bato-adv

نسخه جدید پلی استیشن ۵ وارد بازار شد

نسخه جدید پلی استیشن ۵ وارد بازار شد
سونی به تازگی عرضه نسخه اصلاح شده PS۵ را آغاز کرده است. تغییر عمده‌ای که در مدل اصلاح شده PS۵ به چشم می‌خورد، مادربرد ارتقاء یافته آن است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۱

فرارو- سونی به تازگی عرضه نسخه اصلاح شده PS۵ را آغاز کرده است. مدل اصلاح شده PS۵ برای اولین بار در ماه گذشته در استرالیا مشاهده شد. اکنون، یک کاربر یوتیوب به نام «آستین ایوانز» اطلاعاتی در خصوص جزئیات این دستگاه منتشر کرده است.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، سونی از یک مادربرد کوچکتر، خنک کننده بهبود یافته و محفظه SSD جدید در PS۵ جدید خود استفاده کرده است. تغییر عمده‌ای که در مدل اصلاح شده PS۵ به چشم می‌خورد، مادربرد ارتقاء یافته آن است. مادربرد این دستگاه دو اینچ کوچک شده است و کنسول جدید با تکنولوژی خنک کننده کمی متفاوت، همراه با لوله حرارتی اضافی و هیت سینک کوچکتر عرضه می‌شود.

به لطف این تغییرات، PS۵ اکنون حدود ۰.۴۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است. باتری CMOS دستگاه، در زیر هیت سینک پنهان شده است و برای تعویض آن باید کنسول را به طور کامل جدا کرد. محفظه SSD برای بهبود اتلاف گرما تغییراتی به همراه داشته است. ایوانز ادعا می‌کند که مدل جدید PS۵ به ۲۰ تا ۳۰ وات انرژی کمتر در حین بازی نیاز دارد.

PS۵ جدید دقیقا زمانی عرضه می‌شود که سونی قیمت این کنسول را در بازار‌هایی مانند اروپا، بریتانیا، چین، ژاپن، کانادا، مکزیک و استرالیا افزایش داده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، سونی در حال کار بر روی یک به روز رسانی اصلی بر روی PS۵ Pro می‌باشد.

شایعات حاکی از آن است که PS۵ Pro می‌تواند گیم پلی ۱۲۰ FPS را با وضوح ۲۱۶۰p ارائه دهد. همچنین انتظار می‌رود این کنسول بتواند در آینده بازی‌های ۸K را نیز اجرا کند. شایعه شده است که PS۵ Pro تا سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود.

برچسب ها: پلی استیشن ۵
مجله خواندنی ها
مجله فرارو