bato-adv

۵ گیگابیت بر ثانیه؛ سرعت شگفت انگیز وایفای ۷

۵ گیگابیت بر ثانیه؛ سرعت شگفت انگیز وایفای ۷
وایفای ۷ می‌تواند به سرعت بیش از ۵ گیگابیت بر ثانیه دست یابد، حداقل ۵ برابر سریعتر از ۱ گیگابیت بر ثانیه در وایفای ۶.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

فرارو- علیرغم اینکه نرخ پذیرش وایفای ۶ و ۶E هنوز در سال ۲۰۲۲ نسبتاً پایین است، به نظر می‌رسد که غول فناوری اینتل قصد دارد به سمت نسل بعدی اینترنت broadband وایفای ۷ حرکت کند.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، جدیدترین ویدئویی که در کانال Newsroom یوتیوب توسط اینتل منتشر شده است، نشان می‌دهد که وایفای ۷ می‌تواند به سرعت بیش از ۵ گیگابیت بر ثانیه دست یابد، حداقل ۵ برابر سریعتر از ۱ گیگابیت بر ثانیه در وایفای ۶. این میزان ۲۵ برابر سریعتر از میانگین سرعت وایفای ۵ که فقط ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه است، می‌باشد.

این آزمایش با استفاده از یک لپ‌تاپ مجهز به کارت شبکه اینتل که از وایفای ۷ پشتیبانی می‌کند و یک اکسس پوینت Broadcom انجام شد. آزمایش کنندگان در طول آزمایش به سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه پایدار و ثابت دست پیدا کردند. Broadcom می‌گوید ارزش وایفای ۷ فراتر از افزایش سرعت است و تاخیر بسیار کمی را به همراه دارد. کاهش تأخیر برای انجام بازی‌های آنلاین از طریق وایفای بسیار ارزشمند است.

به گفته Broadcom وایفای ۷ پخش با وضوح UHD ۱۶K و نرخ فریم بالا (یا تعداد بیشتری از افراد در شبکه و پخش ویدئو‌های ۴K و ۸K) را برای پخش کننده‌های رسانه فراهم می‌کند.

اینتل امیدوار است که بتواند از سال ۲۰۲۴ لپ تاپ‌های مجهز به اینتل را به مودم‌های وایفای ۷ مجهز کند. این شرکت چهار پیشرفت کلیدی وایفای ۷ را اتصال سریع، قابلیت اطمینان، پاسخگویی سریع مانند ارتباط سیمی و افزایش حریم خصوصی و امنیت ذکر می‌کند.

وایفای-۷

همانطور که در جدول مقایسه ارائه شده توسط اینتل مشاهده می‌کنید، وایفای ۷ در مقایسه با نسل‌های قبلی از استاندارد‌های جدیدی برخوردار است. این شبکه عملیات سه باند و زیر فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. عملکرد سه باند در مقایسه با عملکرد تک باند و دو باند امکان اتصال دستگاه‌های بیشتر را بدون تداخل زیاد فراهم می‌کند.

از فناوری‌های زیربنای وایفای ۷ می‌توان به کانال‌های گسترده‌تر ۳۲۰ مگاهرتز در طیف ۶ گیگاهرتز بدون مجوز، مدولاسیون داده‌های ۴K QAM و استاندارد رمزگذاری امنیت شبکه WPA۴ آینده اشاره کرد.

برچسب ها: وایفای 7
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
پرطرفدارترین عناوین