bato-adv
راهنمای خرید تبلت‌های اقتصادی

قیمت تبلت لنوو M7 چقدر است؟

قیمت تبلت لنوو M7 چقدر است؟
قیمت تبلت لنوو M7 حدود ۲.۵ میلیون است. مدل ایرانی جی‌ال‌ایکس F8 پلاس را تقریبا با همین قیمت می‌فروشند و بین مدل‌های اقتصادی می‌شود ارزان‌ترین تبلت سامسونگ را خرید
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱

فرارو- تبلت لنوو M7 بعد سه سال از زمان رونمایی هنوز در ایران محبوب است. شهریور ۹۹ شاهد عرضه آن بودیم، اما رشد جست‌وجو عبارت قیمت تبلت لنوو M7 در گوگل نشان می‌دهد این مدل اقتصادی همچنان روی بورس است. برخی خریداران لنوو M7 از کیفیت دوربین، ظرفیت باتری و عملکرد پردازنده آن گلایه می‌کنند، اما از تبلت ۲.۵ میلیون تومانی نباید انتظار زیادی داشت. باتری سه هزار و ۹۵۰ میلی‌آمپرساعت، دوربین دو مگاپیکسل، نمایشگر هشت اینچی از نوع IPS LCD و پردازنده مدیاتک همه آن چیزی است که تبلت لنوو M7 ارائه می‌کند. با پول مورد نیاز برای خرید لنوو M7 انتخاب‌های زیادی در بازار وجود ندارد و می‌شود سراغ جی‌ال‌ایکس F8 پلاس یا نارتب N28 رفت، اما اگر با ۳.۵ میلیون تومان وارد بازار شوید، امکان خرید ارزان‌ترین تبلت سامسونگ یعنی Galaxy Tab A7 Lite را دارید.

لنوو M7 یا جی‌ال‌ایکس F8 پلاس

قیمت تبلت جی‌ال‌ایکس F8 پلاس و لنوو M7 تفاوت زیادی ندارد. هر دو مدل را فروشنده‌های موبایل و تبلت با قیمت تقریبی ۲.۵ میلیون تومان می‌فروشند. مقایسه مشخصات این دو تبلت نشان می‌دهد در بخش باتری و دوربین حداقل روی کاغذ برتری با تبلت جی‌ال‌ایکس F8 پلاس خواهد بود و این مدل در آیتم پردازنده هم عملکرد بهتری دارد. ظرفیت باتری تبلت جی‌ال‌ایکس F8 پلاس پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت و این رقم برای ظرفیت باتری تبلت لنوو M7 سه هزار و ۹۵۰ میلی‌آمپرساعت است. دوربین پنج مگاپیکسلی هم برتری بعدی این مدل درقیاس با دوربین اصلی دو مگاپیکسلی لنوو M7 به‌شمار می‌رود. تراشه Unisoc SC۹۸۶۳A که در بخش پردازنده تبلت جی ال ایکس F8 پلاس به‌کار رفته، تعریفی ندارد، اما نسبت به تراشه مدیاتک MT۸۷۶۵B در پردازنده لنوو M7 عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

لنوو M7 یا نارتب N28

قیمت تبلت لنوو M7 الان حدود ۲.۵ میلیون است و نسخه ۳۲ گیگابایت N28 نارتب را تقریبا سه میلیون می‌فروشند. علت اختلاف نیم‌میلیونی این دو مدل در سه آیتم خلاصه می‌شود؛ برتری تبلت نارتب N28 در بخش دوربین، باتری و پردازنده. اول اینکه باتری پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت تبلت نارتب N28 باعث می‌شود دوام بیشتری از باتری تبلت لنوو M7 با ظرفیت سه هزار و ۹۵۰ میلی‌آمپرساعت داشته باشد. لنز دوربین آن به حسگر هشت مگاپیکسل مجهز است، اما دوربین تبلت M7 دو مگاپیکسل است. در آیتم پردازنده هم تراشه SC۹۸۶۳A به مراتب عملکرد بهتری نسبت به تراشه مدیاتک MT۸۷۶۵B در پردازنده لنوو M7 از خود نشان می‌دهد. رقابت این دو تبلت در بخش صفحه نمایش بدون برنده به پایان می‌رسد. چون در طراحی هر دوتا از نمایشگر‌های هشت اینچی IPS LCD استفاده شده است.

تبلت M7 یا گلکسی تب A7 لایت

تبلت لنوو M7 درحالی با قیمت ۲.۵ میلیون تومان فروخته می‌شود که باید آن را یکی از ارزان‌ترین مدل‌های موجود در بازار بدانیم. اگر یک میلیون تومان به بودجه‌تان اضافه کنید، امکان خرید ارزان‌ترین تبلت سامسونگ یعنی Galaxy Tab A7 Lite را خواهید داشت. مدلی که سایز نمایشگر آن حدود هفت‌دهم اینچ نسبت به صصحه نمایش تبلت لنوو M7 بیشتر است. تراشه اصلی آن مدیاتک Helio P۲۲T است که در رقابت با تراشه مدیاتک MT۸۷۶۵B در لنوو M7 حرف‌های بیشتری دارد. دوربین هشت مگاپیکسلی آن نسبت به دوربین دو مگاپیکسلی لنوو M7 عکس‌های بهتری می‌گیرد. باتری پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت Galaxy Tab A7 Lite نیز برتری بعدی آن درقیاس با باتری سه هزار و ۹۵۰ میلی‌آمپرساعت لنوو M7 به‌شمار می‌رود.

مقایسه مشخصات لنوو M7 با سه تبلت‌ اقتصادی

مشخصات

لنوو M7

جی ال ایکس F8 پلاس

نارتب N28

سامسونگ Galaxy Tab A7 Lite

نوع صفحه نمایش

IPS LCD

IPS LCD

IPS LCD

TFT

سایز نمایشگر

هفت اینچ

هشت اینچ

هشت اینچ

۸.۷ اینچ

تراشه اصلی

مدیاتک MT8765B

Unisoc SC9863A

Unisoc SC9863A

مدیاتک Helio P22T

دوربین اصلی

دو مگاپیکسل

پنج مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

هشت مگاپیکسل

باتری

سه هزار و ۹۵۰ میلی‌آمپرساعت

پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

پنج هزار و ۱۰۰ میلی‌آمپرساعت

قیمت

دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

سه میلیون تومان

سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

برچسب ها: تبلت لنوو
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین