bato-adv

تیک تاک اطلاعات کاربران خود را می‌دزدد!

تیک تاک اطلاعات کاربران خود را می‌دزدد!
اخیرا گزارشی در خصوص سرقت اطلاعات کاربران توسط رسانه اجتماعی تیک تاک منتشر شده است. طبق این گزارش، تیک تاک اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران خود از طریق صفحه کلید درون برنامه می‌نماید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱

فرارو-اخیرا گزارشی در خصوص سرقت اطلاعات کاربران توسط رسانه اجتماعی تیک تاک منتشر شده است. طبق این گزارش، تیک تاک اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران خود از طریق صفحه کلید درون برنامه می‌نماید.

به گزارش فرارو، این گزارش بیان می‌کند که صفحه کلید درون برنامه در پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی داده‌های تایپ شده توسط کاربران را سرقت می‌کند.

در این خبر آمده است که نسخه iOS رسانه‌های اجتماعی مانند تیک تاک، فیس بوک، اینستاگرام و فیسبوک مسنجر این پتانسیل را دارند که از جاوا اسکریپت برای گرفتن اطلاعات کارت اعتباری، آدرس، رمز عبور و موارد دیگر بدون اجازه کاربران استفاده کنند. این برنامه‌ها می‌توانند در صورت استفاده از صفحه‌کلید‌های برنامه، ضربه‌های کلید شما را ردیابی کنند.

تیک تاک

نکته قابل توجه این است که در میان این برنامه ها، تنها برنامه‌ای که اجازه استفاده از صفحه کلید QWERTY پیش فرض را به کاربران ارائه نمی‌دهد، تیک تاک است. به عبارت دیگر، کاربران درگیر سرقت اطلاعات شخصی از طریق صفحه کلید درون این برنامه هستند. این مساله در ابتدا توسط یکی از دولت‌های ایالات متحده که نگران امنیت ملی بود، مورد توجه قرار گرفت. تیک تاک در دفاع از خود، توئیتی به اشتراک گذاشت و اظهار داشت: «این نتیجه گیری در خصوص تیک تاک نادرست و گمراه کننده است و بر خلاف ادعای مطرح شده، ما ورودی‌های ضربه‌ای یا متنی را که صرفاً برای اشکال زدایی، عیب یابی و نظارت بر عملکرد استفاده می‌شود، جمع آوری نمی‌کنیم.»

برخی گزارش‌ها ادعا کرده اند که مرورگر درون برنامه تیک تاک نیز مشکل امنیتی دارد و این شرکت اساساً می‌تواند هر ضربه کلیدی را در وب‌سایت‌های شخص ثالث از طریق این مرورگر ردیابی کند. «برندن کار» کمیسیونر FCC می‌گوید: «این برنامه یک ابزار نظارتی پیچیده است که مقادیر زیادی از داده‌های شخصی و حساس را جمع آوری می‌کند.»

منبع: gizmochina

برچسب ها: تیک تاک
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین