bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۵۸۰۸۲۶

(ویدئو) بیمار در حین جراحی مغزش ساکسیفون نواخت

(ویدئو) بیمار در حین جراحی مغزش ساکسیفون نواخت
در بیمارستانی در رم ایتالیا، یک بیمار در حالی که تحت یک عمل جراحی پیچیده مغزی که بیش از ۹ ساعت به طول انجامید، قرار گرفت، ساکسیفون نواخت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

یک نوازنده ایتالیایی در حالی که تحت عمل جراحی جراحی پیچیده مغز در یک بیمارستان در رم قرار گرفته، ساکسیفون نواخت؛ این نوازنده در طول ۹ ساعت عمل جراحی به هوش بود.

به گزارش فرارو، این بیمار ۳۵ ساله، در بیمارستان بین المللی رم «Paideia» این عمل را با موفقیت انجام داد و از بیمارستان مرخص شد.

بر اساس گزارش سی ان ان، این نوازنده جنجالی که به نام «GZ» معروف شد، از تومور مغزی رنج می‌برد. بیمارستان در بیانیه‌ای تایید کرد که بیمار هنگام جراحی مغزش نه تنها بیدار و کاملا هوشیار بود، بلکه در حال نواختن ساکسیفون خود هم بود.

دکتر کریستین بروگنا، جراح مغز و اعصاب در مصاحبه‌ای گفت: عمل جراحی مغز در حالت بیداری نقشی بسیار مهم و دقیق در طول انجام این عمل جراحی دارد، زیرا شبکه‌های عصبی مسئول عملکرد‌های مختلف مغز مانند بازی، صحبت و حرکت کردن، احتمال آسیب‌های عصبی ناشی از تخلیه تومور به حداقل می‌رسد.

وی افزود که بیمار به تیم پزشکی گفته بود که توان نواختن آلات موسیقی دارد، بنابراین به او اجازه داده شد که ساکسیفون را بنوازد تا پزشکان بتوانند ببینند چه بخشی از مغز دچار مشکل شده است.

بروگنا با اشاره به اینکه انجام عمل جراحی مغز در حالت بیداری یکی از اکتشافات شگفت‌انگیز پزشکی است، گفت: با استفاده از این روش در برداشتن تومور‌های مغزی و تشخیص و برداشتن آسان سلول‌های سرطانی به بهترین نتایج پزشکی می‌رسیم.

وی همچنین گفته است که نواختن ساکسیفون برای این بیمار بسیار مفید بود، و به پزشکان اجازه داد تا عملکرد‌های مختلف مغز را هنگام عمل ترسیم کند.

بیمار نیز تاکید کرده است که در هنگام جراحی مغزش نترسیده برعکس احساس آرامش واقعی داشته بود.

bato-adv
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
قطعا واسه تفریح و انجام یک کار عجیب و غریب نبوده دو هدف از این کار وجود داشته اول حفظ روحیه بیمار دوم کنترل بر میزان هوشیاری حین عمل جراحی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
خدایا اگه این ملت های متمدن و جسور و باعرضه و کاربلد نبودن ما باید چیکار می کردیم یه تنه دارن تمدن بشری رو پیش می برن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
اره حالا بعد از عمل متوجه عوارضش میشه حالا بنواز
امین میرزائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
آفرین ... مغزم تازه شد !!!!!
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۴
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین