bato-adv
bato-adv

مدیر واتس‌اپ پاسخ «دورف» را داد؛ از تمام پیام‌ها کپی داری!

مدیر واتس‌اپ پاسخ «دورف» را داد؛ از تمام پیام‌ها کپی داری!
مدیرعامل واتس‌اپ در توییت جدید خود نوشت: برخلاف واتس‌اپ، تلگرام به‌طور پیش‌فرض از قابلیت رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و هیچ راهی برای فعال کردن آن در گروه‌ها وجود ندارد. این یعنی تلگرام یک کپی از پیام‌ها شما نگه می‌دارد و این موضوع باعث نگرانی من می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱

«ویل کاتکارت»، مدیرعامل واتس‌اپ در پاسخ به نظرات «پاول دورف» گفته تلگرام یک نسخه از پیام‌های کاربران را ذخیره می‌کند.

به گزارش دیجیاتو، یکی از جنجالی‌ترین اخبار چند وقت گذشته، حمله شدید «پاول دورف»، مدیرعامل تلگرام به رقیب دیرینه خود یعنی واتس‌اپ بود. به گفته دورف، سرویس پیام‌رسان متعلق به متا امن نیست و کاربران باید از آن دوری کنند. حالا «ویل کاتکارت»، مدیرعامل واتس‌اپ به نظرات دورف واکنش نشان داده و ویژگی‌های امنیتی این سرویس پیام‌رسان را به رخ تلگرام کشیده است.

کاتکارت در توییت جدید خود نوشت: «من از تلگرام برای کار‌های خصوصی خود استفاده نمی‌کنم. برخلاف واتس‌اپ، تلگرام به‌طور پیش‌فرض از قابلیت رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نمی‌کند و هیچ راهی برای فعال کردن آن در گروه‌ها وجود ندارد. این یعنی تلگرام یک کپی از پیام‌ها شما نگه می‌دارد و این موضوع باعث نگرانی من می‌شود.»

او در ادامه توییت خود به اظهارنظر «ماکسی مارلینسپایک»، خالق سیگنال از سال گذشته اشاره کرده است. مارلینسپایک در توییت خود توضیح می‌دهد که تلگرام با وجود قابلیت‌های خارق‌العاده خود، از نظر حفظ حریم خصوصی و جمع‌آوری داده‌ها، انتخاب بسیار بدی محسوب می‌شود. او در رشته توییت طولانی خود نحوه کارکرد این سرویس پیام‌رسان محبوب و نحوه ذخیره داده‌های آن را شرح داده است.

کاتکارت در ادامه توییت خود همچنین نوشته است: «همچنین باور دارم که پاول ادعا‌های خود را برای رشد برنامه‌اش مطرح کرده است. دیدن این موضوع واقعا ناراحت کننده است که تلگرام تلاش می‌کند با ارائه اطلاعات نادرست به عنوان یک تاکتیک برای رشد خود استفاده کند.»

هرچند مدیرعامل تلگرام و واتس‌اپ در نظرات خود، روی قابلیت‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی پلتفرم‌هایشان توجه داشته‌اند، اما کاربران واکنش متفاوتی به این گفته‌ها نشان داده‌اند. همانطور که احتمالا بدانید، تلگرام قابلیت‌های بسیار زیادی را در دسترس کاربران خود قرار داده، اما واتس‌اپ از این نظر کمی از رقیب خود عقب افتاده. با توجه به همین موضوع، بسیاری از کاربران توییتر به عدم وجود برخی قابلیت‌های ساده مانند ویرایش پیام، قابلیت‌های شخصی‌سازی چت و تنظیم نام کاربری اشاره کرده‌اند.

برچسب ها: واتس آپ تلگرام
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
هم اکنون دیگران میخوانند
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین