکارانی بریزید و خوب پخش کنید و بعد پنیر پیتزا را روی آن‌ها بریزید؛ سپس بقیه ماکارنی را داخل ماهی تابه بریزید و با قاشق خوب پخش کنید تا کاملا روی مواد را بپوشاند.
 
۶ ـ درب ماهی تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا یک طرف کوکو کاملا سرخ شود. بعد درب ماهی تابه را بردارید و کوکو را برگردانید تا هر دو طرف آن سرخ شود. بعد از اینکه هر دو طرف کوکو سرخ شد، می‌توانید کوکو را داخل ظرف سرو بکشید و با سس کچاب و سبزیجات تزیین کنید. نوش جان.
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین