bato-adv
bato-adv

چهار ویژگی آزاردهنده iOS 16 به همراه نحوه غیر فعالسازی آنها

چهار ویژگی آزاردهنده iOS 16 به همراه نحوه غیر فعالسازی آنها
iOS 16 علاوه بر بسیاری قابلیت های ویژه چند ویژگی دارد که ممکن است برای برخی خوشایند نباشد.در این مطلب به بررسی این ویژگی ها و نحوه غیرفعال کردن آنها می پردازیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

فرارو- iOS ۱۶ آخرین به روز رسانی نرم افزار موبایل اپل برای آیفون، قابلیت‌های زیادی را ارائه می‌دهد. کاربران اکنون می‌توانند پیام‌های متنی iMessage را ویرایش کنند و یا تصاویر ویرایش شده خود را کپی و بر روی یک تصویر دیگر بچسبانند.

به گزارش فرارو به نقل از rahnamato، این سیستم عامل، علاوه بر بسیاری قابلیت‌های ویژه، چندین ویژگی دارد که ممکن است برای برخی خوشایند نباشد. در این مطلب به بررسی این ویژگی‌ها و نحوه غیرفعال کردن آن‌ها می‌پردازیم.

دکمه جستجوی جدید در صفحه اصلی آیفون

ویژگی جستجوی آیفون شما به شما امکان می‌دهد تا به سرعت یک پیام متنی، برنامه شخص ثالث، فایل، یادداشت یا موقعیت مکانی را جستجو کنید. برای دسترسی به نوار جستجو کافی است انگشت خود را در هر نقطه از صفحه به پایین بکشید. این قابلیت تقریبا هر چیزی که در دستگاه شما و یا در وب قرار دارد را جستجو می‌کند. اپل با ارائه iOS ۱۶ راه دیگری برای دسترسی به این نوار جستجو ارائه کرده است.

این نوار جستجو در پایین صفحه و درست در بالای داک شارژ قرار دارد. در صورت برخورد تصادفی انگشت به این قسمت، قابلیت جستجو به سرعت فعال می‌شود. از آنجایی که ممکن است این ویژگی برای بسیاری آزاردهنده باشد، می‌توان به راحتی آن را غیر فعال کرد.

برای این کار کافی است وارد Settings دستگاه خود شده و از قسمت Home Screen گزینه Show on Home Screen را خاموش کنید.

iOS 16

پاپ آپ‌های غیرمنتظره تصاویر

هوش مصنوعی اپل قادر است تصاویر و ویدئو‌های شخصی شما را به منظور یادآوری و مرور خاطرات در دستگاه شما به طور تصادفی نمایش دهد. ممکن است تمایل نداشته باشید که این رسانه‌ها به‌طور غیرمنتظره ظاهر شوند، به ویژه اگر خصوصی باشند.

برای جلوگیری از نمایش این تصاویر، ابتدا وارد Settings دستگاه خود شده و از قسمت Photos گزینه Show Featured Content را غیر فعال کنید. با غیر فعال کردن این گزینه فقط از قسمت آلبوم تصاویر خود می‌توانید به این رسانه‌ها دسترسی پیدا کنید.

چهار ویژگی آزاردهنده

قطع کردن تماس از طریق فشار دادن دکمه کناری

زمانی که در حال مکالمه با تلفن همراه خود هستید، فشار دادن تصادفی دکمه کناری سبب قطع شدن تماس شما خواهد شد. ممکن است بسیاری از کاربران آیفون در گذشته با این ویژگی آزاردهنده روبرو شده باشند. iOS ۱۶ اکنون راه حلی برای غیر فعال کردن آن ارائه داده است.

برای این کار کافی است وارد Settings دستگاه خود شده و سپس از قسمت Accessibility گزینه Touch را انتخاب کرده و Lock to End Call را غیر فعال کنید. پس از این، اگر در حین مکالمه به طور تصادفی دکمه کناری را فشار دهید، صفحه شما به حالت خواب رفته و تماس تلفنی قطع نخواهد شد.

چهار ویژگی آزاردهنده

نمایش نوتیفیکشن ها در پایین صفحه

در بروزرسانی جدید نرم افزار iOS اپل نوتیفیکشن ها به جای نمایش در بالای صفحه، در پایین آن نمایش داده می شوند. کاربران با ضربه زدن بر روی این نوتیفیکیشن ها، می توانند به آنها به صورت تمام صفحه دسترسی داشته باشند.

ممکن است برخی کاربران ویژگی جدید را دوست نداشته باشند. برای نمایش اعلان های دستگاه به صورت قبل کافی است وارد Settings و سپس Notifications > Display As شوید. سه گزینه در این قسمت مشاهده خواهید کرد:

Count: اعلان ها شماره گذاری شده و در پایین صفحه نمایش داده می شوند.

Stack: اعلان ها بصورت دسته بندی در پایین صفحه نمایش داده می شوند.

List: اعلان ها در بصورت تمام صفحه نمایش داده خواهند شد.

در صورتی که می خواهید به سبک قبلی برای نمایش اعلان ها بازگردید، گزینه List را انتخاب کنید.

iOS 16

برچسب ها: ios
bato-adv
مجله خواندنی ها
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین