bato-adv

چند و چون زیان انباشته بانک‌ها

چند و چون زیان انباشته بانک‌ها
۶ بانک سال گذشته را با زیان انباشته‌ای حدود ۸۷ هزارمیلیارد تومان به پایان رسانده‌اند
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۱ آبان ۱۴۰۱

فرارو- روز ۲۰ مهر ماه سامانه کدال میزبان صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ بانک‌های دولتی بود. ۶ بانک ملی، مسکن، کشاورزی، صنعت و معدن، توسعه صادرات و توسعه تعاون، بانک‌هایی بودند. که صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال منتشر کردند. بررسی صورت‌های مالی این بانک‌ها نشان می‌دهد که اغلب آن‌ها کاملا زیان‌ده هستند. این بانک‌ها هرچند توانسته اند تا حدودی، زیان انباشته سال‌های گذشته خود را کاهش دهند.اما همچنان ترازنامه شان، زیان انباشته بسیار هنگفتی دارد.

به عنوان مثال بانک صنعت و معدن یکی از این بانک‌ها است که در سال ۱۴۰۰ توانست زیان انباشه خود را تا حدودی کاهش دهد و آن را به ۳۲۶ میلیارد تومان برساند.بانک کشاورزی نیز زیان انباشته داشته است. این بانک در گزارش اخیر زیان انباشته ۸ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومانی ثبت کرده است.

بانک مسکن نیز شرایط چندان بهتری از بانک کشاورزی نداشته است و با زیان انباشته ۵ هزارمیلیاردی سال خود را به پایان رسانده است.
بانک‌های توسعه صادرات و توسعه تعاون دیگر موسسه‌هایی بودند که گزارش صورت مالیشان منتشر شده است.آن‌ها هم با زیان انباشته هزار و ۲۲۹ میلیاردی و هزار و ۹۹۳ میلیاردی سال خود را به پایان رسانده بودند. اما در میان این بانک‌ها، تنها بانک ملی به روند زیان‌دهی خود ادامه داده است.

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده این بانک حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته ثبت کرده است. در مجموع گزارش اخیر نشان می‌دهد که این ۶ بانک سال گذشته را با زیان انباشته‌ای حدود ۸۷ هزارمیلیارد تومان به پایان رسانده‌اند

مجله خواندنی ها
مجله فرارو